Jump to content
Igelkottar

Ok jeg indrømmer det

Recommended Posts

Jeg er max træt af togene køre som kong volmers røv ? det gælder både pågatogene og især øresundstoget mellem Malmø og København ?? hvad fanden sker der ? Ingen Info og ingen ved nogen når man spørger togpersonalet dvs ingen service ??? jeg er pissetræt af at man skal være nervøs for om man kan komme hjem i tide og hente unger eller møde på job til tiden. Www.lortepissetog.se/dk ???

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg er max træt af togene køre som kong volmers røv det gælder både pågatogene og især øresundstoget mellem Malmø og København hvad fanden sker der ? Ingen Info og ingen ved nogen når man spørger togpersonalet dvs ingen service jeg er pissetræt af at man skal være nervøs for om man kan komme hjem i tide og hente unger eller møde på job til tiden. Www.lortepissetog.se/dk
Jeg er helt enig, specielt om eftermiddagen fra Kastrup, har det på det sidste været mere reglen end undtagelsen at det har været forsinket. Det virker faktisk som om at det tog som har endestation på kastrup samt x2000 (eller hvad det svenske lyntog nu hedder) bliver prioteret før Øresundstoget. Det fakta bygger jeg kun på at det er sket 3 gange nu, præcis samme mønster. øresundstoget (står på tavlen til at afgå til tiden) toget til lufthavnen samt x2000 er forsinket, ret sjovt at med den forsinkelse skal x2000 ankomme samme tid som øresundstoget til malmö (hmm gad vide hvordan de får plads til 2 tog på samme spor) hvilket de naturligvis heller ikke gør, så kører x2000 sin vej og lufthavnstoget kommer ind (hvilket man tror når man ser det nærme sig er toget til malmö... men nej... så først der bliver det annonceret på tavlen at øresundstoget til malmö også er forsinket. Jamen undskyld mig lige, sidder de med hovedet oppe i røven - det er da logistik der er helt go'nat... jeg kan forstå x2000 får en høj priotet, det skal køre langt og det er dyrt at tage med det tog, så grundet den lange strækning bliver mange "kunder" berørt hvis det bliver forsinket. men hvorfor så ikke aflyse toget som har slutstation i lufthavnen og lade øresundstoget køre den istedet for, folk kommer jo alligevel til lufthavnen og vi kan komme hjem til Sverige. Men nu er det jo ferietid så de har nok fået en fra 9 klasse til at passe computeren til logistikken, mens der er ferie :-D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Man har jo valget' date=' at tage bilen.... ,-)[/quote'] Jeps, det har jeg gjort. Det blev lidt frustrerende til sidst med de toge. Et eller andet sted, så burde de gøre Øresundstogenes rute kortere. Der kan jo ske ret meget i det område de dækker. Hvis blot der var et tog der kun kørte i pendul mellem Hyllie og Kastrup, så var der nok grænser for hvad der kunne gå galt. :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeps' date=' det har jeg gjort. Det blev lidt frustrerende til sidst med de toge. Et eller andet sted, så burde de gøre Øresundstogenes rute kortere. Der kan jo ske ret meget i det område de dækker. Hvis blot der var et tog der kun kørte i pendul mellem Hyllie og Kastrup, så var der nok grænser for hvad der kunne gå galt. :D[/quote'] Det er faktisk en meget god pointe, det vil uden tvivl løse ret mange problemer med transporten, da det jo næsten kun er bro og tunnel der bliver kørt på - det hjælper så ikke helt for os som bor i centrum, der bliver transporttiden noget længere når man skal med lokal banen til Hyllie (prøvede det under strejken) det tog i snit ½ time længere hver vej. Det er set i lyset af den freq. de tog kører med (man kunne så naturligvis forstille sig at deres køreplan blev opjusteret hvis man laver kort rute mellem hyllie og kastrup, men vi kender jo alle virkeligheden, der er ikke nogen som tænker smart eller logisk når vi taler togdrift og logistik) :-P *Ved godt det var lidt hårdt sagt, men overdrivelse fremmer forståelsen

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Forsøg evt. at lave nogle pendleraftaler med nogen herinde fra. Så kan man faktisk køre bil til samme pris som toget - mere eller mindre.
Vi kan også leje en båd i fællesskab og selv sejle over, det er der åbenbart andre i verden som har gode erfaringer med :-D http://www.stoettekredsen.dk/images/refugeesindanger15cm.jpg

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
+1 Og for det ikke skal være løgn, kan båden på billedet nemt sammenlignes med et propfyldt øresundstog på en god fredag eftermiddag :-)
Hvis båden var ligeså fyldt som et Øresundstog efter et af deres utallige fuckups, så ville den nok være sunket. ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites