skallstorp 11 Anmeld indhold Skrevet November 4, 2014 Jeg er ingen rente expert. Syntes derimod at det er en ren gyser at man kan spekulere i sine udgifter flere år frem. Men hvis man har ubunden rente og godt kan lide at gå med livrem og seler, så er det måske tiden til at binde sine renter. Vi har lige bundet 2 lån, i 3 år til 2,12% Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret November 4, 2014 Ja renten holder sig nok lav de kommende år - jeg tvivler på at der er meget vundet, hvis ikke nærmere tabt, ved at købe fast rente. Husk også endelig omkostningen ved at løse lån med bunden før tid - hvis det skulle blive relevant er det ret mange penge man risikerer at skulle betale for at komme ud af sine lån. Her holdt vi fast i 3-mdrs lån :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
credde 0 Anmeld indhold Besvaret November 4, 2014 Jeg er ingen rente expert. Syntes derimod at det er en ren gyser at man kan spekulere i sine udgifter flere år frem. Men hvis man har ubunden rente og godt kan lide at gå med livrem og seler' date=' så er det måske tiden til at binde sine renter. Vi har lige bundet 2 lån, i 3 år til 2,12%[/quote'] Hvis man går og er nervøs for rørlige renter, så er det altid et godt råd, at regne med at renten er fx 5% og så enten ammortere/spare op på den forskel mellem den rørlige rente og en fx rente på 5%. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
bananas 14 Anmeld indhold Besvaret November 4, 2014 Riksbankrenten kommer i hvert fald ikke til at blive sat op lige med det samme. Jeg er jo mest til at lade være med at binde. Hovedsageligt pga. de skøre regler omkring "ränteskillnadsersättning". Når man har bundet sig kan man jo ikke skifte bank over til et bedre tilbud - man er låst til udløbsdagen. Hvis man absolut skal binde, så skal man huske at binde hele sit lån eller alle sine lån på samme løbetid. Ellers har man fuldstændig mistet al forhandlingskraft, når man skal genforhandle renten, hvis man fx har 1/3 af sit samlede lån, som løber ud, mens resten ikke kan ophæves. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret November 4, 2014 Hvis man går og er nervøs for rørlige renter' date=' så er det altid et godt råd, at regne med at renten er fx 5% og så enten ammortere/spare op på den forskel mellem den rørlige rente og en fx rente på 5%.[/quote'] Dét er klart en økonomisk bedre model! :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites