Jump to content
Nenad

Skat af fortjeneste ved flytning tilbage til DK

Recommended Posts

Hejsa,

Kan ikke lige finde noget omkring beskatningen når man flytter tilbage til DK.

Jeg skal sælge min lejlighed i Sverige og købe noget i Danmark.

Skal jeg først købe noget i Danmark og derefter sælge i Sverige for at slippe for beskatning af fortjenesten eller hvordan hænger dette sammen?

Den anden vej rundt med flyt til Sverige findes der en del guides på.

Pft.

Nenad

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Du beskattes af din fortjeneste i Sverige, minus en procentdel af udgifter vedr. salg samt evt. dokumenterbare forbedringer af bolig indenfor 3 år (mener jeg det).

Du kan ikke udskyde eller slippe for reavinst-skat når du fraflytter Sverige.

@ Tapatalk

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Du kan ikke udskyde eller slippe for reavinst-skat når du fraflytter Sverige.

Du kan godt søge uppskov selvom købet omhandler udenlandsk ejendom under forudsætningen at handlen er sket mens du er fuldt skattepligtig i Sverige.

I praksis vil det betyde at handlen i DK skal være sket inden man fraflytter sin solgte bolig i Sverige til fordel for DK, idet skattepligten kun er tilstede når du er bosiddende i Sverige...

https://www.skatteverket.se/privat/fastigheterbostad/forsaljningavprivatbostad/uppskov/bostadiutlandet.4.233f91f71260075abe8800031635.html

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Du kan godt søge uppskov selvom købet omhandler udenlandsk ejendom under forudsætningen at handlen er sket mens du er fuldt skattepligtig i Sverige.

I praksis vil det betyde at handlen i DK skal være sket inden man fraflytter sin solgte bolig i Sverige til fordel for DK, idet skattepligten kun er tilstede når du er bosiddende i Sverige...

https://www.skatteverket.se/privat/fastigheterbostad/forsaljningavprivatbostad/uppskov/bostadiutlandet.4.233f91f71260075abe8800031635.html

Jeg flyttede tilbage til Danmark februar 2014, og har skrevet til skat i Sverige jeg er flyttet og har udfyldt blanketter, men har stadig intet hørt om hvor meget jeg skal betale tilbage i form af skat efter fortjeneste, ved at jeg nok skylder omkring 60000dkkr, men underligt jeg intet har hørt synes jeg

Sendt fra min HUAWEI MT7-L09 med Tapatalk

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jo jo...uppskov med årlig afgift/skat - som jo nok ikke er så fantastisk, når svensk ejendom er realiseret og tilbageflyt til DK er en realitet.

Hvori ligger 'fidusen'?

@ Tapatalk

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
På 31/10/2015 03.32.16 , Gio skrev:

Jo jo...uppskov med årlig afgift/skat - som jo nok ikke er så fantastisk, når svensk ejendom er realiseret og tilbageflyt til DK er en realitet.

Hvori ligger 'fidusen'?

@ Tapatalk

Hvis man har brug for pengene til udbetaling på den nye ejendom er det jo alternativ til at låne pengene i banken...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvori ligger 'fidusen'?

@ Tapatalk

Jeg valgte det fordi at man kan fratrække evt tab på senere salg og tiderne var dårlige. Det er dog ikke besværet værd at skulle deklarere hvert år. Jeg anede ikke at man skulle dette og fik ingen selvangivelse tilsendt og dermed en bøde på 1000,-

Sendt via Tapatalk

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites