lovebuine 10 Anmeld indhold Skrevet December 16, 2015 er der nogen der har styr på det, hvad man skal betale for det, hvis man har hus i Sverige og bor her. skat har sendt mig papirer som jeg skal udfylde ang mit hus i Sverige, på sydsverige.dk skriver de. Dansk ejendomsværdiskat Ud over den svenske ejendomsskat, skal du også betale dansk ejendomsværdiskat med 1 procent af en skabelonværdi af dit svenske hus. Du kan dog trække den betalte svenske ejendomsskat fra i ejendomsværdiskatten, og det er da en lille trøst. hvad kan det risikere at blive i kroner og øre? hvis huset koster ca 2.2mill svenske Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
bananas 14 Anmeld indhold Besvaret December 16, 2015 ævl! Det er KUN, hvis du bor i Danmark, at du skal betale dansk ejendomsværdiskat. Til gengæld skat du betale noget "fastighetsskatt" til Skatteverket i Sverige - men det er belvet lavet om til et flatrate beløb uafhængigt af husets værdi. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
lovebuine 10 Anmeld indhold Besvaret December 16, 2015 aha nu ved jeg godt hvorfor så, fordi jeg i en kort periode i af 2 gange boede i dk, men det var vist 2011 og 2013. så det er altså derfor de er ude efter mig, utroligt mand. og hvad koster det så bananas? er det rigtigt hvad de skriver på sydsverige.dk 1% af skabalonværdi? det jo ingenting, overstiger jo slet ikke ejendomsskatten i Sverige jo Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
bananas 14 Anmeld indhold Besvaret December 16, 2015 Max 7112 kroner/år Fastighetsskatten avskaffades den 1 januari 2008 och ersattes då av en kommunal avgift. För småhus är avgiften maximalt 7 112 kronor eller 0,75 procent av taxeringsvärdet 2014. Fra http://www.ekonomifakta.se/Fakta/Skatter/Skatt-pa-fastigheter-och-formogenhet/Fastighetsskatt/ Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
lovebuine 10 Anmeld indhold Besvaret December 17, 2015 jeg snakker om den danske ejendomsværdiskat, som de siger jeg skal betale. den svenske kender jeg allerede, den betaler jeg jo, men den danske ved jeg ikke noget om. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites