ronny85 10 Anmeld indhold Skrevet December 1, 2014 Hej alle Jeg arb. i DK(fuldtid), og min kone arb ikke, eller går i skole(hjemmegående) og hun er fra Thailand. Jeg har fået denne gode nyhed, at jeg skal være far. Min kone er sat til maj/juni mdr. Jeg kunne læse mig frem til, at jeg kunne overholde også hendes barsel(mener det var 64 uger) Hvornår skal jeg sige det til mit arb.giver? Får jeg dansk eller svensk barsel? Anbefaler i, at jeg tager den der 64 ugers barsel? Ronny Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dannemare 21 Anmeld indhold Besvaret December 1, 2014 Anbefaler i, at jeg tager den der 64 ugers barsel? Well, det kommer vel an på din karrieremæssige situation. Jeg snuppede 2 uger. Det kunne lige akkurat gå for mit vedkommende. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
ronny85 10 Anmeld indhold Besvaret December 2, 2014 Jeg kan tage op til 64 uger, men får min kone også penge fra de svenske myndigheder? Jeg kan se, at taksten for barsel, er slet ikke, hvad jeg tjener i dag, derfor tror jeg, at jeg vil tage 1 mdrs barsel, og derefter fortsætte på arb. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
thsk 11 Anmeld indhold Besvaret December 5, 2014 Du får forældreorlov i henhold til de danske regler. Din kone kan få forældreorlov med et minimumsbeløb fra Forsäkringskassan i Sverige (ca. 3800 SEK efter skatt). Der er intet krav om tidligere arbejde :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
thsk 11 Anmeld indhold Besvaret December 5, 2014 Du får forældreorlov i henhold til de danske regler. Din kone kan få forældreorlov med et minimumsbeløb fra Forsäkringskassan i Sverige (ca. 3800 SEK efter skatt). Der er intet krav om tidligere arbejde :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Benzino 10 Anmeld indhold Besvaret December 7, 2014 Ved i hvordan det ser ud hvis den kvindelige part er på dagpenge i Sverige på højeste akasse takst? Får hun så stadig minimumsbeløbet i forhold til barselsdagpenge? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
ronny85 10 Anmeld indhold Besvaret February 2, 2015 Hej igen Hvad gør jeg med skat så, da jeg også får hendes fradrag. og hvorlænge får hun barsel så, og er der sverige som udbetaler det? eller DK Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
ronny85 10 Anmeld indhold Besvaret February 21, 2015 Hvor kan jeg læse om barsel så Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
sup3rior 22 Anmeld indhold Besvaret February 21, 2015 Hvor kan jeg læse om barsel så https://www.forsakringskassan.se/wps/portal/privatpers/foralder/barnet_fott/foraldrapenning under forudsætning af din kone ikke har arbejdet i DK op til fødslen og nået at optjene ret til dagpenge inden... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
ronny85 10 Anmeld indhold Besvaret February 21, 2015 Hej og tak for svar. Jeg har været inde på siden, men min kone har aldrig arb. Hvor fylder jeg det henne? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
sup3rior 22 Anmeld indhold Besvaret February 21, 2015 Hej og tak for svar. Jeg har været inde på siden, men min kone har aldrig arb. Hvor fylder jeg det henne? Når hun har født, kontakter I FK og forklarer dem at hun vil starte mammaledigheten men ikke har været i arbejde. Så sender de nogle blanketter som skal udfyldes, blandt andet tidsperiode og så får I ellers penge hver måned på hendes konto... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites