sofia-angola 10 Anmeld indhold Skrevet October 28, 2015 HejsaJeg er kommet i en situation at jeg skal generhverv kørekort.Jeg fik tilbage i 2009 ubetinget frakendelse og 1 års køreforbud i Danmark. Noget som jeg virkeligt har lært af Ved nogen herinde i forum. hvor længe man skal bo " Registeret i folkeregister " i Dk før man kan genrehver kørekort ?HIlsen Sofia A. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
sup3rior 22 Anmeld indhold Besvaret October 28, 2015 Havde du dansk eller svensk kørekort da det blev frakendt? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
sofia-angola 10 Anmeld indhold Besvaret October 28, 2015 (rettet) Hej sup3iorJeg fik skiftet danske ud med det svenske.Det var ikke får at undgår regler, det ville bare gøre tingene nemmere for mig fx post osv.Har stædigvæk det Svenske som er gyldigt i Sverige har snakket med polisen.Politiet i Dk har mange forskellige meninger ang. kørsel i Dk .. Er bare blevet TOTAL træt og frusetret af det..Vil bare gerne have det ud af verden.Flytte til Danmark og tage kørekort. Ved bare ikke om der regler om hvor længe man skal bo i landet før man må går op til prøven..Har også snakket med politi i Dk ... Det kunne de "desværre" ikke svar på..Har skrevet til dem angående det. Der vil gå omkring 3 mrd før jeg få svar.. De er bage-ud med papirarbejde sagde politi manden. Redigeret October 28, 2015 af sofia-angola stavefejl Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
sup3rior 22 Anmeld indhold Besvaret October 29, 2015 Så er det simpelt.Politiet kan ikke frakende dig førerretten på dit svenske kort, de kan alene give dig køreforbud i DK i en periode. Når den periode er gået udløber køreforbuddet og du må køre igen i DK.Du kan derimod opleve at politiet vil forsøge at fastholde din frakendelse såfremt du flytter til DK og veksler til dansk kørekort, men afhængig af tidsperioden ville jeg til den tid tage den i retten og argumentere for at en straf ikke kan fastholdes for evigt.Men som sagt, det danske politi har ikke myndighed over dit svenske kort kan ikke frakende dig det... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
ice 10 Anmeld indhold Besvaret October 29, 2015 Det har været oppe før, og der var mange ting som gør sig gældende...Du kan i følge dansk lov ikke dømmes til en straf som ikke kan udføre i praksis, og da generhvervelse ikke kan finde sted i Danmark så længe man ikke er bosat der, skal det danske samfund sikre at du kan udstå din straf, ved enten selv at ophæve køreforbud eller at give dig en mulighed for at få føreretten tilbage.Der er dog begyndt at komme nyge sager hvor man skal søge om ophævelse af køreforbud (dette er gældende for Tyskland), se denne sag http://www.3f.dk/varde-billund/aktuelt/nyheder/pas-paa-koerselsforbud-i-tysklandså derfor skal du bede om et skriftligt svar fra færselspolitiet om at dit køreforbud er ophævet, under henvisning til at det ikke er muligt at få føreretten tilbage, og at du derfor er stillet i et urimeligt strafforhold Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
sofia-angola 10 Anmeld indhold Besvaret October 29, 2015 Tak, får jeres svar....Jeg går med tanken om at blive selvstændigt i Dk. Skal derfor også købe en bilen til mit firma.Ved bare ikke om det kan lade sig gøre, da mit kørekort er Svensk. Forsikringsselskabet vil måske også spørger til mit Dansk kørekort.Samtidigt vil jeg helle ikke have problemer med politiet "kørekort" da jeg vil virkelige være afhængig af bilen.Håber de snart svar mig angående hvornår jeg lan tage kørekor i Danmark. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites