Jump to content
Ann

Hjælp til aktieoplysninger

Recommended Posts

Af en eller anden grund har svensk skat sat sit for at se mig godt efter…. Jeg har solgt nogen aktier, og de vil gerne se på gevinsten. (Der er vist flere hundrede kroner i gevinst). Udbytte har jeg allerede opgivet på selvangivelsen. Jeg arvede nogle aktiver fra min far i 2007, men kender slet ikke noget til aktiehandel, så har virkelig brug for hjælp her. Det er for 2009-11 at de vil have oplysningerne, men Nordea har slettet 2009, de har kun arkiv i fem år. Er der krav om længere tid i Sverige? Jeg kan se at jeg har modtaget 29.500 fra banken i 2009 i hvad de kalder udtrukne andele af obligationer. Det er ikke en obligation jeg arvede, så mon ikke det er noget banken har rådet mig til at investere i? Er ”udtrukne andele” en gevinst, eller betyder det blot at obligationen er udløbet? Der står ”nominelt kr. 0, kursværdi 0, renteindtægt 0, handelrenter 0. Men det kunne lige så godt være på russisk. Er det noget jeg skal opgive som aktiesalg? Der er et felt på skabelonerne hvor der står ”omkostnatdsbelopp”, men der står ikke noget på de papirer jeg har fra Nordea. Hvis jeg har solgt aktier står der blot hvor mange og til hvilken kurs, samt et afregningsbeløb. Kan man regne omkostnadsbeloppet ud? Er der en revisor her der kender lidt til begge markeder som kunne hyres til denne opgave? Skat har givet mig hele 14 dage til at finde ud af det hele, og foreløbigt har det taget en uge at få adgang til oplysningerne i min netbank (inkompatibel med begge mine browsere), så de skal have det inden 2. februar. Hjælp!:sick:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites