ronny85 10 Anmeld indhold Skrevet August 23, 2014 Hej Hvor stor en forskel kan i mærke på jeres løn. Jeg arb. om kok i kbh og får ca 20-22 ud efter skat, og da jeg boede i kbh, fik jeg 17-19 ud Flemming Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Menace 10 Anmeld indhold Besvaret August 23, 2014 Hvad går indlægget ud på ? At du har for forhandlet dig til bedre løn? Eller at du har fået større fradrag pga. transport eller? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
biz 2 Anmeld indhold Besvaret August 23, 2014 Hej Hvor stor en forskel kan i mærke på jeres løn. Jeg arb. om kok i kbh og får ca 20-22 ud efter skat, og da jeg boede i kbh, fik jeg 17-19 ud Flemming Cirka samme scenario her! :th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
ronny85 10 Anmeld indhold Besvaret August 23, 2014 Godaften Jeg kan ikke mærke særlig meget på min løn, efter jeg er flyttet til sverige. Har hørt fra mange af mine kollegaer, at det gav et 'boost" i øko, ved at flytte til sverige Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Nico_Idskov 10 Anmeld indhold Besvaret August 23, 2014 Godaften Jeg kan ikke mærke særlig meget på min løn, efter jeg er flyttet til sverige. Har hørt fra mange af mine kollegaer, at det gav et 'boost" i øko, ved at flytte til sverige Boostet kommer ved at pengene rækker lidt længere i Sverige. Dog ikke i samme grad som for 3-5 år siden. Og så er der nogen der får et "boost" i form af fusk med kørselsfradrag. Men din løn ændrer sig jo ikke og du beskattes stadig i DK så i praksis vil du ikke få mere ud (ud over kørsel, men der følger jo udgifter med) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
ronny85 10 Anmeld indhold Besvaret August 23, 2014 ok Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
bonne 16 Anmeld indhold Besvaret August 24, 2014 Boostet kommer ved at pengene rækker lidt længere i Sverige. Dog ikke i samme grad som for 3-5 år siden. Og så er der nogen der får et "boost" i form af fusk med kørselsfradrag. Men din løn ændrer sig jo ikke og du beskattes stadig i DK så i praksis vil du ikke få mere ud (ud over kørsel, men der følger jo udgifter med) Noget er stadig meget billigere end i DK (biler f.eks), andet er dyrere. Selvom man betaler skat i DK, er beskatningen ikke ligesom da man boede i DK. Vh, Lars. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Menace 10 Anmeld indhold Besvaret August 24, 2014 At man får mere udbetalt, må afhænge at man får et større fradrag. Men da ligningsmæssige fradrag kun er 30-31% værd og du har 3K mere, skal du jo bruge 9K (eller fradraget skal være 9k værd) Det kan godt være man får mere udbetalt pga. øget fradrag, men du skulle så også gerne have flere udgifter (hvis det er pga. fradrag) Det kan dog godt betale sig ved at køre flere samme osv. (hvor alle så får et fradrag) Men korrekt, beskatningen er ikke den samme som i DK, ift. afgifter (el, vand, varme, biler osv.) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rene Larsen 10 Anmeld indhold Besvaret August 24, 2014 Og man slipper for kirkeskatten ;) - jeg ved godt at det kun er småpenge, men alligevel. Kommer man fra en ejerlejlighed i DK hvor man har betalt ejendomsværdiskat, vil man i S slippe for for denne skat, hvis man nu bor i en bostadsrätt. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret August 24, 2014 Selv om man så bor i hus er ejendomsbeskatningen meget mindre i Sverige end i Danmark. Hvis man har lån i Sverige og indtægt i Danmark har man desuden mulighed for at anvende renteudgifterne på begge sider af sundet og på den måde reducere ejendomsbeskatningen til 0 i Sverige. Vi har kigget lidt på at købe bolig i Danmark og merudgiften til løbende skatter og afgifter relateret til boligen er ganske enkelt markant højere i Danmark, også selv om man ser bort fra muligheden for at anvende rentefradraget dobbelt. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Paul 26 Anmeld indhold Besvaret August 24, 2014 Så vidt jeg forstår, så betaler man ikke kommuneskat i Danmark som grænsegænger. Edit: Er blevet klogere ved at kigge her. Hvis fruen/gemalen ikke har nogen indtægt, hverken i Danmark eller Sverige, så overtager man også dennes fradrag. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
ronny85 10 Anmeld indhold Besvaret August 24, 2014 Ja sverige er billigere. Men jeg syntes det er dyrt at køre over broen. Ellers er alt super godt her. Møbler+elektronik er generalt dyre her Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret August 24, 2014 Hvidevarer er også billigere i Danmark! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Nico_Idskov 10 Anmeld indhold Besvaret August 24, 2014 Kød er også billigere og bedre i DK. I hvert fald det i supermarkederne. Frugt og grønt synes jeg også er billigere i DK, men der snyder kg-pris kontra stk-pris måske lidt. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret August 24, 2014 Til gengæld har man ikke så meget af det fæle danske grisekød herovre :-p Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kvalm 13 Anmeld indhold Besvaret August 24, 2014 Vi har kigget lidt på at købe bolig i Danmark og merudgiften til løbende skatter og afgifter relateret til boligen er ganske enkelt markant højere i Danmark... Samme her - for at konstatere, at ejendomsskat og ejendomsværdiskat er sygt dyrt i DK, hvis boligen ligger bare en anelse avanceret ved vandet :-/ Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
sup3rior 22 Anmeld indhold Besvaret August 25, 2014 Kød er også billigere og bedre i DK. I hvert fald det i supermarkederne. Billigere ja, men kvaliteten synes jeg sku ikke er bedre i DK... Medmindre man damper til en slagter altså... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Nico_Idskov 10 Anmeld indhold Besvaret August 25, 2014 Billigere ja' date=' men kvaliteten synes jeg sku ikke er bedre i DK... Medmindre man damper til en slagter altså...[/quote'] En detalje som fedtmarmorering har de da slet ikke fanget i sverige. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret August 25, 2014 Samme her - for at konstatere' date=' at ejendomsskat og ejendomsværdiskat er sygt dyrt i DK, hvis boligen ligger bare en anelse avanceret ved vandet :-/[/quote'] Ja - og parkering. Vi kiggede på en lejlighed ude ved Amager Strandvej - hvor man sørme havde mulighed for at tilkøbe kælderparkering. De skulle så lige koste 1000 kr/md for at leje en p-plads. Det er altså langt ude.... Dog stadig småpenge ift hvad man bliver flået i ejendoms/ejendomsværdi skat for den type bolig. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Menace 10 Anmeld indhold Besvaret August 25, 2014 Du kan også sagtens betale 1000 kr for en kælder-parkeringsplads i malmø Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret August 25, 2014 OK. De par lejligheder vi har kigget på der har det typisk kostet 6-7-800 sek pr. måned. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
HillSurfer 14 Anmeld indhold Besvaret August 25, 2014 Ja - og parkering. Vi kiggede på en lejlighed ude ved Amager Strandvej - hvor man sørme havde mulighed for at tilkøbe kælderparkering. De skulle så lige koste 1000 kr/md for at leje en p-plads. Det er altså langt ude.... Dog stadig småpenge ift hvad man bliver flået i ejendoms/ejendomsværdi skat for den type bolig. Bare for sjov skyld. Hvad løber disse skatter op i på årsbasis ved en sådan lejlighed? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
sup3rior 22 Anmeld indhold Besvaret August 25, 2014 En detalje som fedtmarmorering har de da slet ikke fanget i sverige. Til gengæld synes jeg ofte man i et dansk supermarked render ind i skosålekvalitet i kødet... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rene Larsen 10 Anmeld indhold Besvaret August 25, 2014 Ja - og parkering. Vi kiggede på en lejlighed ude ved Amager Strandvej - hvor man sørme havde mulighed for at tilkøbe kælderparkering. De skulle så lige koste 1000 kr/md for at leje en p-plads. Det er altså langt ude.... Dog stadig småpenge ift hvad man bliver flået i ejendoms/ejendomsværdi skat for den type bolig. Jeg bor pt. i Ørestaden, og her er prisen stadig "billig" kun 833/md for en beborlicens - med en fast stigning på 2,5% årligt. Der blev ellers meldt ud under kommunevalget at det i 2015 skulle koste små 19.000/årligt, men det når de vist ikke. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Menace 10 Anmeld indhold Besvaret August 25, 2014 Til gengæld synes jeg ofte man i et dansk supermarked render ind i skosålekvalitet i kødet... Jeg kan anbefale en kødmørner ,-) http://www.kvalimad.dk/artikler/koekkengrej-og-udstyr/mekanisk-koedmoerner-jaccard Den "opgradere" kødet fra beta ,-) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites