Ann 10 Anmeld indhold Skrevet November 28, 2015 Har vi en revisor jeg kan hyre til en skattesag? Jeg solgte nogle arvede aktier i 2010 og 2011 og tjente så lidt at jeg ikke engang angav dem, tror faktisk der var et nettotab (noget med at tjene 2.000 og tabe 4.000). Men nu har skatteverket estimeret at værdien betyder at min kapitalindkomst skal forhøjes med 88.000 kr. for 2010, og noget ligende for 2011. Det er helt vildt. De estimerer disse tal fordi jeg ikke kan angive købsprisen for aktierne. Jeg har jo arvet dem, men kursen på arve-datoen er ikke nok for dem. Jeg aner ikke hvornår mine forældre købte dem. Det gjorde de via Danske Bank i sin tid, men jeg har Nordea, så det er nok begrænset hvor meget Danske Bank vil hjælpe mig. Men jeg har virkelig brug for revisorhjælpe, så er der en der vil træde til? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
sup3rior 22 Anmeld indhold Besvaret November 29, 2015 Kender desværre ingen svenske revisorer der kan hjælpe... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Ann 10 Anmeld indhold Besvaret November 29, 2015 Jeg har fundet en svensk revisor i eslöv som jeg mailer papirerne til, men ville godt have haft råd af en dansk revisor der kendte noget til svenske forhold, for jeg fatter virkelig ikke hvad de taler om. Jeg har haft en tegningsret som jeg solgte. Det antager de er en kapitalindkomst - med hele beløbet. Der er vel ingen forskel på en tegningsret og kontanter på opsparingskontoen? Det er jo ikke noget man tjener penge på. Og de regner det for en 100% aktiegevinst at jeg har solgt den. Hvad har de gang i? Jeg vil da gerne betale min fair del af kagen - men lige nu ser det ud som de regner med at jeg kan dække regningen for flygtningekrisen. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Markowitch 12 Anmeld indhold Besvaret November 30, 2015 Hej Ann, av sikke en situation. Ved sidste skattedeklaration fik jeg tilsendt en folder der hedder "Försäljning av värdepapper" med det korte navn SKV 332. Der var en del eksempler i hæftet, som jeg lærte en del af. Måske kan du også bruge det til noget ? :) http://www.skatteverket.se/privat/sjalvservice/blanketterbroschyrer/broschyrer/info/332.4.39f16f103821c58f680007461.html De gange jeg har talt med Skatteverket, synes jeg at de var meget flinke til at hjælpe og forklare. Blandt andet fik jeg meget pædagogisk at vide at jeg skam ikke kunne trække bostadrenter fra i kapitalindkomsten, hvilket har undret mig siden. Det var noget med at bostadrenterne kun kunne trækkes fra i kommuneskatten. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Mogens 0 Anmeld indhold Besvaret December 9, 2015 De der "3 tilbud fra en revisor" services har måske adgang til nogle svenske revisorer, som de kan anbefale... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Ann 10 Anmeld indhold Besvaret December 11, 2015 Hej Mogens, Jeg har fundet en der skulle være ekspert i dansk/svenske forhold. Han har taget sagen. Og startet med at bede om udsættelse... kryds fingre. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rene Larsen 10 Anmeld indhold Besvaret December 13, 2015 Hvilke beløb får du hvis du benytter Exempel 4 (side 9) i Markowitch's link ?? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Ann 10 Anmeld indhold Besvaret December 15, 2015 Du kan lige så godt spørge mig på græsk - jeg har ingen regnskabssans. Jeg har - rimeligt trygt, håber jeg - overladt hele sagen i revisorens hænder. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rene Larsen 10 Anmeld indhold Besvaret December 15, 2015 Dvs. at du ikke ved hvad du har solgt dine aktier til ?? Regnstykket lyder på: Salgspris - (Salgspris x 20%) = skattepligtig gevinst fx: Salgspris = (250 aktier x kr. 320) – gebyr kr. 200 = kr. 79.800 Omkostnadsbelopp = 79.800 x 20 % = kr. 15.960 Skattepligtig gevinst = 79.800 - 15.960 = kr. 63.840 Du vil i dette eksampel skulle betale aktie skat af kr. 63.840. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites