ronny85 10 Anmeld indhold Skrevet May 15, 2015 Hej alle Jeg har taget et billån, for at få råd til drømmebilen, men inde på SKAT, kan jeg slet ikke finde ud af at trække det fra? [h=5]Fradrag i kapitalindkomst er det her jeg skal klikke?[/h] Jeg har 9.95% i rente, de næste 60 mdr? Hvordan regner jeg det ud? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rene Larsen 10 Anmeld indhold Besvaret May 16, 2015 "Renteudgifter af anden udenlandsk gæld" mener jeg den hedder. Har du ikke fra din bank modtaget en oversigt over hvor meget du skal afdrage, og hvor meget du skal betale i renter (evt. fra dit første afdrag) - første måned kan dog være en del misvisnende, da den typist indeholde andre gebyrer også. Har du så én måneds renter, så er det bare at gange med årets rest antal måneder. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
ronny85 10 Anmeld indhold Besvaret May 16, 2015 Jeg har snakket med en ven, som sagde, at jeg kan trække dem fra næste år, da der ikke er noget at gøre fra i år af? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rene Larsen 10 Anmeld indhold Besvaret May 16, 2015 Hvis du betaler renter i år, så kan du også forskudsregistere disse renter. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
ronny85 10 Anmeld indhold Besvaret May 16, 2015 Jamen gør jeg ikke det allerede. Hvor skriver jeg det henne, har du evt. et rubrik nr? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rene Larsen 10 Anmeld indhold Besvaret May 16, 2015 Jeg svarede bare på hvad du skrev i #3 - omkring hvad din ven havde sagt til dig. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
ronny85 10 Anmeld indhold Besvaret May 16, 2015 Ok tak. men kan jeg gøre det nu, eller SKAL jeg vente til næste år Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rene Larsen 10 Anmeld indhold Besvaret May 16, 2015 Du KAN forskudsregistere i år, hvis du betaler renter i år - hvis du venter til næste år, vil du via årsopgørelsen får dit rentefradrag (hvis du husker at indberette dem via Grænsegængere indberetnings sektionen hos SKAT). Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
skallstorp 11 Anmeld indhold Besvaret May 17, 2015 9,95 i rente!? Har du ikke skrevet forkert, mere end at du forskudsregistrere forkert rente. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
ronny85 10 Anmeld indhold Besvaret May 17, 2015 Korret 9-95 i rente. Jeg kan nemlig ikke få rubrikken frem i skat? så ved ikke hvor jeg skal skrive det henne? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
skallstorp 11 Anmeld indhold Besvaret May 17, 2015 Ok, det var en voldsom rente! Hvor er du inde, på din forskuldsopgørelse? Evt. her? https://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1789760. Måske er det ens for grænsegængere også Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
ronny85 10 Anmeld indhold Besvaret May 17, 2015 Og hvordan regner jeg min renteudgift så? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
skallstorp 11 Anmeld indhold Besvaret May 17, 2015 Det må stå på din kontrakt. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Menace 10 Anmeld indhold Besvaret May 19, 2015 Hvis du ikke kan regne det ud (og det er jo variabelt ift. hver indbetaling, da %del af noget, som hver måned bliver mindre, er forskelligt), så vil jeg foreslå enten at få en revisor eller vente til året er omme og du får en oversigt fra firmaet, om hvad du har betalt. Ellers skal du reelt lave 60 beregninger. Normalt får man det altså på papir før man skriver under på noget, så du burde allerede have fået en oversigt over afbetalingerne og kan se hvad der er rente og hvad der er betaling på gælden. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
ice 10 Anmeld indhold Besvaret May 26, 2015 10% i rente og så i disse tider.. jeg var lidt fornærmet da min bank ville have 4,55% som så blev forhandlet til 3.56 med en ÅOP på 3,95% som så var ok :-) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites