larsk 14 Anmeld indhold Skrevet November 14, 2014 Så er det på tide med en ny Synology-tråd igen :th2: Min CS409-et-eller-andet er ved at løbe tør for plads, og da den var et tilbud dengang, har den ikke alverdens ram eller cpu, men den har været klippestabil og en fornøjelse. Så jeg er ikke i tvivl om at jeg gerne køber en synology igen - og har overvejet at gå all-out med en 8-bays pro, men er kommet ned på jorden igen. Jeg tænker på at købe endnu en 4-bay, men i ny generation og med større diske, og så beholde den gamle til dokumenter, backup og andre ikke multimedie-funktioner. Og så er spørgsmålet, som jeg ser det, enten købe en DS 415+ eller en DS 415Play. Er der nogen erfaringer? plus'en har bedre cpu og dobbelt ram og dermed understøtter flere filer/mapper og højere hastighed i net og lagring, og tilbyder hardware kryptering, som jeg næppe vil anvende. Play'en er optimeret til multimedie og har 1 primær feature, nemlig hardware mediekonvertering. Ser smart ud, men..... jeg har ikke brugt det hidtil, og er i tvivl om hvad glæde det skulle give? What to do Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
HillSurfer 14 Anmeld indhold Besvaret November 14, 2014 Jeg ville vælge DS 415Play. Mest af alt fordi jeg faktisk går og drømmer om den for tiden som opgradering af min DS212J. CPU og RAM har du vel umiddelbart ikke så meget at bruge såfremt du kun bruger den som storage og ikke driver en mindre virksomhed via denne. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
sup3rior 22 Anmeld indhold Besvaret November 15, 2014 Husk at det kræver at de apps du bruger til at streame med understøtter det... Hvilket var den primære grund til jeg droppede det da vidst kun er Synologys egen der gør (men bruger man det er det self. lige meget) :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
briped 10 Anmeld indhold Besvaret November 16, 2014 Er personligt rigtig glad for min DS1511+ (DS1513+ hedder den nuværende model). Mulighed for at tilslutte op til 2 udvidelsesmoduler, så man nemt kan udvide med mere diskplads, hvis det skulle blive nødvendigt. 2 interfaces, så jeg kan have en der vender mod internettet og en der vender mod LAN (mindre besvær med NAT, hvis man har mulighed for det). Hvad angår streaming, så tror jeg at 415Play er den eneste der giver mening, med mindre man laver en dedikeret server til det formål ved siden af (som jo kan bruges til andre småting også). Jeg forestiller at 415Play transcoder til DLNA/UPnP enheder, hvilket betyder mere eller mindre alle nyere netværksdimser. En Atom CPU i sig selv kan ikke transcode 1080p, til nøds kan den klare 720p. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites