Jaxe 10 Anmeld indhold Skrevet October 2, 2014 Hej Har set tråden om køb af hvidevarer i Danmark, og står selv for at skulle købe en ny opvaskemaskine. Men jeg spekulerer på, om der mon er forskel på tilslutningsmål og typer? Her tænker jeg på slanger og pakninger osv. Eller skulle det være lige til at tilslutte en opvaskemaskine købt i Danmark til eksisterende installation i Sverige? Hvad er jeres erfaringer? Hilsen Jacob Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret October 2, 2014 Det er lige til. Endda nemmere da det du køber i Danmark er monteret med Schuko stik som passer i de svenske kontakter inklusive jord. I Danmark skal man bruge en konverter eller bytte stikket. Bredde/højde/tilslutninger er det samme. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
BS 4 Anmeld indhold Besvaret October 3, 2014 Bare husk at din vandhane hvor opvaskemaskinen bliver tilsluttet skal have en lukke ventil på selve vandhanen så du kan lukke for vandet. Din forsikring dækker ikke hvis den skulle være skyld i en vandskade en dag og ventilen ikke er der. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Jaxe 10 Anmeld indhold Besvaret October 29, 2014 Tak for jeres svar. Jeg endte med at købe en maskine hos Tretti.se inkl fragt, installation og bortskaffelse af gammel maskine. Maskinen kostede ca 500 mere i Sverige end i dk, og ekstra ydelserne beløb sig vist til små 1000 sek ekstra. Til gengæld var det nogle meget dygtige og omhyggelige herrer fra Bring, der både leverede og "installerede" :-) Tør ikke tænke på hvordan det var gået, hvis jeg ikke havde forberedt det hele 100% inden de kom... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites