Jump to content
hr.w

Plads til tilgivelse ?

Recommended Posts

Hej Forum. Jeg ved godt det er længe siden - undskyld ! Forhåbentlig er der stadig liv hér, og tilpas med tolerance. Jeg har fejlet - eller - jeg tror jeg har fejlet: Omkring årsskiftet var der lidt meget gang i bostadsrättsföreningen i Lund - mange projekter, meget uafklaret, mm. Og tanken om DK virkede så interessant, at - ja - lang historie kort, vi solgte, og flyttede til Hørsholm. Det er naturligvis meget praktisk, og bla bla bla - MEN !! Det var en fejl. Eller - jeg tror det var en fejl. Derfor: Jeg vil gerne melde min ankomst til forummet - og påtænker at være lidt mere aktiv herinde fremover. Primært fordi dette fine forum var med til at overbevise mig om, at en flytning til SE var det rigtige - tilbage i 2006/2007 Jeg håber gennem jer - og sitet hér - at blive overbevist om, at det STADIG er det rigtige. Og så vil jeg gerne beklage, at jeg faldt helt igennem - efter flytningen til Lund gik jeg nok helt i ego-mode, glemte alt om dette fora, og bidrog ikke med noget. Men: set i bagspejlet havde både jeg og min bedre halvdel næsten 7 fantastisk fede år i Lund. Nok nogle af de bedste i vores liv. Undskyld. Er der stadig plads til mig ?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Velkommen tilbage :) Aktivitetsniveauet herinde er dog dalet drastisk - men bare giv los. Der er en lille hård kerne tilbage. Selv er jeg også flyttet tilbage til DK sidste år. Og selvom det endte op uventet, på mange måder - så er jeg dog sikker på det var det rette valg for mig. 11 år blev det til i det svenske, for mit vedkommende. @ Tapatalk

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Det er naturligvis meget praktisk, og bla bla bla - MEN !! Det var en fejl. Eller - jeg tror det var en fejl.
Hvad var en fejl - at kvitte forummet eller at rejse tilbage til DK? I det første fald er det jo nemt at gøre godt igen,,, og i så fald: Velkommen tilbage! Jeg må indrømme, at jeg sidder sådan lidt og tænker, om jeg er den eneste dansker tilbage i Malmö... nej, seriøst, det ved jeg, at jeg ikke er, men jeg synes på det sidste, at man har kunnet læse den ene og den anden rejse tilbage. Vh, Lars.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Af hjertet tak for svarene. Jamen faktisk var det 2 fejl - først at drosle ned for mit brug af dette fantastiske fora. Men DET skal jeg nok lave om på :-) Den næste fejl var at flytte tilbage til Danmark. Med det nys overståede valg til folketinget - og hvad deraf følger - kan det ikke gå hurtigt nok med at komme væk igen. Pr. 1. september ændres lovgivningen for dobbelt statsborgerskab (forhåbentlig - skal man vel sige med den regering!) for danskere i udlandet, og udlændinge i Danmark, så efter dette tidspunkt vil jeg begynde at kigge på bopæl i Sverige igen. Jeg kan naturligvis kun anbefale Lund - og ville egentlig gerne flytte tilbage dertil. Noget i mig siger samtidig - hvis jeg skal være HELT sikker på, at jeg gerne i fremtiden vil bo i Sverige - OG BLIVE BOENDE I SVERIGE - ja så skal jeg prøve at bo et andet sted, bare for at være helt sikker. Så nu tænker jeg - Helsingborg ? Why not ?? Og derfor: Hvor skal man bo i Helsingborg, for at bo godt ? Naturligvis skal jeg nok forklare godt. Tillad mig at begynde med at forklare hvordan jeg boede i Lund: Min adresse i Lund var Gyllenkroks allé 3 - det er op til / overfor Stadsparken - faktisk lige overfor det gamle observatorium. Ikke med vinduer ud til larmen, men i baghuset - øverst oppe under taget. Fantastisk stille, lyst og fint, men ned på gaden og ud, og vips var du i centrum af byen. Alt kunne nåes på gå-ben. DERFOR - hvor er "godt" i Helsingborg, hvis man gerne vil bo ugenert, med lys og ro, men SAMTIDIG bare skal ned på gaden og ud, og kan gå rundt til alt? Altså butikker, dagligvarer, cafeér, kultur, biograf mmm. Jeg tænker måske - Kajpromenaden i Helsingborg ? Det behøver nemlig ikke være 'pampigt sekelskifte', men gerne nyt, og funktionelt. Er der nogen, der har en mening - de vil dele hér ??

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites