Kim H 10 Anmeld indhold Skrevet November 12, 2014 Tidligere år har jeg haft bemærkning om grøn check på min forskudsregistrering. Desuden har der stået, at skatten er beregnet efter grænsegængerregler. I år - d.v.s. for 2015 - er der ikke et ord om grøn check - ej heller om grænsegængerregler. Mon nogen har en god forklaring på dette? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Menace 10 Anmeld indhold Besvaret November 12, 2014 Du tjener for meget? "Tjener du over 387.533 kr. i 2015 (386.733 kr. i 2014) - efter AM-bidrag er trukket fra - får du derfor ikke længere grøn check." Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kim H 10 Anmeld indhold Besvaret November 13, 2014 Du tjener for meget? "Tjener du over 387.533 kr. i 2015 (386.733 kr. i 2014) - efter AM-bidrag er trukket fra - får du derfor ikke længere grøn check." Jo da - det kunne være en fin forklaring vedrørende den grønne check - men vel ikke angående de manglende ord om beregning efter grænsegængerregler - vel ... ;) Desuden er min indkomst på ingen måde så stor at den kunne reducere den grønne check til DKK 0. Jeg er bare en helt almindelig pensionist :D Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rene Larsen 10 Anmeld indhold Besvaret November 13, 2014 I min forskudsopgørelse - godt nok ikke som grænsegænger: "Du har ikke fået tillæg til grøn check, da indkomstgrundlaget overstiger 219.000 kr." Her er hvad SKAT skriver omkring den Grønne Check: https://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1949002 Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
jolin 15 Anmeld indhold Besvaret November 13, 2014 Tidligere år har jeg haft bemærkning om grøn check på min forskudsregistrering. Desuden har der stået, at skatten er beregnet efter grænsegængerregler. I år - d.v.s. for 2015 - er der ikke et ord om grøn check - ej heller om grænsegængerregler. Mon nogen har en god forklaring på dette? Ja, det er fordi din forskudsopgørelse ikke er beregnet efter grænsegængerreglerne. Så mangler den grønne check og div. fradrag mm. SKAT lavede samme stunt for mig sidste år og de har gjort det igen i år. Du skal kontakte SKAT og bede om at blive beskattet efter grænsegængerreglerne. Så får du en ny forskudsopgørelse. Da jeg talte med SKAT sidste år sagde damen, at sådan var proceduren fremover. Altså at man hvert år aktivt selv skal bede om at blive beskattet efter grænsegængerreglerne, og det det tyder på at hun havde ret. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Menace 10 Anmeld indhold Besvaret November 13, 2014 Umiddelbart, står der på skats hjemmeside, at man skal trykke på en knap, hvert år, før det bliver aktiveret Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
jolin 15 Anmeld indhold Besvaret November 13, 2014 Umiddelbart' date=' står der på skats hjemmeside, at man skal trykke på en knap, hvert år, før det bliver aktiveret[/quote'] Har du et link til den tekst? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kim H 10 Anmeld indhold Besvaret November 13, 2014 Ja, det er fordi din forskudsopgørelse ikke er beregnet efter grænsegængerreglerne. Så mangler den grønne check og div. fradrag mm. SKAT lavede samme stunt for mig sidste år og de har gjort det igen i år. Du skal kontakte SKAT og bede om at blive beskattet efter grænsegængerreglerne. Så får du en ny forskudsopgørelse. Da jeg talte med SKAT sidste år sagde damen, at sådan var proceduren fremover. Altså at man hvert år aktivt selv skal bede om at blive beskattet efter grænsegængerreglerne, og det det tyder på at hun havde ret. OK - og mange tak Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kim H 10 Anmeld indhold Besvaret November 14, 2014 Umiddelbart' date=' står der på skats hjemmeside, at man skal trykke på en knap, hvert år, før det bliver aktiveret[/quote'] Det skulle vel ikke være sådan, at dette gælder for årsopgørelsen, hvor man har en "grænsegængerknap" (hvis jeg ellers husker rigtigt ...) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kim H 10 Anmeld indhold Besvaret November 26, 2014 Så fik jeg langt om længe fat i "Skat", som kunne bekræfte, at man ikke længere automatisk bliver behandlet som grænsegænger, og at man skal kontakte "dem" for at opnå dette. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
HillSurfer 14 Anmeld indhold Besvaret November 26, 2014 Så fik jeg langt om længe fat i "Skat"' date=' som kunne bekræfte, at man ikke længere automatisk bliver behandlet som grænsegænger, og at man skal kontakte "dem" for at opnå dette.[/quote'] Det mener jeg også at have fået at vide sidste år. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites