jesperjensen 10 Anmeld indhold Skrevet April 22, 2015 Hej alle. Syntes jeg har hørt at har man en recept på medicin fra sin læge i Danmark, kan denne også bruges på et apotek i Sverige Nogen som kan bekræfte dette? årsagen til mit spørgsmål er at jeg oplever ret mange flere apoteker i sverige som tilmed har længe åbent, og ligger nemmere i forhold til min færden hjem fra arbejde. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
sup3rior 22 Anmeld indhold Besvaret April 22, 2015 http://europa.eu/youreurope/citizens/health/help-from-the-pharmacy/prescription/index_en.htm Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
jesperjensen 10 Anmeld indhold Besvaret April 22, 2015 Takker, det var præcis det jeg ledte efter :-) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larsk 14 Anmeld indhold Besvaret April 23, 2015 Der har i mange år været et samarbejde mellem danmark og sverige (samt mellem jylland og tyskland), som gør at en papirrecept kan indløses i broderlandet, men kun 1 gang - en flergangsrecept kan ikke bruges flere gange i broderlandet. Tilskud må man selv sikre i sikringslandet ved at få en kvitterings som sendes ind til rette myndighed. Så en dansk papirrecept kan indløses uden problemer. jeg ved at for 5-6 år siden kørte de test på den danske receptserver med at overføre recepter til den tilsvarende skånske/svenske (dengang var alle svenske apoteket ejet af et statsligt selskab), men om det gik i produktion ved jeg ikke. Papirrecepten skulle dog stadig virke. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites