hashem 10 Anmeld indhold Skrevet January 13, 2015 endnu igen har de forhøjet priserne og med så stor en ændring, fra 153 til 158 DKK og fra 33 til 42 DKK det er en alt for stor stigning i betragtning af resultatet for 2013, hvor Øresundkonsortiet stolt fortæller at overskuddet før værdiregulering steg med 226 millioner DKK til 597 millioner DKK. Vejindtægterne steg, renteudgifterne faldt, og at de nåede målet om en positiv resultatudvikling trods afmatning i trafikudviklingen. 2014 er mindst lige så god hvis ikke bedre i betragtning af at renten faldt yderligere. det er sgu for dårligt at man snart bliver ruineret for at pendle dagligt til arbejdet i Danmark og der er mange i min omgangskreds som overvejer at flytte til arbejderlandet hvilket jeg også er begyndt med at kigge på, da det er en uacceptabel beløb man skal investere i hver måned for at komme på arbejde. Derfor skal øresundskonsortiet passe på med at blive ved med at skrue priserne opad selvom indikationerne siger at de skal nedjusteres, både fordi at renten er rekord lav og fordi at indtægterne overstiger forventningerne den gang man byggede broen, og dermed er tilbagebetalingstiden betydeligt kortere. tænk jer godt om. Jeg skal betale over 3740 DKK hver måned bare for at pendle til og fra arbejde, uden at regne med private ture og besøg af familie. dette beløb er en formue for en ansat. Hvad synes I? MVH daglig pendler Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Nico_Idskov 10 Anmeld indhold Besvaret January 13, 2015 Prisen stiger hvert år. Hvorfor? Fordi de kan! Det er noget svineri, men jeg har for længst mistet troen på at det bliver bedre. Som så mange andre så kigger vi også på at rykke tilbage til DK og selvom broen bestemt ikke er det afgørende for den beslutning så er det helt sikkert en del af den. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
biz 2 Anmeld indhold Besvaret January 14, 2015 Pendlerne bliver malket og så den der "17-24 snabbtur" fornærmelse oven i hatten.. [ATTACH]4667[/ATTACH] Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
HillSurfer 14 Anmeld indhold Besvaret January 16, 2015 Som jeg har forstået det hjælper det ikke at beklage sig til broen. Og ej heller politikerne!? Eneste måde påvirke dem er som forbruger og begrænse forbruget. Jeg/vi har gjort det ved at pendle sammen. Nu ved jeg godt at det ikke muligt for alle at gøre det på den måde. Men hermed en opfordring til at hjælpe hinanden med den daglige transport og på den måde ramme dem direkte på indtjeningen. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
ronny85 10 Anmeld indhold Besvaret February 4, 2015 toget er din bedste ven, hvis du vil spare. Broen ER en killa Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
BS 4 Anmeld indhold Besvaret February 4, 2015 Nu er det ikke alle der har mulighed for at pendle sammen. Jeg vil kunne spare ca 1000kr om mdr ved at tage toget. Det er ganske enkelt ikke det værd! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
HillSurfer 14 Anmeld indhold Besvaret February 4, 2015 Nu er det ikke alle der har mulighed for at pendle sammen. Jeg vil kunne spare ca. 1000kr om mdr ved at tage toget. Det er ganske enkelt ikke det værd! Nope. Pendling er ikke for alle. Hvordan kan det være det kun er kr. 1000 du sparer? Jeg mener det i runde tal er kr. 2500,- pr. måned jeg sparer. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lollikken 10 Anmeld indhold Besvaret February 6, 2015 Nope. Pendling er ikke for alle. Hvordan kan det være det kun er kr. 1000 du sparer? Jeg mener det i runde tal er kr. 2500,- pr. måned jeg sparer. Der kan være forskellige årsager. Nogen for det betalt over lønnen, andre bliver nød til at køre i bil indtil Hyllie og betale for at parkere der og så er der også dem som er timelønnet der tager tabt fortjeneste med i regnestykket. I mit tilfælde bor jeg perfekt og ville 'nyde' at tage toget på arbejde, men desværre så ligger mine kunder rundt om i landet og jeg har gerne bagagerummet fyldt med papkasser =) Jeg savner faktisk at tage toget dels pga. jeg fik læst og bevæget mig langt mere, og så er der en fast pris pr. 30 dage uanset hvor meget du kører (og du kan have nydt 2 øl eller mere når du kører med toget :D) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
BS 4 Anmeld indhold Besvaret February 6, 2015 Nope. Pendling er ikke for alle. Hvordan kan det være det kun er kr. 1000 du sparer? Jeg mener det i runde tal er kr. 2500,- pr. måned jeg sparer. Jeg møder ofte kl 0500-0600 og der vil jeg ikke kunne tage en bus fra Trelleborg og ind til Malmø. Dvs jeg skulle parkere på Hyllie også er besparelsen nede på ca 1000kr om mdr men fleksibiliteten er helt væk. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Ann 10 Anmeld indhold Besvaret June 15, 2015 Er der nogen måde man kan regne netto prisen ud efter fradrag? Jeg pendler med en kollega der betaler mig for turen ved at betale for bro-bizzen. Vi har haft et hyr med at regne ud fra prisen egentlig er, for jeg får jo fradraget, når det altid er min biz vi bruger - så hun skal jo ikke betale fuld pris. Vi har opgivet at spørge skat - det er ikke til at komme igennem. Er der nogen af jer der har en formel for hvad nettoudgiften er? (Hvad er det reelle fradrag - altså den 'ligningsmæssige' værdi?) (Og hvorfor pokker kan de ikke bare lave et fradrag der er til at forstå, altså det reelle beløb i stedet for 'en vis værdi af 100 kr. om dagen). Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
HillSurfer 14 Anmeld indhold Besvaret June 15, 2015 Er der nogen måde man kan regne netto prisen ud efter fradrag? Jeg pendler med en kollega der betaler mig for turen ved at betale for bro-bizzen. Vi har haft et hyr med at regne ud fra prisen egentlig er, for jeg får jo fradraget, når det altid er min biz vi bruger - så hun skal jo ikke betale fuld pris. Vi har opgivet at spørge skat - det er ikke til at komme igennem. Er der nogen af jer der har en formel for hvad nettoudgiften er? (Hvad er det reelle fradrag - altså den 'ligningsmæssige' værdi?) (Og hvorfor pokker kan de ikke bare lave et fradrag der er til at forstå, altså det reelle beløb i stedet for 'en vis værdi af 100 kr. om dagen). Edit: så fik jeg læst op på det. Det ser ud til at topskat og bundskat beregnes ud fra din personlige indkomst og derfor kan de ligningsmæssige fradrag(befordringsfradrag bl.a.) ikke fratrækkes disse to. Ved beregningen af kommuneskat og sundhedsbidrag kan man dog anvende fradraget. Disse to udgør samlet set 28% i 2015, kilde: øresunddirekt. Så hvis brobizzen koster dig 3412 på en måned med f.eks. 21 arbejdsdage så har du et brofradrag på kr. 2100,- og 28% af dette er 588,- Så ender du vel med netto at betale kr. 2824 netto for din Brobizz. Virker det ikke rigtigt? Dertil kommer selvfølgelig befordringsfradraget som i begge får. Generel kilde: http://www.skm.dk/skattetal/beregnin...atningen-2015/ Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Ann 10 Anmeld indhold Besvaret June 16, 2015 Ah tak. Så det er 28% af fradraget der er det magiske tal? Er det så ikke lige meget hvilken skat det trækkes fra? Findes der i det hele taget en mellemskat? :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
HillSurfer 14 Anmeld indhold Besvaret June 16, 2015 Ah tak. Så det er 28% af fradraget der er det magiske tal? Er det så ikke lige meget hvilken skat det trækkes fra? Findes der i det hele taget en mellemskat? :) Altså de 28% er det "magiske" tal du skal bruge til at omregne med. Kunne man trække det fra i topskatten også, ville procenten potentielt været højere. Med hensyn til "mellemskat" så er det kommuneskat+sundhedsbidrag(og kirkeskat hvis man bor i DK). Summasummarum brug de 28% når du skal finde nettoværdien af dit befordringsfradrag. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites