Jump to content
Kim H

Grøn check på forskudsregistreringen for 2015

Recommended Posts

Tidligere år har jeg haft bemærkning om grøn check på min forskudsregistrering. Desuden har der stået, at skatten er beregnet efter grænsegængerregler. I år - d.v.s. for 2015 - er der ikke et ord om grøn check - ej heller om grænsegængerregler. Mon nogen har en god forklaring på dette?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Du tjener for meget? "Tjener du over 387.533 kr. i 2015 (386.733 kr. i 2014) - efter AM-bidrag er trukket fra - får du derfor ikke længere grøn check."
Jo da - det kunne være en fin forklaring vedrørende den grønne check - men vel ikke angående de manglende ord om beregning efter grænsegængerregler - vel ... ;) Desuden er min indkomst på ingen måde så stor at den kunne reducere den grønne check til DKK 0. Jeg er bare en helt almindelig pensionist :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Tidligere år har jeg haft bemærkning om grøn check på min forskudsregistrering. Desuden har der stået, at skatten er beregnet efter grænsegængerregler. I år - d.v.s. for 2015 - er der ikke et ord om grøn check - ej heller om grænsegængerregler. Mon nogen har en god forklaring på dette?
Ja, det er fordi din forskudsopgørelse ikke er beregnet efter grænsegængerreglerne. Så mangler den grønne check og div. fradrag mm. SKAT lavede samme stunt for mig sidste år og de har gjort det igen i år. Du skal kontakte SKAT og bede om at blive beskattet efter grænsegængerreglerne. Så får du en ny forskudsopgørelse. Da jeg talte med SKAT sidste år sagde damen, at sådan var proceduren fremover. Altså at man hvert år aktivt selv skal bede om at blive beskattet efter grænsegængerreglerne, og det det tyder på at hun havde ret.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ja, det er fordi din forskudsopgørelse ikke er beregnet efter grænsegængerreglerne. Så mangler den grønne check og div. fradrag mm. SKAT lavede samme stunt for mig sidste år og de har gjort det igen i år. Du skal kontakte SKAT og bede om at blive beskattet efter grænsegængerreglerne. Så får du en ny forskudsopgørelse. Da jeg talte med SKAT sidste år sagde damen, at sådan var proceduren fremover. Altså at man hvert år aktivt selv skal bede om at blive beskattet efter grænsegængerreglerne, og det det tyder på at hun havde ret.
OK - og mange tak :rose:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Umiddelbart' date=' står der på skats hjemmeside, at man skal trykke på en knap, hvert år, før det bliver aktiveret[/quote'] Det skulle vel ikke være sådan, at dette gælder for årsopgørelsen, hvor man har en "grænsegængerknap" (hvis jeg ellers husker rigtigt ...)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Så fik jeg langt om længe fat i "Skat"' date=' som kunne bekræfte, at man ikke længere automatisk bliver behandlet som grænsegænger, og at man skal kontakte "dem" for at opnå dette.[/quote'] Det mener jeg også at have fået at vide sidste år.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites