larsk 14 Anmeld indhold Skrevet January 4, 2016 Bliver lidt spændende, når os, der fast kører i bil over broen, vælger at være flinke og tage togpendlere med (via GoMore eller tilsvarende), og så sidder med et fremmed menneske i bilen. Og det så viser sig vedkommende IKKE kan fremvise ID til tolden. Ryger man så med til kontrol, får man leverandør ansvar eller besked på at køre dem tilbage? Men slipper næppe med at sætte dem af i tolden og selv køre videre - i bedste fald tror de man er menneskesmugler og i værste at man har transportøransvar :) Taxaer er vist fritaget for transportøransvaret, men hvordan man står som privatperson med en passager, som ikke har gyldigt ID? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
sup3rior 22 Anmeld indhold Besvaret January 4, 2016 Når du kan vise at det er via Gomore.dk får du formentlig lov at køre videre... Havde nogle med fra Gomore hvor vi blev stoppet i tolden og de havde deres ID liggende i taskerne i mit bagagerum. Da jeg forklarede tolderne at det var et Gomore lift var de ligeglade med ID og vi blev vinket videre... Men da det ikke sker for egen vinding så tror jeg ikke du kan blive knaldet for menneskesmugling... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
skallstorp 11 Anmeld indhold Besvaret January 8, 2016 http://www.expressen.se/kvallsposten/polis-flyktingar-tar-taxi-over-bron/ Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Paul 26 Anmeld indhold Besvaret January 9, 2016 Jeg forstår ikke, hvorfor Sverige skal være Europas "skraldespand" når det kommer til flygtninge og migranter. Og det er pinligt som EUs politikere ikke kan finde ud af at samarbejde, så vi kunne slippe for det her lurpasseri fra de nationale myndigheder. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
sup3rior 22 Anmeld indhold Besvaret January 10, 2016 14 timer siden, Paul skrev: Jeg forstår ikke, hvorfor Sverige skal være Europas "skraldespand" når det kommer til flygtninge og migranter. Og det er pinligt som EUs politikere ikke kan finde ud af at samarbejde, så vi kunne slippe for det her lurpasseri fra de nationale myndigheder. Fordi svenskerne har haft defacto fri immigration, derfor kommer der så mange hertil... Andre lande ser de udfordringer det fører med sig at tage i de mængder som Sverige gør og vil derfor helst ikke... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
HillSurfer 14 Anmeld indhold Besvaret January 11, 2016 http://www.jyllands-posten.dk/protected/premium/indblik/International/ECE8357078/hjem-til-irak-europa-var-en-skuffelse/ Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larsk 14 Anmeld indhold Besvaret January 11, 2016 Nå, så forsøgte de første flygtninge søndag at gå gennem tunnellen til sverige - de blev dog taget på motorvejen inden de nåede ned i 'røret'. Men det var jo at vente, at vi skal til at have den slags, både på skinner og motorvej, nu når togdriften bryder sammen i endeløse ID-kontroller i eftermiddag :-/ http://www.svt.se/nyheter/regionalt/skane/fotgangare-i-tunneln Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
HillSurfer 14 Anmeld indhold Besvaret January 11, 2016 http://minbaad.dk/nyhed/archive/2016/10/january/article/gummibaad-stjaalet-i-helsingoer-til-flugt-mod-sverige/ Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
bonne 16 Anmeld indhold Besvaret January 12, 2016 On 1/11/2016 at 11:55 AM, larsk said: Nå, så forsøgte de første flygtninge søndag at gå gennem tunnellen til sverige - de blev dog taget på motorvejen inden de nåede ned i 'røret'. Men det var jo at vente, at vi skal til at have den slags, både på skinner og motorvej, nu når togdriften bryder sammen i endeløse ID-kontroller i eftermiddag :-/ http://www.svt.se/nyheter/regionalt/skane/fotgangare-i-tunneln Jeg tror man skal tage det man læser med et gran salt. Jeg tror at vi bliver fyldt med løgn i mange at de sager, vi læser om... eller ikke får lov at læse om. Pressen bliver styret som var det i Sovjet og statistikker røvkneppes og tal bruges til at fordreje sandheden. Jeg så i sidste uge et hold på ca. 5 flygtning forsøge at tage sig over broen til... og i dag hjem fra arbejde så jeg en enkelt forsøge det samme. Når jeg har set det to gange... og ikke søndag, antager jeg, at det er noget der sker oftere end vi hører det. Verdernssituationen gør mig rigtig trist... Vh, Lars. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
sup3rior 22 Anmeld indhold Besvaret January 13, 2016 18 timer siden, bonne skrev: Jeg tror man skal tage det man læser med et gran salt. Jeg tror at vi bliver fyldt med løgn i mange at de sager, vi læser om... eller ikke får lov at læse om. Pressen bliver styret som var det i Sovjet og statistikker røvkneppes og tal bruges til at fordreje sandheden. Det kan jeg desværre kun give dig ret i... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larsk 14 Anmeld indhold Besvaret January 22, 2016 Lidt besynderlig oplevelse på vej hjem i dag. I kontrollen havde de også blæsekontrol. 3 mand høj i lastbilbanen og havde set de gik i bagagerum etc, men blev alligevel overrasket, da han spurgte om 'jeg havde noget at fortolde, alkohol eller tobak?' Nu er min bil en begrænset sedan, så jeg havde næppe mulighed for at smugle de store mængder, men alligevel. I dag var det nemt, men af og til handler jeg i dk pæ vej hjem og køber øl, vin eller måske whiskey med hjem. Skal man så fortolde det, når der står en fætter i tolden? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Paul 26 Anmeld indhold Besvaret January 22, 2016 5 timer siden, larsk skrev: Nu er min bil en begrænset sedan, så jeg havde næppe mulighed for at smugle de store mængder, men alligevel. I dag var det nemt, men af og til handler jeg i dk pæ vej hjem og køber øl, vin eller måske whiskey med hjem. Skal man så fortolde det, når der står en fætter i tolden? Man skal fortolde når man har mere end det tilladte med, og der kan du have ret i, at det kan være svært at have det i en almindelig personbil. Alligevel findes der mange sjove undtagelser, som f.eks.: "Om du reser direkt från Bulgarien, Kroatien, Lettland, Litauen, Rumänien eller Ungern, till Sverige – det vill säga från vissa länder inom EU – får bara föra in upp till 300 cigaretter utan att betala svensk tobaksskatt." Og man kan godt have mere end 300 cigaretter i en almindelig personbil. Du kan læse på Tullverket om, hvad det er man skal fortolde når man krydser den svenske grænse. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites