Jump to content
ronny85

Radiotjänst

Recommended Posts

Nej man måste ha en tv för att vara skyldig att betala licens. Däremot kan man ju bara ha en dator och titta på svtplay, det behöver man inte betala licens för. Förr i tiden spårade kontrollanterna signalen, s k tv-pejling, men de använder inte det längre.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jamen så må de arb. For deres penge. Jamen hvordan kan de være sikker på at jeg har tv. Når kontrollen kommer, lukker jeg ikke op
Men det kan de ikke være sikre på. Du har ikke pligt til at hverken lukke dem op eller lade dem komme ind. Nogen steder - måske mest i villakvarterer - er det dog muligt at se et fjernsyn ind af vinduet på huset, eksempelvis :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har afmeldt vores licens. Min kone røg lige i fælden en dag og kom til at sige ja til dem. Hun vidste ikke helt hvad licens var på det tidspunkt. Med den nye dom omkring hvem der skal betale så vi vores snit til at afmelde. Vi ser ikke Svensk TV alligevel. Netflix all the way.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Låner lige tråden, sorry. Vi fik solgt vores hus med et par uger til at fraflytte. I den forbindelse skrev jeg og afmeldte mig hos Radiotjänst. Efter nogle uger fik jeg svar. De vil stadig have, at jeg skal betale regningen fra december og frem, da jeg ikke har afmeldt med 4 ugers opsigelse. Jeg gider selvfølgelig ikke betale for et kvartal, hvor vi hverken bor i huset (eller landet). Mit spørgsmål er så: Kan Radiotjänst gøre noget som helst, hvis jeg ikke betaler?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
De vil stadig have' date=' at jeg skal betale regningen fra december og frem, [b']da jeg ikke har afmeldt med 4 ugers opsigelse.
De er da nogle skiderikker - de skriver på deres hjemmeside: "Det är ingen uppsägningstid för radio- och tv-avgiften." http://www.radiotjanst.se/sv/Kundservice/Vanliga-fragor-och-svar/Avanmalan---vilka-regler-galler/

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites