Jump to content
Pingo

Häve ratepension i utide.

Recommended Posts

Jeg har en ratepension i Danmark som jeg selv har oprettet for nogle år siden. Nu sidder jeg med tanken at ophäve den i utide og flytte pengene til Sverige i stedet. Jeg er bekendt med at skatten for udbetaling i utide er 60%, men da jeg er tjenstemand i staten har jeg en udemärket pension via arbejdet. Hvordan forholder Skatteverket sig i den forbindelse? Det ville jo väre trist at först betale 60% i skat i Dk hvis Skatteverket kommer efterfölgende og vil have en del af kagen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Det vil kun være i det tilfælde at skatten på den slags er højere i SE at de gør det... Men undersøg lige om du overhovedet skal betale skat i DK af det eller om det ikke er SE som skal beskatte den slags manøvrer...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil sige PAS PÅ! Problemet er at de 60% som opkræves i Danmark er kaldt for en AFGIFT og ikke for en skat. Dermed risikerer man at Skatteverket gør det samme som ved førtidshævningen af vores SP penge. Dengang sagde Skatteverket at man ikke kunne modregne en afgift - kun en skat - derfor blev pengene reelt dobbeltbeskattiget - dog valgte de nådigst at det kun var nettobeløbet (dvs. det udbetalte beløb efter afgiften), som kom til beskatning i Sverige. Vi var så nogen stykker herinde, som opdagede at man kunne modregne renteudgifter og grundfradrag osv., så de fleste slap alligevel i realiteten for at betale noget. Hvor mange penge er ratepensionen på?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg vil sige PAS PÅ! Problemet er at de 60% som opkræves i Danmark er kaldt for en AFGIFT og ikke for en skat. Dermed risikerer man at Skatteverket gør det samme som ved førtidshævningen af vores SP penge. Dengang sagde Skatteverket at man ikke kunne modregne en afgift - kun en skat - derfor blev pengene reelt dobbeltbeskattiget - dog valgte de nådigst at det kun var nettobeløbet (dvs. det udbetalte beløb efter afgiften), som kom til beskatning i Sverige. Vi var så nogen stykker herinde, som opdagede at man kunne modregne renteudgifter og grundfradrag osv., så de fleste slap alligevel i realiteten for at betale noget. Hvor mange penge er ratepensionen på?
Pensionen er på ca kr. 220.000,-

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites