dannemare 21 Anmeld indhold Skrevet September 9, 2015 Har købt båd. Vi (ungerne, fruen og jeg) har (indtil videre) hyggefisket en enkelt gang et stykke ude fra Lomma havn (5-6 meters dybde). Nogen der har erfaring hermed? Hvad er der størst gevinst ved? Spinnere, "korkprop" eller noget helt andet? Madding? Levende sandorm/børsteorm er sikkert altid bedst, tænker jeg, men hvad er sandsynligheden for at hive noget i land med eksempelvis majs eller rejer/muslinger (den "døde" slags)? :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
HillSurfer 14 Anmeld indhold Besvaret September 9, 2015 Har købt båd. Vi (ungerne, fruen og jeg) har (indtil videre) hyggefisket en enkelt gang et stykke ude fra Lomma havn (5-6 meters dybde). Nogen der har erfaring hermed? Hvad er der størst gevinst ved? Spinnere, "korkprop" eller noget helt andet? Madding? Levende sandorm/børsteorm er sikkert altid bedst, tænker jeg, men hvad er sandsynligheden for at hive noget i land med eksempelvis majs eller rejer/muslinger (den "døde" slags)? :) Så ved vi hvor næste ØresundsLAN skal afholdes :-D Men uden at være nogen ekspert på området tænker jeg at du skal pilke. Er det ikke det man gør når man sejler til havs? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dannemare 21 Anmeld indhold Besvaret September 9, 2015 Men uden at være nogen ekspert på området tænker jeg at du skal pilke. Er det ikke det man gør når man sejler til havs? Aner det ikke. Jeg må vist konsultere Onkel Google. :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
biz 2 Anmeld indhold Besvaret September 9, 2015 Det kommer jo helt an på hvad du vil (prøve at) fange.. Rødspætter & Skrubber: Børste eller sandorm, på bunden. Makreller & Hornfisk: Blink, øverst i vandet (Hornfisk: Maj-juni, Makrell: Aug-Sept) Torsk: Blink eller pilke/pirke, på bunden eller lige over ( pirke på dybt vand med strøm. blink på 4 til 8m, dybere længere frem mod vinter) Havørred & Laks: Tjah, betragt dem begge som en sjælden sidegevinst hvis de bider på.. Russiske ubåde: Vodka med en bismag af diesel :D Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
sup3rior 22 Anmeld indhold Besvaret September 9, 2015 Russiske ubåde: Vodka med en bismag af diesel :D Eller en krog til at hive bundproppen ;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dannemare 21 Anmeld indhold Besvaret September 9, 2015 Det kommer jo helt an på hvad du vil (prøve at) fange.. Rødspætter & Skrubber: Børste eller sandorm, på bunden. Makreller & Hornfisk: Blink, øverst i vandet (Hornfisk: Maj-juni, Makrell: Aug-Sept) Torsk: Blink eller pilke/pirke, på bunden eller lige over ( pirke på dybt vand med strøm. blink på 4 til 8m, dybere længere frem mod vinter) Havørred & Laks: Tjah, betragt dem begge som en sjælden sidegevinst hvis de bider på.. Russiske ubåde: Vodka med en bismag af diesel :D Excellent. Jeg bukker og takker mange gange. Er egentligt mest hooked på at forsøge at hive fladfisk op, så det må blive børste-/sandorm. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites