jolin 15 Anmeld indhold Skrevet June 26, 2015 Er der nogen herinde der i Danmark har fået udstedt en recept elektronisk, og har kunnet afhente lægemidlet på apoteket ved fremvisning af sygesikringskort? Jeg spørger fordi det for ca 1-1½ år siden ikke virkede for mig, apoteket kunne ikke se at der var nogen recept "på serveren". Et par dage efter sendte lægen igen recepten, og jeg prøvede på to forskellige apoteker, samme fejl igen. Jeg tænker at det er fordi systemet ikke er gearet til grænsegængere, men det har måske ændret sig. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Menace 10 Anmeld indhold Besvaret June 27, 2015 Jeg har uden problemer hentet receptpligtig medicin. Recepter udløber 2 år efter de er udskrevet, selvom det er en flergangs recept. Men du er nok løbet ind i en læge, der ikke kan finde ud af at lave en elektronisk recept. At du prøver forskellige apoteker, viser bare at den ikke er sendt korrekt, da de slår op i samme system. Nemmeste er faktisk at du ringer til længe, når du opdager at apoteket ikke har fået recepten alligevel. Så husker lægen det også...... Vi er enige om at det er en dansk recept og et dansk apotek, ik? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larsk 14 Anmeld indhold Besvaret June 28, 2015 Du kan logge på Sundhed.dk med nemid og se om der ligger en recept - kan ske at han har adresseret den til et apotek, og ikke til serveren, dvs. alle apoteker kan hente den. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
jolin 15 Anmeld indhold Besvaret June 28, 2015 Jo det er dansk recept og dansk apotek. Tak for tippet med sunhed.dk, Jeg prøver at slå op der når lægen har sagt at recepten er sendt. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites