Thyper 10 Anmeld indhold Skrevet September 3, 2014 Jeg har en ældre bil stående som en i Danmark måske er interesseret i til privat kørsel/reservedele. Den skal ikke på plader i Danmark. Skal bilen på nogen måde igennem en dansk myndighed hvis den ikke skal på plader ? Er det besværligt for mig som sælger ? Hvilke dokumenter skal jeg udfylde ? Jeg kan vel ikke bruge den almindelige registreringsblanket om ejerskifte da køver ikke har svensk personnummer. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
jesperjensen 10 Anmeld indhold Besvaret September 4, 2014 Hejsa Jeg ved ikke om det er mig som har misforstået reglerne men hvis køberen , køber en svensk bil er det vel ham som "importere" den og dermed ham som har papirarbejdet og ikke dig, tror blot du skal afmelde bilen i sverige, men det er nok bedst du kontaktet Vägverket og hører om de gældende regler på det område tænker jeg. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kvalm 13 Anmeld indhold Besvaret September 4, 2014 Bilen skal ikke igennem møllen i DK. Det er ikke besværligt for dig som sælger - du indsender blot nr pladerne til de svenske myndigheder, bilagt et bevis for eksport (købsaftale) samt registreringsattesten (har jeg i alt fald gjort de seneste par gange). Du kan læse om det på Transportstyrelsen.se Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret September 4, 2014 bilagt et bevis for eksport (købsaftale) samt registreringsattesten (har jeg i alt fald gjort de seneste par gange). Bilen skal jo ikke på plader i DK, iflg. OP. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kvalm 13 Anmeld indhold Besvaret September 5, 2014 Bilen skal jo ikke på plader i DK' date=' iflg. OP.[/quote'] Men svenskerne ska jo ha den svenske attest ind for at se, at bilen blir exporteret - den ka herefter ikke indføres i Sverige igen... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret September 5, 2014 Men svenskerne ska jo ha den svenske attest ind for at se' date=' at bilen blir exporteret - den ka herefter ikke indføres i Sverige igen...[/quote']Ja - mener jeg jo også. Men OP spørger til hvad der skal til, netop hvis bilen ikke skal indregistreres i et andet land - hvordan mekanikken så ér. Synes at huske noget om, at Sverige skal ENTEN have registrerings/skattepapirer fra ny ejer i nyt land, ELLER et gyldigt bevis på bilen er blevet skrottet i dette. Sidstnævnte er jo lidt svært, eftersom en almindelig privatperson jo ikke kan lave sådan et dokument. Lurede selv lidt på muligheden, med en gammel A4 jeg havde stående (alt for længe). Endte med at få den hentet af en krejlerskrotbiks fra Malmö, og fik stukket 1000 kr i hånden - efter at have skændtes med skrotmanden om hvordan bilen skulle komme op på hans fejeblad (som var indregistreret i UK og højrestyret) *lol* Det var en oplevelse, mildest talt :P Nåmenalså - det burde jo være til at finde ud af, at få en svensk dyt afsted til DK som reservedelsbil, uden at bureaukratiet går i selvsving. JEG gad bare ikke bruge mere krudt på det dengang :) @ Tapatalk Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
sup3rior 22 Anmeld indhold Besvaret September 5, 2014 Bilen skal ikke igennem møllen i DK. Det er ikke besværligt for dig som sælger - du indsender blot nr pladerne til de svenske myndigheder, bilagt et bevis for eksport (købsaftale) samt registreringsattesten (har jeg i alt fald gjort de seneste par gange). Du kan læse om det på Transportstyrelsen.se Niks, sådan kan man ikke gøre... Har en kammerat som for gud-ved-hvor-længe har hængt på en Golf 2 som blev eksporteret på den måde... Og jeg selv måtte fremskaffe bevis for import i DK på en bil jeg exporterede (SKAT måtte sende et brev hvor de bekræftede det idet hverken købsaftale eller kopi af DK registreringsbevis på bilen blev godtaget)... Se evt. mere her: https://www.transportstyrelsen.se/sv/Vag/Fordon/Export-och-tillfallig-registrering/Export-av-fordon/ Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
jacobe 10 Anmeld indhold Besvaret September 11, 2014 Behøver bilen reelt at blive officielt eksporteret, hvis den ikke skal indregistreres i Danmark? Jeg mener, hvis man afmelder bilen helt i Sverige, dvs. indleverer pladerne mv., så er det jo sådan set bare en bunke jern, som man vel kan gøre med som man vil, og dermed også sælge til en dansker. Eller? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
sup3rior 22 Anmeld indhold Besvaret September 11, 2014 Behøver bilen reelt at blive officielt eksporteret' date= hvis den ikke skal indregistreres i Danmark? Jeg mener, hvis man afmelder bilen helt i Sverige, dvs. indleverer pladerne mv., så er det jo sådan set bare en bunke jern, som man vel kan gøre med som man vil, og dermed også sælge til en dansker. Eller? Sagtens, så skal du bare betale 65 kr. om året i avställningsavgift og så håbe på at køberen i DK ikke kører i den uden forsikring for så hænger du på den ;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
jacobe 10 Anmeld indhold Besvaret September 11, 2014 Du tænker nok på vägtrafikregisteravgiften. Men ja, jeg kan godt læse mig frem til på Transportstyrelse.se, at det er svært at komme uden om, medmindre man kan fremvise et skrotningsintyg. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites