bananas 14 Anmeld indhold Skrevet October 26, 2015 (rettet) Jeg skal til at sælge en del konsulenttimer til en kunde i Danmark. Men han vil helst handle med "et CVR-nummer eller lign.".Jeg gik ind på virk.dk, og prøvede at oprette en personligt ejet virksomhed. Men dette tillod systemet mig ikke fordi min folkeregisteradresse ligger uden for Danmark.Jeg kan så vidt jeg kan vurdere oprette et anpartsselskab (aps) med mig selv som direktør, hvis jeg lader det registere på en c/o adresse hos noget familie i Danmark. Men så skal man jo indskyde 50.000 DKK - ikke at det er umuligt, men det er måske lige lovlig meget.Jeg har været inde på verksamt.se og skatteverkets sider og her ser det ud til at jeg uden problemer kan oprette et svenskt "Enskild Firma". Jeg ville nok godt kunne få kunden til at acceptere en sådan faktura - det er lidt anderledes med moms, men kunden må have "handlet med andre EU-lande" før. Er der nogen, som har erfaring med hvad der er smartest at gøre?Hvad der er lettest at gøre?Og hvad der rent faktisk kan lade sig gøre? Og er der nogen fælder? Redigeret October 26, 2015 af bananas Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
sup3rior 22 Anmeld indhold Besvaret October 26, 2015 Du registrerer dig et IVS i Danmark (same-same som ApS) med den indskudskapital du selv synes du vil smide i... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larsk 14 Anmeld indhold Besvaret October 27, 2015 Jeg har et personligt ejet, men med en kontoradresse i dk. Dog oprettet før jeg flyttede over sundet. men har flyttet adresse og opdateret andet, uden reaktion fra dk myndigheder.Så jeg ville aftale med en ven eller bekendt, at du måtte bruge deres firmaadresse, og at de så videre sender evt. post (der kommer lidt papir til start, men med medarbejdersignatur, så kan du få alt på eboks).Der er mig bekendt ikke et lovkrav om at du skal have personlig bopæl i landet. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
sup3rior 22 Anmeld indhold Besvaret October 27, 2015 Jeg har et personligt ejet, men med en kontoradresse i dk. Dog oprettet før jeg flyttede over sundet. men har flyttet adresse og opdateret andet, uden reaktion fra dk myndigheder.Så jeg ville aftale med en ven eller bekendt, at du måtte bruge deres firmaadresse, og at de så videre sender evt. post (der kommer lidt papir til start, men med medarbejdersignatur, så kan du få alt på eboks).Der er mig bekendt ikke et lovkrav om at du skal have personlig bopæl i landet.Du kan ikke ny-oprette et personligt ejet selskab længere såfremt du ikke er bosiddende i DK, så det er desværre ikke en mulighed... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Norfeldt 10 Anmeld indhold Besvaret December 30, 2015 Hej Bananas, Vil bare høre om du er kommet videre? Hvis dit firma bliver oprettet i Sverige, er du så forpligtet til at betale dansk skat af indkomsten? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
sup3rior 22 Anmeld indhold Besvaret January 4, 2016 På 30/12/2015 at 21:56 , Norfeldt skrev: Hvis dit firma bliver oprettet i Sverige, er du så forpligtet til at betale dansk skat af indkomsten? Skat skal som udgangspunkt afregnes i det land arbejdet udføres med en lang række undtagelser (regler for arbejdsudleje) Se reglerne her: http://www.tax.dk/jv/cf/C_F_3_1_4_1.htm Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites