noerbom 10 Anmeld indhold Skrevet June 11, 2015 Hej... Jeg flyttede tilbage til DK fra SE for 3 år siden. Min bil på svenske plader, står stadig i SE til opbevaring. Men vil gerne have den til DK, til et andet opbevaringssted. Dvs. jeg skal ikke have danske plader på den og betale reg. afgift.. Spørgsmålet er så. Hvad er den nemmeste måde at gør det på ? Bilen er avstäld. Men kan sagtens køre og er fuld forsvarlig sikkerhedsmæssigt. En autotrailer, eller autoladbil er vel at foretrække ? ( Skal med færgen ) Eller er der andre muligheder for at køre den selv med prøveplader fra skat ? Er lidt i vildrede, da jeg har fået en del andre meninger om det. Mvh... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
sup3rior 22 Anmeld indhold Besvaret June 11, 2015 Først og fremmest skal du have tilladelse af politiet hvis du overhovedet skal køre den ind i DK... Derefter må den kun køres til værksted eller syn hvis den er avställd, så skal du køre den til et andet sted skal du først påställa den... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
noerbom 10 Anmeld indhold Besvaret June 11, 2015 Ja den er jeg med på. Men kørsel til værksted eller syn, gælder vel kun i sverige så når bilen er avstäld? Så tænkte på danske 1 dags prøveplader, men den går vel heller ikke, hvis den bare skal køres til DK? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Menace 10 Anmeld indhold Besvaret June 12, 2015 Du kan enten skrive til politiet/skat at du vil kører din bil fra punkt a til b dato xx/xx-xx og påstalla den, når tilladelsen er gået igennem eller købe et par prøvemærker til 100/150 kr om dagen og sætte på. Hvis du bliver stoppet så hører den ind under "Afhenter eller bringer et køretøj ud ved reparation eller salg" Dvs. at du bliver nødt til at køre den hen til fra y til x, for at lave en fremvisning senere på året/ugen. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
sup3rior 22 Anmeld indhold Besvaret June 12, 2015 Ja den er jeg med på. Men kørsel til værksted eller syn' date=' gælder vel kun i sverige så når bilen er avstäld? Så tænkte på danske 1 dags prøveplader, men den går vel heller ikke, hvis den bare skal køres til DK?[/quote'] I realiteten må du ikke køre på danske prøveskilte hvis bilen ikke er avregistreret i Sverige, men sjældent politiet gør noget ved det... Men SKAT kan godt hidse sig op over det skal jeg hilse og sige... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
jacobe 10 Anmeld indhold Besvaret June 29, 2015 Hej Noerbom, jeg skal have en bil den anden vej, dvs. DK til SE, på et fejeblad jeg selv kører i nær fremtid. Jeg kunne evt. tage din med hjem. Send mig en PM hvis det kunne have interesse. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
jacobe 10 Anmeld indhold Besvaret June 29, 2015 Hej Noerbom, jeg skal have en bil den anden vej, dvs. DK til SE, på et fejeblad jeg selv kører i nær fremtid. Jeg kunne evt. tage din med hjem. Send mig en PM hvis det kunne have interesse. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites