Jump to content
bananas

KÆMPE KAOS PÅ VEJ

Recommended Posts

Nu ser der det ud som om at der er stor risiko for at Sveriges regering af lalleglade amatører, med totalt verdensfjerne synspunkter, kan gøre ubodelig skade på Øresundsregionen og især os pendleres, jobsituation, økonomi og tilværelse.

På grund af et ID-krav vil man basalt set sabotere tågene, med kaos i Kastrup lufthavn:

http://www.sydsvenskan.se/sverige/id-krav-pa-bron-skapar-tagkaos/

Samtidigt vil man åbne op for muligheden for at kunne lukke Øresundsbroen for biltrafik:

http://www.di.se/artiklar/2015/12/3/regeringen-redo-stanga-oresundsbron/

 

Det må for fanden da være muligt at kunne kende forskel på almindelige pendlere og migranter, og indføre et grænsekontrolsystem, som fungerer. Hvis man dropper sin latterlige politiske korrektehed et øjeblik vil man jo ved øjensyn kunne spotte de 90% af passagererne, som ikke behøver at vise pas, og bare kan viftes igennem.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

jeg har netop set det i Lorry, jo det mest latterlige jeg nogensinde har hørt, EU er så godt bla bla, og nu gør de netop som du siger og kan lukke øresundsbroen også, pis hammerende ligeglade med os pendlere og vores arbejde. fordi deres regering ikke kan finde ud af Asyl politik.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

I må meget undskylde, men jeg synes det er rimeligt... når man tager den danske passivitet i betragtning.

Nu har danskerne jo reelt meldt sig ud af Europol (bekæmper bl.a. organiseret illegal indvandring), og Schengen-samarbejdet fungerer jo slet ikke når det kommer til flygtninge, så jeg kan da godt forstå svenskerne, når danskerne ikke gør andet end at vende det blinde øje til de titusindevis af uregistrerede flygtninge der rejser gennem Danmark på en billet købt i Hamborg.

Det er reelt svenskernes eneste mulighed for pression overfor Danmark, og jeg synes de skal tage og lukke broen. Så kan danskerne åbne kæmpelejre til flygtninge på lorteøen - eller sende dem tilbage til Tyskland og lukke grænsen mod syd.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
18 hours ago, Paul said:

I må meget undskylde, men jeg synes det er rimeligt... når man tager den danske passivitet i betragtning.

Nu har danskerne jo reelt meldt sig ud af Europol (bekæmper bl.a. organiseret illegal indvandring), og Schengen-samarbejdet fungerer jo slet ikke når det kommer til flygtninge, så jeg kan da godt forstå svenskerne, når danskerne ikke gør andet end at vende det blinde øje til de titusindevis af uregistrerede flygtninge der rejser gennem Danmark på en billet købt i Hamborg.

Det er reelt svenskernes eneste mulighed for pression overfor Danmark, og jeg synes de skal tage og lukke broen. Så kan danskerne åbne kæmpelejre til flygtninge på lorteøen - eller sende dem tilbage til Tyskland og lukke grænsen mod syd.

At man vil gøre noget for at stoppe flowet er bestemt ikke ufornuftigt - jeg er sådan set enig i diagnosen.

Og der er måske også noget om at disse forslag er gjort for at skræmme Danmark til at tage aktion.

Men medicineringen er helt forkert. Hvorfor skal vores pendleres økonomi og fremtid tages som gidsel, og hvorfor skal Terminal 3 i Kastrup lufthavn sættes i kaos-tilstand. Det svarer til at prøve at kurere en stor bakteriel infektion i foden ved at tage en flammekaster!

De har jo allerede grænsekontroller på Hyllie, hvor migranterne bliver pillet ud af togene, og det giver nu mindre forsinkelser, men det fungerer.  Men selvfølgelig sænker det ikke antallet af asylansøgende, når det første man fortæller migranterne efter de er pillet ud af togene, er at de stadig kan søge asyl i Sverige - hvorfor dog denne dobbeltmoralske latterlighed?.

I stedet for at tage tyren ved hornene og sige: "ikke mere asyl", vil man altså forsøge at stoppe flowet af teknisk vej ved at straffe togselskaberne for at fragte migranter over således at de aldrig kan nå frem til Sverige og trykke på asyl-knappen - men med den voldsomme bieffekt at man slår store huller i Øresundsregionens økonomi og total desturerer pendlernes økonomi.

Hvis man i Hyllie bare satte migranterne på det første tog tilbage til Danmark med henvisning til at de allerede havde være igennem et andet EU-land, så ville problemet være løst - uden at smadre regionens økonomi - og Danmark ville nok selv ret hurtigt finde på at lave en lignende model mod syd.

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Löfven minder mig om en gammel roald als tegning, hvor Nyrup skyder sig i foden. Samme historie her - lille 08 med 1 mill indbyggere vil lamme øresundsregionen med 4,3 mill indbyggere, for ikke at tage stilling til det kritisk punkt - asylpolitikken.

Problemet bliver, at selvom pendlerne er først til at blive ramt, så går der ikke lang tid før virksomheder i sydsverige bliver ramt på import/eksport, og internationale virksomheder vil melde ud at de ikke kan fortsætte som gidsler i en fejlslagen asylpolitik. Og de reaktioner, plus pendlerne, der giver op, kommer til at ødelægge den svenske økonomi meget længere frem end Löfvens håb om en tid i regering.

Det er faktisk ret tragikomisk hvis ikke man selv risikerede at blive ramt af deres ufattelige tåbeligheder.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Så nedenstående statistik postet i FB gruppen Øresundsborger... Interessant læsning, og især interessant at få tal på, hvor mange pendlere der vil blive ramt af en eventuel lukning af Broen:

''Här kommer korrekt statistik över trafiken över Öresund som vi på Øresundsinstituttet tagit fram.

15 200 pendlade dagligen över Öresund under 2014
varav
8 600 pendlade med tåg över Öresundsbron
93 procent pendlade från Skåne till Själland

Sammanlagt reste 97 800 personer över Öresund en genomsnittlig dag 2014
varav
… 74 800 över Öresundsbron
… 23 000 med färja Helsingborg-Helsingør

Av resenärerna som dagligen åker över Øresundsbron färdas:
41 500 med bil och 33 300 med tåg

18 955 fordon åkte över Øresundsbron en genomsnittlig dag 2014
varav
… 17 132 personbilar
… 1 155 lastbilar
… 138 bussar
33 procent av personbilarna är bilpendlare

4 888 fordon åkte med färjorna Helsingör-Helsingborg en genomsnittlig dag 2014
varav
… 3 751 personbilar
… 1 013 lastbilar
… 53 bussar

Källor: Øresundsinstitiuttets beräkningar, siffror från Øresundsbro Konsortiet, Trafikstyrelsen och Danmarks Statistik 

För att ge en rättvisande och säsongskorrigerad bild av den genomsnittliga dagliga trafiken över Öresund används här nedan helårstal för 2014. Sedan dess och fram till och med oktober 2015 har antalet fordon över Öresundsbron ökat med 1,9 procent och med 0,6 procent på färjorna mellan Helsingborg och Helsingör. Antalet resande med Öresundståg över Öresundsbron har under årets tio första månader ökat med 4 procent medan antalet sålda tågbiljetter på HH-leden minskat med 0,5 procent.''

 

 

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
På 3/12/2015 23.04.56 , bananas skrev:

Det må for fanden da være muligt at kunne kende forskel på almindelige pendlere og migranter, og indføre et grænsekontrolsystem, som fungerer. Hvis man dropper sin latterlige politiske korrektehed et øjeblik vil man jo ved øjensyn kunne spotte de 90% af passagererne, som ikke behøver at vise pas, og bare kan viftes igennem.

 

Selvfølgelig er det muligt, men i politisk korrekte Sverige er det karrieremæssigt selvmord bare at foreslå at tullverket kunne begynde med at stoppe dem som tydeligt ikke var af nordisk afstamning...

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Foto: Scanpix

Medie: Sverige trækker lovforslag om lukning af Øresundsbroen tilbage

Af Morten Bolvinkel 08. december 2015, 13:28Opd. 08. december 2015, 13:42

Den svenske regerings lovforslag om at lukke Øresundsbroen midlertidigt på grund af flygtningekrisen er blevet stærkt kritiseret. Og nu trækker regeringen så lovforslaget tilbage, skriver SVT

- Som følge af kritikken, som Lagrådet har udtrykt, har regeringen besluttet at droppe forslaget om lukning af broen, siger Annika Hirvonen Falk, som er næstformand i justitsudvalget.

Lovforslaget var led i bestræbelserne på at få færre mennesker til at søge asyl i Sverige. Danmarks naboland forventer således at modtage op mod 190.000 flygtninge og migranter i år.

Læs også: Medie: Sveriges regering overvejer midlertidig lukning af Øresundsbroen

Det var det tal, der i slutningen af november fik den socialdemokratisk ledede svenske regering til at varsle markante opstramninger af landets asylpolitik samt ID-kontrol ved en række grænseovergange.

Nu er forslaget om lukning af broen dog ifølge det svenske medie blevet forkastet.

Forslaget om at indføre transportøransvar står dog ved magt. Inden jul pålægges alle trafikselskaber, som krydser grænsen til Sverige, at tjekke passagerernes ID. Ellers kan det føre til bøde på på 50.000 svenske kroner per oversete passager, lyder forslaget, som der skal under behandling i denne uge.

Her er det svenske lovforslag, der kan lukke Øresundsbroen

Sent from my iPhone using Tapatalk

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Totalt kaos for de stakler der skal med tog fra 4. januar :apologetic:

Fra https://www.skanetrafiken.se/granskontroller/

Resa från Danmark till Sverige

Det går inte att resa direkt Köpenhamn H-Malmö eftersom det sker en ID-kontroll på Kastrup/Copenhagen Airport. Reser du till Sverige får du därför räkna med längre restid. Alla tåg till Sverige kommer att avgå från Kastrup/Copenhagen Airport. Därför måste du själv ta dig till Copenhagen Airport. Så här gör du:

  • Du kan åka med de Öresundståg som har Kastrup som slutstation. Sök din resa inom Danmark, till exempel från Köpenhamn H till Copenhagen Airport, på www.rejseplanen.dk. Har du en giltig biljett, till exempel ett Jojo Period Öresund för Köpenhamn H-Malmö, gäller den även på lokalbussar och Metro mellan Köpenhamn H och Kastrup/Copenhagen Airport.
     
  • När du kommer till Kastrup/Copenhagen Airport kommer du att behöva visa ID-handlingar. Följ anvisningarna på plats. Räkna med att ID-kontrollen kan ta tid. Mer information om hur ID-kontrollerna kommer att gå till kommer under vecka 53.
     
  • Tågen till Sverige har Kastrup/Copenhagen Airport som startstation. Din resa därifrån söker du lättast i Skånetrafikens app eller på skanetrafiken.se.
     
  • Polisens gränskontroller på Hyllie kommer att vara kvar en tid, så om du ska fortsätta norrut från Hyllie kommer du att få visa ditt ID en andra gång. Det innebär längre restid på sträckan Copenhagen Airport-Malmö C.
     
  • På Malmö C kan du behöva byta tåg om du ska resa vidare norrut då Öresundståg från Kastrup/Copenhagen Airport. Detta för att Öresundstågen väntar in nästa avgång för att inte föra med sig eventuella förseningar in i Skåne. Var uppmärksam på skyltning och utrop. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
7 timer siden, biz skrev:

Hvad har vi nordiske og/eller eu statsborgere at gøre i sådant et register, kan man undre sig?!?

Ikke andet end at de gode mennesker i Stockholm kan sige de ikke er racister fordi alle jo bliver stoppet og ikke kun dem man reelt er interesseret i at holde ude... Samtidigt med efterretningsmyndighederne bliver en lille smule våde ved tanken om alle de data de får at søge i ;)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
På 25/12/2015 at 22:27 , sup3rior skrev:

Ikke andet end at de gode mennesker i Stockholm kan sige de ikke er racister fordi alle jo bliver stoppet og ikke kun dem man reelt er interesseret i at holde ude... Samtidigt med efterretningsmyndighederne bliver en lille smule våde ved tanken om alle de data de får at søge i ;)

Nu kommer registreringen jo til, at ske på dansk jord, så Stockholm kan jo ikke uden videre få oplysningerne. Gad egentlig vide, hvad Datatilsynet vil sige til indsamlingen og lagringen af oplysninger???

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Tusindvis af Øresundspendlere i protest mod svensk id-kontrol

Citat: "Den svenske regering har ikke forstået, hvad Øresundsregionen går ud på, når de indfører id-kontrol i 2016, mener en initiativtager bag Facebook-gruppen Öresundsrevolutionen."

Man kan jo også vende den rundt og sige, at den danske regering ikke har forstået, hvad Øresundsregionen går ud på, når de bliver ved med at tillade, at flygtninge og migranter krydser Danmark uden at blive kontrolleret eller registreret. Danmark burde gøre som Sverige, og sende dem, der ikke ønsker asyl i Danmark, tilbage til Tyskland, og dermed gøre noget ved det helt store problem... nemlig, at EUs ydre grænser ikke fungerer, hverken i Grækenland eller andre steder.

Danskerne er nogle fedtspillere når det kommer til EU.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
På 25/12/2015 at 23:32 , Paul skrev:

Der er altså nogen der skylder en forklaring på, hvorfor den her kontrol skal være så paranoid og altomfattende.

Det ender jo med, at selv DFere bliver bange for at tage til Sverige.

 

Fordi myndighederne ikke vil tage fat med de rigtige værktøjer, nemlig en opstramning af asylpolitikken og de rundhåndede bidrag der deles ud til migranter... Derfor forsøger man at holde dem ude af landet og stadig sige "se hvor gode vi er ved dem som kommer til landet..."

22 timer siden, Flemming40 skrev:

Nu kommer registreringen jo til, at ske på dansk jord, så Stockholm kan jo ikke uden videre få oplysningerne. Gad egentlig vide, hvad Datatilsynet vil sige til indsamlingen og lagringen af oplysninger???

 

Det har de skam fint snablen nede i... Lovgivningen om transportøransvar er ikke ny, det er den samme som flybranchen har været underlagt i mange år efterhånden, er her har destinationslandet (sammen med afrejselandet) adgang til data om rejsende...

10 timer siden, Paul skrev:

Tusindvis af Øresundspendlere i protest mod svensk id-kontrol

Citat: "Den svenske regering har ikke forstået, hvad Øresundsregionen går ud på, når de indfører id-kontrol i 2016, mener en initiativtager bag Facebook-gruppen Öresundsrevolutionen."

Man kan jo også vende den rundt og sige, at den danske regering ikke har forstået, hvad Øresundsregionen går ud på, når de bliver ved med at tillade, at flygtninge og migranter krydser Danmark uden at blive kontrolleret eller registreret. Danmark burde gøre som Sverige, og sende dem, der ikke ønsker asyl i Danmark, tilbage til Tyskland, og dermed gøre noget ved det helt store problem... nemlig, at EUs ydre grænser ikke fungerer, hverken i Grækenland eller andre steder.

Danskerne er nogle fedtspillere når det kommer til EU.

Yup, ligesom Tyskland er når de de-facto sætter dublin-forordningen ud af spil ved at invitere alle der kan komme over grænsen indenfor...

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...