bonne 16 Anmeld indhold Skrevet February 10, 2015 Hvordan er lovgivningen på autoophug i Sverige? Ved sidste syn noterede synshallen at min Saab lækkede lidt olie og at det skulle fikses inden næste syn. Nu er det indsnævret til at være strømfordeleren, der lækker, og jeg fandt en autoophugger langt oppe i nord, der havde en på lager. Jeg skrev til ham, at min strømfordeler lækker olie og at jeg er på udkig efter en anden. Han sender så en anden, og det viser sig, at denne også lækker olie. Det konfronterer jeg sælgeren med (via mail), men han undlader at svare tilbage. Næste trin er så, at jeg ringer til ham... men hvordan er ens rettigheder i den sammenhæng? Har jeg lovmæssigt mulighed for at kræver beløbet retur (SEK 600,-) eller må jeg bare erkende at pengene er tabt? Vh, Lars. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
jesperjensen 10 Anmeld indhold Besvaret February 10, 2015 Hej Bonne Jeg købte på et tidspunkt et nyt sidespejl til min Saab 9-5 efter at jeg erhm... kørte det istykker på en mur da jeg skulle parkere (men nok om den sag). jeg købte et nyt igennem bildelsbasen.se det var hurtig levering og de gav 3 måneders garenti på delen. da jeg ikke selv kunne montere det lavede jeg en aftale med et værksted om at de skulle montere det, hvis det havde været defekt havde jeg så også værkstedets ord for det. - men det var heldigvis toptop og jeg sparede en del ved at købe det brugt. jeg mener på bildelsbasen.se at der findes information omkring garenti og returnering. Hvordan er lovgivningen på autoophug i Sverige? Ved sidste syn noterede synshallen at min Saab lækkede lidt olie og at det skulle fikses inden næste syn. Nu er det indsnævret til at være strømfordeleren, der lækker, og jeg fandt en autoophugger langt oppe i nord, der havde en på lager. Jeg skrev til ham, at min strømfordeler lækker olie og at jeg er på udkig efter en anden. Han sender så en anden, og det viser sig, at denne også lækker olie. Det konfronterer jeg sælgeren med (via mail), men han undlader at svare tilbage. Næste trin er så, at jeg ringer til ham... men hvordan er ens rettigheder i den sammenhæng? Har jeg lovmæssigt mulighed for at kræver beløbet retur (SEK 600,-) eller må jeg bare erkende at pengene er tabt? Vh, Lars. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
jesperjensen 10 Anmeld indhold Besvaret February 10, 2015 Fandt forøvrigt denne derfra hvor jeg købte min "GARANTI: 90 dagar från leveransdag vilket innebär att defekt vara ersätts med en kurant vara. Garantirätten omfattar endast levererat material. Demonterings- och monteringskostnader betalas ej. " Hej Bonne Jeg købte på et tidspunkt et nyt sidespejl til min Saab 9-5 efter at jeg erhm... kørte det istykker på en mur da jeg skulle parkere (men nok om den sag). jeg købte et nyt igennem bildelsbasen.se det var hurtig levering og de gav 3 måneders garenti på delen. da jeg ikke selv kunne montere det lavede jeg en aftale med et værksted om at de skulle montere det, hvis det havde været defekt havde jeg så også værkstedets ord for det. - men det var heldigvis toptop og jeg sparede en del ved at købe det brugt. jeg mener på bildelsbasen.se at der findes information omkring garenti og returnering. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
bonne 16 Anmeld indhold Besvaret February 11, 2015 Har netop fået besked fra huggeren - han vil laven en "återbetalning", og jeg kan bare skrotte delen. Så det er jo fint nok. Spørgsmålet er, om jeg så får det hele retur - også porto. Vh, Lars. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
ronny85 10 Anmeld indhold Besvaret February 11, 2015 Vent og se hvad du får. Men jeg tror du kun får beløbet Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites