HillSurfer 14 Anmeld indhold Skrevet October 16, 2015 (rettet) Hej folkensMin elregning er i virkeligheden ikke ret høj, men som eksil-nordjyder jo ved er det en folkesport at spare der hvor vi kommer fra.Efter anmeldelser herinde fra meldte jeg mig til elpriser.se og efterfølgende kundkraft.se det ser så ud til at kundkraft nu er den aktive aftale, men jeg overvejer at prøve med elpriser igen snart.Elregningen består på denne måde så i virkeligheden af 2 faktura.For mit vedkommende en fra Eon og en fra Elverket VallentunaEon som står for tilslutningen tager følgende i mit tilfælde:Elnätsabonnemang månadsavgift 57,50 krElöverföring XXX kWh à 60,85 öreVed Elverket Vallentuna betaler jeg følgende:Energiskatt 29,3 öre/kWhPåslag inklusive avgift för elcertifikatet* 6,4 öre/kWhDerudover betaler jeg for selve strømmen: ca. 21-22 öre/kWh Mit årlige elforbrug er ca. 1500-1600 kWh.Hvad betaler i andre? Redigeret October 16, 2015 af dadane26 Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
sup3rior 22 Anmeld indhold Besvaret October 16, 2015 Prisen hos EON er nogenlunde skåret i sten, den får du ikke længere ned medmindre du er storkunde...Kan ikke lige huske hvad jeg betaler i påslag hos Kundkraft, mener den upphandling jeg kom med i var nogle ganske få øre ekstra... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
BS 4 Anmeld indhold Besvaret October 19, 2015 Elskling.se shopper jeg el på én gang om året. Mere overskueligt bliver det ikke. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
HillSurfer 14 Anmeld indhold Besvaret October 19, 2015 Elskling.se shopper jeg el på én gang om året. Mere overskueligt bliver det ikke.Er det billigere end Kundkraft? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
BS 4 Anmeld indhold Besvaret October 19, 2015 Er det billigere end Kundkraft?Det er jo svært at sammenligne. Men jeg har været hos kundkraft og jeg er mere tilfreds med at styre det selv og synes ikke jeg betaler mere. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
HillSurfer 14 Anmeld indhold Besvaret January 21, 2016 Priser Anno 2016: Eon: Elnätsabonnemang månadsavgift 57,50 kr Elöverföring 140 kWh à 60,85 öre Göteborg El Påslag inklusive avgift för elcertifikatet* 6 öre/kWh Energiskatt 29,4 öre/kWh (19,4 öre/kWh inom lågskattekommuner) Moms 25 % Årsavgift 0kr Er i tvivl om momsen er inkluderet priserne fra Göteborg el, men det vil jeg tro. Så det ser ud til at min samlede elpris er følgende Fastafgift: SEK 57,50 Pr. kWh: SEK 0,9625 Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Paul 26 Anmeld indhold Besvaret January 21, 2016 (rettet) Elpriser i Sverige er lidt af en jungle. Udover selve "påslaget" til prisen, så skal man også være opmærksom på, om det er fast pris, rørlig pris eller en hybrid af begge, og hvor meget man betaler i afgift per måned. For tiden har det kunnet betale sig med en rørlig pris, da elprisen har været for nedadgående. Vi havde E.ON som el-leverandør indtil for nogle år siden (E.ON som netværksudbyder er obligatorisk). Vi skiftede til Din El i Göteborg, da det var væsentligt billigere, men med tiden kravlede deres rørlige pris den forkerte vej. I år har vi skiftet til Borås El, fordi vi fik en aftale om rørlig pris uden påslag og uden månedlig afgift i 12 måneder. Det sjove er, at Borås El ejes af Vattenfall, selvom det ikke er noget de ligefrem skilter med (det stod med meget småt uden på den konvolut vi modtog med aftalen i). Redigeret January 21, 2016 af Paul Retter huskefejl Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
HillSurfer 14 Anmeld indhold Besvaret January 21, 2016 Vi kører med rørlig og har brugt kundkraft. Selvom jeg ikke ved om det er billigere at gå udenom kundkraft. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret January 21, 2016 Vi kører EON lige nu. Påslag 4,38 øre inkl moms + 360 kr årligt. Ved et årsforbrug på 15.000 kWh er det 1.017 kr. Der er nok lidt at spare ved at shoppe rundt, specielt hvis man finder de fine "ny kunde" tilbud uden påslag og årsafgift. Med mindre der er tale om et *rigtigt* godt tilbud på fastpris så ville jeg til enhver tid vælge en aftale med variabel pris. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
BS 4 Anmeld indhold Besvaret January 22, 2016 Jeg hopper rundt hvert år til ny leverandør som jeg finder via elskling.se Super simpelt! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
HillSurfer 14 Anmeld indhold Besvaret January 22, 2016 19 timer siden, larscph skrev: Vi kører EON lige nu. Påslag 4,38 øre inkl moms + 360 kr årligt. Ved et årsforbrug på 15.000 kWh er det 1.017 kr. Der er nok lidt at spare ved at shoppe rundt, specielt hvis man finder de fine "ny kunde" tilbud uden påslag og årsafgift. Med mindre der er tale om et *rigtigt* godt tilbud på fastpris så ville jeg til enhver tid vælge en aftale med variabel pris. Det er jo så prisen uden afgifter du skriver der, men fair nok, afgifterne skulle jo gerne være ens. Betaler i ingen månedlig overföringsafgift? Det afhænger måske af hvor man bor. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret January 22, 2016 1 time siden, HillSurfer skrev: Det er jo så prisen uden afgifter du skriver der, men fair nok, afgifterne skulle jo gerne være ens. Betaler i ingen månedlig overföringsafgift? Det afhænger måske af hvor man bor. Afgifterne er vel ens uanset hvor man bor i Sverige? Prisen er kun for el - overførselsafgiften kommer udover, men den kan jeg jo ikke ændre på. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
HillSurfer 14 Anmeld indhold Besvaret April 7, 2016 Så har jeg fået mine sidste regninger. Til DinEl betaler jeg ca. 0,74 SEK pr kWh inkl. moms og skatter Til EON betaler jeg ca. 0,64 SEK pr. kWh inkl. moms og skatter Så samlet set knap 1,4 SEK pr. kWh Derudover Fast afgift på kr. 57,50 pr. måned til EON. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
HillSurfer 14 Anmeld indhold Besvaret December 9, 2016 Statistik for de sidse to måneders elregning Eon Gebyr: kr. 63,75/måned Afgift: 66,85 øre/KWh Göteborg Energi Pris + afgift oktober: 92,13 øre/KWh Pris + afgift november: 98,65 øre/KWh Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret December 20, 2016 Nu har jeg bestilt abonnement hos Vattenfall det kommende 12 mdr - det ser ud som nedenfor. Afgørende for valget var blandt andet, at jeg kan vælge el produceret med kernekraft hos dem! :) Rörligt elpris 48,86 öre/kWh Rabatt elpris -1,00 öre/kWh Energikälla: Kärnkraft 0,00 öre/kWh Energiskatt 29,50 öre/kWh Moms 19,34 öre/kWh Ditt elpris (november): 96,70 öre/kWh Förbrukningsbaserad årsavgift: 320,00 kr Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Paul 26 Anmeld indhold Besvaret December 20, 2016 Spotpris. Avtalsinformation: Valt elhandelsbolag: Vattenfall Avtalsnamn: Rörligt Elpris till inköpspris 12 mån - Kampanj Typ av avtal: Rörligt pris Bindningstid: 0 mån Villkoren gäller: 12 mån Uppsägningstid: 1 månMiljöavtal: Vattenkraft Avtalsstart: 2016-11-18 Önskat betalningssätt: Autogiro (anmäler du själv via din Internetbank) Angiven årsförbrukning: 15000 kWhElpris Spotpris*: 28,32 öre/kWh Påslag inkl. elcertavgift*: 3,87 öre/kWh Volympåslag*: 1,31 öre/kWh Miljöpåslag: 0,00 öre/kWh Rabatt: -5,33 öre/kWh Fasta kostnader**: 0,00 öre/kWh Energiskatt: 29,20 öre/kWh Moms (25%): 14,34 öre/kWh Totalt jämförelsepris*: 71,71 öre/kWh*Då detta är ett rörligt avtal kan priset komma att variera från månad till månad. **Förklaring fasta kostnader (inkl. moms) Månadsavgift: 0 kr Autogiro (anmäler du själv via din Internetbank) 0 kr/mån Startavgift: 0 krEventuella fasta kostnader divideras med din angivna årsförbrukning och ärinräknade i "Totalt jämförelsepris".Om elavtalet du valt: Engångsrabatt på 1000 kr inkl. moms. Endast för nya kunder. Obs! Detta avtal övergår till ordinarie rörligt avtal efter prövotiden (12 mån). Då tillkommer ordinarie påslag (3 öre/kWh ex moms) samt årsavgift. Jämförpris tar ej hänsyn till kommande påslag. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
HillSurfer 14 Anmeld indhold Besvaret December 21, 2016 Det var billigt Paul... Men 15.000 kWh er jo immervæk også en del :-) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites