Mic 10 Anmeld indhold Besvaret October 14, 2015 12 år i Sverige d.d. Har lige købt hus i Oxie med min mand, så jeg flytter ikke tilbage til Danmark de næste mange år.Bruger kun debatten, hvis jeg er i tvivl om noget eller for at læse erfaringer med håndværkere og lignende.Tidligere var det hyggeligt at bruge forummet, fordi man vidste, hvem folk var. I dag er der nok for mange brugere.Jesper: Du flyttede jo også langt væk fra Malmö, der kan man ikke blive ved med at bo. Er du flyttet til København? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret October 15, 2015 12 år i Sverige d.d. Har lige købt hus i Oxie med min mand, så jeg flytter ikke tilbage til Danmark de næste mange år.Bruger kun debatten, hvis jeg er i tvivl om noget eller for at læse erfaringer med håndværkere og lignende.Tidligere var det hyggeligt at bruge forummet, fordi man vidste, hvem folk var. I dag er der nok for mange brugere.Jesper: Du flyttede jo også langt væk fra Malmö, der kan man ikke blive ved med at bo. Er du flyttet til København? @ TapatalkJeg flyttede sammen med min daværende kæreste i hus vi købte i Ringsted, i september sidste år.Nu bor jeg så i rækkehus - men stadig i Ringsted.Jobber fortsat i Kbh. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Futz 12 Anmeld indhold Besvaret October 15, 2015 Vi kom til Sverige permanent i 2006 - før var vi her kun i weekenderne i sommerhus. Vi er her stadig i Jakriborg/Hjärup men leder efter hus i omegnen af Lund. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Ann 10 Anmeld indhold Besvaret October 16, 2015 Er her også endnu. Alene ejendomsskatterne i Danmark er nok til at holde os her. Selv om broen trækker tænder ud. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Admin 12 Anmeld indhold Besvaret October 16, 2015 Er her også endnu. Alene ejendomsskatterne i Danmark er nok til at holde os her. Selv om broen trækker tænder ud. Er det prisen på broen den er gal med ? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
sup3rior 22 Anmeld indhold Besvaret October 16, 2015 Er det prisen på broen den er gal med ?Den er lettere pebret efterhånden, men stadig ikke nok til at skræmme os væk... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Ann 10 Anmeld indhold Besvaret October 20, 2015 Ja, den stigende pris på bro og benzin kombineret med det faldende fradrag er en irritation. Dog ikke nok til at sende os til Danmark. Der må være mange der er flyttet fra Sverige, for det er svært at finde en pendler partner at dele udgifterne med. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
sup3rior 22 Anmeld indhold Besvaret October 20, 2015 Ja, den stigende pris på bro og benzin kombineret med det faldende fradrag er en irritation. Dog ikke nok til at sende os til Danmark. Der må være mange der er flyttet fra Sverige, for det er svært at finde en pendler partner at dele udgifterne med. Det er nok en årsag, en anden er nok perioden med virus/ustabilitet har skræmt nogle væk... Plus samkørsel forudsætter jo at man har ret så ens mødetider... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Admin 12 Anmeld indhold Besvaret October 20, 2015 Det er nok en årsag, en anden er nok perioden med virus/ustabilitet har skræmt nogle væk... Plus samkørsel forudsætter jo at man har ret så ens mødetider...Er der meget virus i Sverige? Sendt via Tapatalk Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
sup3rior 22 Anmeld indhold Besvaret October 20, 2015 Er der meget virus i Sverige? Sendt via TapatalkOgså i den grad... Har du ikke hørt om den svenske syge ;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret October 25, 2015 Jeg er her også stadig :) Har boet i Sverige 11 år nu - og hverken jeg eller familien har planer om at rykke til Danmark.Som Ann siger, bare ejendomsskatterne er nok hvis man får den tanke at kigge lidt på bolig i København og omegn, så slutter det let dér. Forumet her er jo noget andet end det var for 11 år siden, jeg kigger stadig forbi engang imellem - men før i tiden var jeg her jo nærmest dagligt. Det er message flow'et ikke helt til længere :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Paul 26 Anmeld indhold Besvaret October 26, 2015 Juni 2006 - er her endnu. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
sup3rior 22 Anmeld indhold Besvaret October 26, 2015 Juni 2006 - er her endnu.Jeg er her også stadig :) Har boet i Sverige 11 år nu - og hverken jeg eller familien har planer om at rykke til Danmark.Som Ann siger, bare ejendomsskatterne er nok hvis man får den tanke at kigge lidt på bolig i København og omegn, så slutter det let dér. Forumet her er jo noget andet end det var for 11 år siden, jeg kigger stadig forbi engang imellem - men før i tiden var jeg her jo nærmest dagligt. Det er message flow'et ikke helt til længere :)Skal I 2 ikke med til noget Sunddebat julehygge/fredagsøl: http://www.sunddebat.com/topic/39632-jule-arrangement-2015/ Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret October 27, 2015 Skal I 2 ikke med til noget Sunddebat julehygge/fredagsøl: http://www.sunddebat.com/topic/39632-jule-arrangement-2015/11. december er julefrokost med jobbet - og efterfølgende weekend med fruen i København... Hvis det bliver en af de andre to weekend'er vil jeg ikke afvise at jeg lader mig friste :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dan 0 Anmeld indhold Besvaret November 10, 2015 Ja, jeg er her også endnu. Og som i kan se på svartiden, så tjekker jeg ikke så tit herinde mere. Og siden forandrer sig hele tiden synes jeg :-). Jeg kom i april 2003 med STOR hjælp fra denne side fra en lejlighed på Vesterbro til en stor villa i Lövestad. i 2006 blev det så til Villa i Malmö, og her bor jeg stadig med 4 unger, der alle går i skole her. Området er .............. forandret, lad os bare lade blive ved det, men jeg holder ud endnu. Tænkte engang at børnene skulle gå i samme klasse i alle 9 år, men har jo opdaget at her bytter de alle klasserne i 4. klasse, i 6 klasse og sikkert også senere, så den glider jeg ikke på mere. Har overvejet at tage til DK, men huset er fint, og jeg nyder at bytte bil hele tiden. Og med billig diesel i DK, så er det OK at broen stiger lidt. Det gør alt jo. Med bruttolønsordning osv. så er der ikke langt til et månedskort i DK :-) Fedt at se at mange af jer gamle stadig er på. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
EBL 11 Anmeld indhold Besvaret November 18, 2015 Jeg er her også stadig. 8 år i Sverige og elsker alt andet end den forbandede bilkø som der er ved at være hver morgen imellem Skurup og Svedala, det har der ellers aldrig været før. Grunden til at jeg endte her på Sunddebat i dag - efter ellers mange måneder uden Sunddebat - var faktisk at jeg leder efter en dansk pendant til Flashback (https://www.flashback.org/) som jo er et svensk diskussionsforum med 20-25 000 aktive personer (ad gangen!). Findes der et tilsvarende dansk site, eller hvad er det bedste i jeres optik? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larsk 14 Anmeld indhold Besvaret November 18, 2015 2 timer siden, EBL skrev: Jeg er her også stadig. 8 år i Sverige og elsker alt andet end den forbandede bilkø som der er ved at være hver morgen imellem Skurup og Svedala, det har der ellers aldrig været før. Grunden til at jeg endte her på Sunddebat i dag - efter ellers mange måneder uden Sunddebat - var faktisk at jeg leder efter en dansk pendant til Flashback (https://www.flashback.org/) som jo er et svensk diskussionsforum med 20-25 000 aktive personer (ad gangen!). Findes der et tilsvarende dansk site, eller hvad er det bedste i jeres optik? Køen virker meget tidsbestemt for mig, Der er tilsyneladende en stor trafik fra Malmö til Sturup omkring kl. 8, som blokerer rundkørslen for os som skal mod Malmö, og med svenskernes manglende evner i fletning, så ender det med kilometer lange køer. Hvis man passerer efter 8.15-8.30, så er der stort set ingen kø. Men det synes jeg har været et problem i mange år. har du skiftet mødetid? :) Og ang. fora, så siger Jubii at de er danmarks største, men det er mere dameblads-snak, og ikke så hardcore som flashback. Jeg kender ikke noget alternativ på en stor site, men der er flere specialfora i Danmark efter interesser/emner/klubber. 1 EBL reacted to this Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
skallstorp 11 Anmeld indhold Besvaret November 20, 2015 Ja.köen er da langt fra ny! Der er efterhånden så meget pres på trafikverket at de er begyndt at reagere. Der har väret flere möder med dem, så der findes planer. Men hvornår er vist uklart! 1 EBL reacted to this Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Igelkottar 11 Anmeld indhold Besvaret December 6, 2015 2010 og vi bliver her resten af livet Sent from my iPhone using Tapatalk Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Frakkel 10 Anmeld indhold Besvaret December 28, 2015 Jeg fik arbejde i Østrig i starten af 2011, så der flyttede jeg fra Lindeborg. I 2014 fik jeg så arbejde på Grundfos i det midtjyske hvor vi nu har købt hus. jeg mindes også Lan parties og foto klubben som gode oplevelser! men de 5 år jeg havde i Sverige kommer man ikke lige til at glemme. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
sup3rior 22 Anmeld indhold Besvaret December 29, 2015 Jeg fik arbejde i Østrig i starten af 2011, så der flyttede jeg fra Lindeborg. I 2014 fik jeg så arbejde på Grundfos i det midtjyske hvor vi nu har købt hus. jeg mindes også Lan parties og foto klubben som gode oplevelser! men de 5 år jeg havde i Sverige kommer man ikke lige til at glemme. Skulle du komme forbi er der stadig gang i lan parties og andre arrangementer :) Sent from my C6603 using Tapatalk Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Nif 0 Anmeld indhold Besvaret January 1, 2016 Jeg er her endnu. (Hmm imens jeg skriver dette dukker mit 16 år gamle profilbillede op i højre hjørne. Men hva f.. jeg har jo slet ikke ændret mig ;o) Jeg har været her på siden fra 2002 hvor jeg samlede en masse viden og flyttede til Helsingborg 2003. Jeg bor her endnu, men har bygget et nyt hus. Jeg har i mellemtiden fået 3 drengebørn på 2, 7 og 8år uden dansk cpr.nr. Det hele virker indtil videre rigtig godt, så har ikke planer om at flytte herfra igen. Jeg tror jeg kom fra siden her for 8 år siden. Den kørte lidt i samme spor, og jeg indsamlede ikke længere ny viden. Og det jeg kunne dele ud af, fandtes allerede herinde i forvejen. Ved ikke hvorfor jeg loggede på her idag efter så mange år. Men det er vel af samme årsag, som lige nettop denne tråd er blevet ;O) Godt nytår gamle og nyere Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kvalm 13 Anmeld indhold Besvaret January 2, 2016 Har lige haft 10 års jubilæum - flyttede til Sverige den 12/12-2005 :-) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites