Pingo 10 Anmeld indhold Skrevet May 11, 2015 Jeg har en ratepension i Danmark som jeg selv har oprettet for nogle år siden. Nu sidder jeg med tanken at ophäve den i utide og flytte pengene til Sverige i stedet. Jeg er bekendt med at skatten for udbetaling i utide er 60%, men da jeg er tjenstemand i staten har jeg en udemärket pension via arbejdet. Hvordan forholder Skatteverket sig i den forbindelse? Det ville jo väre trist at först betale 60% i skat i Dk hvis Skatteverket kommer efterfölgende og vil have en del af kagen. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
sup3rior 22 Anmeld indhold Besvaret May 11, 2015 Det vil kun være i det tilfælde at skatten på den slags er højere i SE at de gør det... Men undersøg lige om du overhovedet skal betale skat i DK af det eller om det ikke er SE som skal beskatte den slags manøvrer... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Pingo 10 Anmeld indhold Besvaret May 11, 2015 Ja, har pensionen i Nordea. De burde jo have nogen som kan svare på det. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
bananas 14 Anmeld indhold Besvaret May 12, 2015 Jeg vil sige PAS PÅ! Problemet er at de 60% som opkræves i Danmark er kaldt for en AFGIFT og ikke for en skat. Dermed risikerer man at Skatteverket gør det samme som ved førtidshævningen af vores SP penge. Dengang sagde Skatteverket at man ikke kunne modregne en afgift - kun en skat - derfor blev pengene reelt dobbeltbeskattiget - dog valgte de nådigst at det kun var nettobeløbet (dvs. det udbetalte beløb efter afgiften), som kom til beskatning i Sverige. Vi var så nogen stykker herinde, som opdagede at man kunne modregne renteudgifter og grundfradrag osv., så de fleste slap alligevel i realiteten for at betale noget. Hvor mange penge er ratepensionen på? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Pingo 10 Anmeld indhold Besvaret May 12, 2015 Jeg vil sige PAS PÅ! Problemet er at de 60% som opkræves i Danmark er kaldt for en AFGIFT og ikke for en skat. Dermed risikerer man at Skatteverket gør det samme som ved førtidshævningen af vores SP penge. Dengang sagde Skatteverket at man ikke kunne modregne en afgift - kun en skat - derfor blev pengene reelt dobbeltbeskattiget - dog valgte de nådigst at det kun var nettobeløbet (dvs. det udbetalte beløb efter afgiften), som kom til beskatning i Sverige. Vi var så nogen stykker herinde, som opdagede at man kunne modregne renteudgifter og grundfradrag osv., så de fleste slap alligevel i realiteten for at betale noget. Hvor mange penge er ratepensionen på? Pensionen er på ca kr. 220.000,- Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites