Jump to content
ronny85

ændre i skat

Recommended Posts

Hvis jeg ikke ændre kørselsfradrag nu, men til dec. Gør det Forskel
Du skal rette det så snart du kan, ellers risikerer du jo skattesmæk da du har kortere til arbejde end før...
Så får du jo ikke glæde af fradraget før december - men det er om under to måneder. Hvorfor vente?
Ingen glæde, kun smæk... Manden er flyttet fra Landskrona til Malmö, dvs. kortere på arbejde...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Du skal rette det så snart du kan' date=' ellers risikerer du jo skattesmæk da du har kortere til arbejde end før...[/quote'] HVORFOR vil du vente? Som Anders skriver, så vil du jå få en rest-skat, eftersom dit kørselsfradrag nu er mindre. Dette kan du jo brede ud på resten af skatte-året, hvis du ændrer allerede nu. Ellers skal du æde det hele i december = ikke at anbefale!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Du skal rette det så snart du kan' date=' ellers risikerer du jo skattesmæk da du har kortere til arbejde end før...[/quote'] HVORFOR vil du vente? Som Anders skriver, så vil du jå få en rest-skat, eftersom dit kørselsfradrag nu er mindre. Dette kan du jo brede ud på resten af skatte-året, hvis du ændrer allerede nu. Ellers skal du æde det hele i december = ikke at anbefale!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for svar GIO Men lige nu har jeg 71000 kr i fradrag for året. og hvis jeg indtaster 4000x12=48000 Skal jeg skrive 48000 kr? Jeg ved, da jeg ringede til skatøresund, sagde de at jeg selv skulle rette på det, da jeg spurgte hvordan, sagde de at jeg skulle læse om det på hjemmesiden JEG ER LOST

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Tak for svar GIO Men lige nu har jeg 71000 kr i fradrag for året. og hvis jeg indtaster 4000x12=48000 Skal jeg skrive 48000 kr? Jeg ved, da jeg ringede til skatøresund, sagde de at jeg selv skulle rette på det, da jeg spurgte hvordan, sagde de at jeg skulle læse om det på hjemmesiden JEG ER LOST
Hvis du har regnet ud at det er 4000 du har om måneden så lyder det rigtigt. Men du skal vel også skrive et sted hvor meget du har tjent og hvor meget du har betalt i skat indtil nu i år?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hvis du har regnet ud at det er 4000 du har om måneden så lyder det rigtigt. Men du skal vel også skrive et sted hvor meget du har tjent og hvor meget du har betalt i skat indtil nu i år?
Det lyder også mærkeligt at det er lige nøjagtig 4000. Beløbet rammer sjældent lige på. Men tallet du skal taste ind er dit årlige fradrag.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har 60 km, hver vej dvs. 120 km ialt Og jeg arb, 22 gange på en mdr ca. Pga. ligenu på min befordring står der 70.000, men hvis jeg trykker på lommeregneren, får jeg tallet 4000 kr. Og hvis jeg trykker på overfør, står der rent 4000 på min nye skattekort, og alle fradrag er borte Ellers kan jeg lige tage et screenshot? Tak

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg har 60 km, hver vej dvs. 120 km ialt Og jeg arb, 22 gange på en mdr ca. Pga. ligenu på min befordring står der 70.000, men hvis jeg trykker på lommeregneren, får jeg tallet 4000 kr. Og hvis jeg trykker på overfør, står der rent 4000 på min nye skattekort, og alle fradrag er borte Ellers kan jeg lige tage et screenshot? Tak
Dine kilometer må give 4389 pr måned. Körer du i bil er der 2200 per måned= 6389. Hvilken fradrag er det du mener er borte

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Befordring

Dine kilometer må give 4389 pr måned. Körer du i bil er der 2200 per måned= 6389. Hvilken fradrag er det du mener er borte

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Du har et fradrag der hedder således: 120 km - 24 km = 96 fradragsberettigede kilometer pr. arbejdsdag multipliceret med kr. 2,10 = kr. 201,6 pr. arbejdsdag. Dette skal du gange op med antal arbejdsdage du har i en given måned. F.eks. 20. Derudover får du fradrag for broen også hvis du kører i tog eller bil. Det er hhv. 8 og 50 kroner pr. tur. Så tager du bilen får du kroner 100 ekstra i fradrag pr. arbejdsdag.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites