jesperjensen 10 Anmeld indhold Skrevet November 10, 2014 Hejsa. Når man står og skal købe en bostadsrätt i Sverige, hvordan kontrollere man så om der er pant i boligen, er der et register online man kan slå op i? Der står nemlig på den bolig jeg har kig på: Överlåtelseavgift: Cirka 1110 kr som betalas av säljaren. Pantsättningsavgift: 445 kr/pant Så bliver jeg jo nervøs for at der er pant i boligen. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
sup3rior 22 Anmeld indhold Besvaret November 10, 2014 Hejsa. Når man står og skal købe en bostadsrätt i Sverige, hvordan kontrollere man så om der er pant i boligen, er der et register online man kan slå op i? Der står nemlig på den bolig jeg har kig på: Överlåtelseavgift: Cirka 1110 kr som betalas av säljaren. Pantsättningsavgift: 445 kr/pant Så bliver jeg jo nervøs for at der er pant i boligen. Det kan du bede din bank kontrollere i forbindelse med handlen... De avgifter som du har skrevet er hhv. en overtagelsesafgift (dvs. det foreningen tager for at klare papirarbejdet med at overdrage ejerskab) og en pantsætningsafgift som er det foreningen tager for papirarbejdet med pantebrevshåndtering... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
jesperjensen 10 Anmeld indhold Besvaret November 10, 2014 1000 mange tak for svaret :-) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Markowitch 12 Anmeld indhold Besvaret November 11, 2014 Bemærk hvor billigt det er at finansiere en bostadsrätt i Sverige ifht. en andelsbolig i Danmark. I Danmark havde gebyrerne for lånoptagelse og sagsekspedition alene været flere tusinde kroner (5k - 7k) og dertil vil der komme tinglysning, som er 1660 kr. + 1,5% af det lånte beløb. I Sverige kan samme øvelse åbenbart gøres for 1555 SEK og typisk til en lavere rente, end et dansk andelsboliglån. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites