rekardo 10 Anmeld indhold Skrevet September 29, 2015 Hej kære alle. Jeg er lige pt bosat i København. Min kæreste bor i Malmø. Jeg regner med at komme på A-kasse snart, og samtidig arbejder på at blive gravid. Dog vil jeg også gerne flytte over til min kæreste. Men det er her jeg vil spørge, om det er smartest at flytte efter jeg har fået barselspenge eller EFTER? Og hvordan er jeg sikret økonomisk hvis jeg flytter til sverige? Hvilke regler vil gælde for mig? Og mister jeg min A-kasse? Det er alle disse overvejelser jeg gør mig! Håber nogen kan hjælpe så jeg kan finde den bedste løsning for os:) Mvh! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
sup3rior 22 Anmeld indhold Besvaret September 30, 2015 Prøv at tale med Øresunddirekt om tingene... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
HillSurfer 14 Anmeld indhold Besvaret September 30, 2015 Hvis du flytter til Sverige ryger du på svensk A-kasse og efter hvad jeg har hørt er ydelsen markant lavere end den danske. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
rekardo 10 Anmeld indhold Besvaret September 30, 2015 Hmmm okay tak! Jeg har faktisk lige fået job idag! I Danmark, så hvis jeg bliver gravid er det så efter danske regler? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
sup3rior 22 Anmeld indhold Besvaret October 1, 2015 Hmmm okay tak! Jeg har faktisk lige fået job idag! I Danmark' date=' så hvis jeg bliver gravid er det så efter danske regler?[/quote'] Jeps, i det tilfælde er det de danske regler som gælder... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
HillSurfer 14 Anmeld indhold Besvaret October 1, 2015 Ja såfremt du arbejder i DK så kan du få børnepenge fra DK Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
rekardo 10 Anmeld indhold Besvaret October 1, 2015 Har fået arbejde starts dato 13/10 og frygter lidt at blive gravid nu for ikke at miste arbejde. Hvad gør man i det tilfælde? Kan man blive fyret? Er det lovligt? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
sup3rior 22 Anmeld indhold Besvaret October 2, 2015 Det er som udgangspunkt ikke lovligt at fyre en medarbejder som har meddelt arbejdspladsen at hun er gravid, men specielt i prøvetiden skal man nok være lidt påpasselig for her er det lettere at komme af med folk under undskyldningen at vedkommende ikke var kvalificeret/den rette til jobbet end ellers... Men generelt set vil jeg også mene at det er dårlig stil at planlægge en graviditet i starten af et nyt job uden at informere arbejdsgiveren så vedkommende ved hvad de går ind til... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
skallstorp 11 Anmeld indhold Besvaret October 4, 2015 Det kan blive rigtigt svärt at få job senere, hvis man bliver gravid i starten af et nyt job! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites