Danishdude 10 Anmeld indhold Skrevet August 25, 2015 Jeg har tænkt mig at søge dobbelt statsborgerskab, nu det bliver tillladt, dels fordi jeg ønsker at integrere mig yderligere i det land, som jeg har boet i i 8 åt, dels for at "genvinde" min stemmeret (godt nok til svenske valg og ikke danske). Er der nogen der kan gennemskue, om det kan få nogen negative konsekvenser for os? Jeg kan kun se fordele ved at have dobbelt stattsborgerskab, men vil gerne høre andres meninger. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
sup3rior 22 Anmeld indhold Besvaret August 25, 2015 Det "største" problem jeg lige umiddelbart kan se er at du kan risikere at blive kastebold mellem DK og SE hvis der skulle ske dig noget i et tredjeland for hvem har egentlig "ansvaret" for din person? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Danishdude 10 Anmeld indhold Besvaret August 25, 2015 Det kan du sikkert have ret i, men mange lande accepterer jo dobbelt statsborgerskab, så det er jeg ikke så bange for. I øvrigt samarbejder de nordiske ambassader flere steder i udlandet og dækker ind for hinanden dér hvor fx kun Danmark eller Sverige har en repræsentation. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites