Jump to content
Igelkottar

Billån

Recommended Posts

Hey, jeg skal have et billån, hvor jeg har til udbetalingen, men banken vil have 3 sidste lønsedler og årsopgørelse, fair nok, men de vil også vide hvad jeg har eller ikke har på min danske bankkonto, har Nordea både i Sverige og Danmark. Ved godt banken bestemmer om de vil låne mig penge eller ej, plejer heller være noget problem, men kan ikke se hvad det kommer dem ved hvad Jeg har på min konto i dk.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Fair nok det i skriver begge to. Jeg er skam ærlig omkring mine bankforehold , syntes bare det er lidt grænse overstridene. Men ok, fik så beskeden idag at den ene bankrådgiver, der er tildelt os som er danske kunder i Nordea Er syg og har været det i noget tid. Så vi kan ikke få noget svar på om billånet. Der er ingen andre i hele Nordea der kan tage stilling til om vi kan få er billån. Super kundeservice ? Not ?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Kommer vel an på hvilket niveau i er i banken. I har altid en personlig bankrådgiver til rådighed hvis i har nok engagement. Desuden kan man jo vælge og vrage bank som man lyster. Derudover skal du huske at de oplysninger du mener er grænseoverskridende at udlevere, er normalt noget som er helt offentlig i Sverige. ps. husk ikke at give fingeren til nogen når du kører rundt i din bil, din adresse og navn sammenkædes med din nummerplade, hvilket er nemt at slå op. (ligesom alle andre oplysninger om dig i Sverige)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Banken har nu henvist til at vi skulle kontakte et bilfinans firma ? Istedet for Nordea ��
I Sverige kan långivning være meget maskinpræget - som man oplever det i andre europæiske lande. Computeren fodres med dine tal, og så kommer der et svar ud, hvad du maksimalt kan låne. Derfor er det vigtigt at få sig en privat kunderådgiver tilknyttet i banken samt åbnet fortælle om alle forhold. I så fald kan man det utroligste på tværs af grænser, har jeg oplevet...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Helt samme oplevelse her... En personlig rådgiver, åbenhed om diverse forhold - har fået rigtig fin og imødekommende service fra min bank herovre selv om jeg aldrig har tjent så meget som én svensk lønkrone. Og book gerne personligt møde i stedet for mail eller telefon - det er bare uendelig meget nemmere når man kan se den man taler med....

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har også tidligere fået fin personlig service, men som jeg har skrevet tidligere , hvis i læser hele tråden, er vores bankrådgiver syg ! Og har været det noget tid, og ingen andre rådgivere kan gå ind og hjælpe os, nu det jo ikke raketvidenskab at lave et billån ? ? som jeg også skriver tidligere, er der kun en person ansat til at tage sig af danske kunder som bor i Sverige ! En ! Og nu råder os til at gå til et bilfinans firma til en el anden giga rente. ?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
For mig har finans via forhandleren været ret fornuftig hvad rente angår.
Ditto her. Har også fået ok rente hos både VW, Volvo og senest Mazda. Vist nok omkring de 4%. Aner ikke om banken måske kunne have gjort det meget billigere. Gad ikke engang undersøge. Slog bare til, mens jeg var hos forhandleren. 3 lønsedler og seneste årsopgørelse. Easy peasy.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Cool Har i evt et navn på selskab ? Mit lån er hos en brugt bil forhandler, en gammel mercedes
Mymoney giver gode renter men kan være lidt kræsne på hvilke forhandlere de samarbejder med... Ellers er Santander og Wasa Kredit et par andre bud...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites