sup3rior 22 Anmeld indhold Skrevet May 20, 2015 Nu kunne jeg ikke lige finde et bedre forum at placere den her i, så Gio må flytte den hvis den ligger forkert :) Vi skal en tur til Australien senere på året, og skal jo sikre os at vi kan komme til læge såfremt det bliver nødvendigt. Har undersøgt reglerne og som jeg ser det har Sverige en gensidig aftale med Australien om retten til lægebehandling, mens Danmark ikke har en tilsvarende... Den er rimelig klar for fruen og lillepigen, som jo er hjemmehørende under de svenske regler mens jeg som arbejder i DK så vidt jeg kan se hører under de danske regler. 1000-kroners spørgsmålet er så om jeg kan henvise til den aftale mellem SE og AU for lægebehandling (da jeg jo sagtens kan få behandling i Sverige idag som enhver anden svensker) eller om jeg er tvunget under de danske regler... Nogen der har nogle gode inputs? //Anders Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
HillSurfer 14 Anmeld indhold Besvaret May 20, 2015 Din hemförsäkring har reseskydd. Jeg læste mig frem til det på Solids hjemmeside og kontaktede dem også for at få det på det rene. På vores tur til Thailand havde vi således ikke yderligere forsikring end "hemförsäkringen". Jeg mener de fleste "indbo"forsikringer har reseskydd. Bemærk at den ikke dækker baggagen, men de grundlæggende ting såsom lægeregninger samt hjemtur er dækket ind. 6. Reseskydd Försäkringen gäller för dig som privatperson (d v s inte under tjänsteresa eller i samband med tjänst eller annan förvärvsverksamhet). Reseskyddet gäller även för de personer som näms under punkten 2. Skyddet gäller även för dina barn och barnbarn under 18 år som inte bor hos dig men som följer med på resan. Är du nordisk medborgare eller folkbokförd i Sverige gäller försäkringen de första 45 dagarna i Norden vid resa när du avser att övernatta utanför bostaden. Vid resa utanför Norden gäller reseskyddet under de försa 45 dagarna av resan. Så tjek din forsikring, i er sikkert allerede dækket ind. Med mulighed for at tilkøbe yderligere beskyttelse såsom bagageforsikring osv. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
sup3rior 22 Anmeld indhold Besvaret May 20, 2015 Din hemförsäkring har reseskydd. Jeg læste mig frem til det på Solids hjemmeside og kontaktede dem også for at få det på det rene. På vores tur til Thailand havde vi således ikke yderligere forsikring end "hemförsäkringen". Jeg mener de fleste "indbo"forsikringer har reseskydd. Bemærk at den ikke dækker baggagen, men de grundlæggende ting såsom lægeregninger samt hjemtur er dækket ind. Så tjek din forsikring, i er sikkert allerede dækket ind. Med mulighed for at tilkøbe yderligere beskyttelse såsom bagageforsikring osv. Det ved jeg, men de forsikringer dækker jo typisk kun i de tilfælde hvor den hjemlige svenske sygesikring kommer til kort (altså en supplerende dækning)... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
jolin 15 Anmeld indhold Besvaret May 20, 2015 Det ved jeg, men de forsikringer dækker jo typisk kun i de tilfælde hvor den hjemlige svenske sygesikring kommer til kort (altså en supplerende dækning)... Man er OK dækket hvad angår akut sygdom osv. Selvfølgelig kan jeg ikke udtale mig om netop din hemförsäkring. Men som dadane siger.... rejseforsikring er som udgangspunkt med i svenske hämförsikringer. I Danmark er det typisk et tilvalg. Jeg fandt selv ud af det sidste år da jeg skulle til USA. Kontaktede Trygg-Hansa og de sagde "Rejseforsikring til hele verden indgår i din hämförsikring" og så sendte de mig et link et "servicekort" jeg kunne printe ud hvor der i store træk står hvordan man er dækket, også på engelsk.. http://kundservice.trygghansa.se/hur-bestaller-jag-ett-servicekort-nar-jag-ska-ut-och-resa/1828?q=servicekort. Jeg tog til USA uden bekymringer. Har tidligere haft Solid og det er det samme. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rene Larsen 10 Anmeld indhold Besvaret May 21, 2015 Hvilke internationale kreditkort har du/I ?? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
sup3rior 22 Anmeld indhold Besvaret May 21, 2015 Hvilke internationale kreditkort har du/I ?? Mastercard og VISA... Men er der nogen af dem som giver dækning ved sygdom? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
HillSurfer 14 Anmeld indhold Besvaret May 21, 2015 Mastercard og VISA... Men er der nogen af dem som giver dækning ved sygdom? Hvis du har mastercard guld så er du dækket der også. Det plejede jeg at have da det var billigere end rejseforsikring. Men i SE er det som sagt inkluderet i hemförsäkring Fra Länsförsäkringer: [h=1]Ett reseskydd som automatiskt ingår i din hemförsäkring[/h] Har du en boendeförsäkring för ditt hem ingår ett reseskydd och det följer med vart du och din familj än reser i världen. Reseskyddet gäller automatiskt under resans första 45 dagar och kontaktar du oss före avresan kan du förlänga tiden ytterligare. Har du egna barn under 18 år som följer med på resan men inte bor i samma bostad som du, gäller reseskyddet för dem också under resan. [h=2]Vårt reseskydd täcker följande:[/h] Kostnader till följd av akut sjukdom eller olycksfallsskada Avbruten resa och hemtransport på grund av akut sjukdom eller olycksfall Stöld Skador på incheckat bagage Hemresa vid katastrof Mer information om reseskyddet hittar du i den förköpsinformation och villkor som finns under boendeförsäkringar. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rene Larsen 10 Anmeld indhold Besvaret May 21, 2015 Mastercard skal vist op på noget guld før du har noget dækning, VISA har vist ikke nogen. Hvis det er et dansk Mastercard, er der også foreskel på hvilke bank det er som har udstedt det. Nogle dækker hele familien, andre kun kortholderen - og nogle kun hvis rejsen er betalt med kortet, mens andre også gør det "bare man har et kort". Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
sup3rior 22 Anmeld indhold Besvaret May 21, 2015 Som jeg skrev længere oppe ved jeg godt at de forskellige selskaber har sygedækning i deres forsikring, men den er som sagt komplimentær til den svenske dækning (dvs. de lapper ikke indover hinanden) Spørgsmålet er som sagt derfor om jeg hører under de danske eller svenske regler, for hører jeg under de danske har jeg ingen dækning fra DK hvorimod jeg ville have en hvis dækning fra SE og kan derfor risikere at forsikringen afviser med ovenstående komplimentære dækning in mente... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
sup3rior 22 Anmeld indhold Besvaret May 28, 2015 Så kom svaret fra Øresunddirekt... Som arbejdende i DK er man socialforsikret i DK, hvorfor de danske regler på området vil være gældende... Man skal derfor spørge sit forsikringsselskab hvordan de forholder sig til at man ikke er dækket jf. de svenske regler når man kigger på rejseforsikringen... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites