christopherstein 10 Anmeld indhold Skrevet July 29, 2014 Hej, Lige da jeg flyttede til sverige sidste år, fik jeg ikke helt korrekte oplysninger vedr. deklarationen for indkomst i 2013. Derfor skrev jeg til skatteverket og spurgte om hvad jeg skulle gøre, eftersom jeg kun havde dansk indkomst. Jeg fik dette svar: --------------- Nu när du bor i Sverige är du obegränsat skattskyldig i Sverige. Detta innebär att du ska lämna en deklaration och uppge att du haft inkomster från ett annat land, i ditt fall Danmark. Du beskattas inte för denna inkomst här men du är upplysningsskyldig till Skatteverket. Jag har därför skickat en deklarationsblankett till dig i dag och under övriga upplysningar skriver du samma uppgifter som i ditt mail. Däremot ska du räkna om det till svenska kronor och du kan använda dig av genomsnittskursen. >Beklagar om informationen du tidigare fått från Skatteverket varit otydlig. --------- Jeg svarer så: > >Tak for din mail. > >Lige for at være sikker: > >Er det eneste jeg skal gøre på blanketten, at skrive det samme som i mailen under øvrige oplysninger? > >Jeg skal ikke gøre andet? ---------- hvortil de svarer: Hej! Ja, det är det enda du ska göra, för du är inte skattskyldig utan endast upplysningsskyldig. -------- Her kommer mit spørgsmål så.. Når de skriver at jeg kun skal udfylde oplysninger om min indkomst under "øvrigt" - hvordan trækker jeg så danske renteudgifter fra på den svenske dekleration? Vil jeg overhovedet få noget ud af det, eftersom jeg ikke har svensk indkomst? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rene Larsen 10 Anmeld indhold Besvaret July 29, 2014 Du et skattepligtig til Sverige for visse poster - fx renteindtægter, aktieindkomst osv. - resten er du skattepligtig til DK med. Vedr. renteudgifter, så kan du rette/tilføje de danske under afsnit 8, rubrik 53 "Ränteutgifter m.m." - og nej, du vil typisk ikke få noget ud af det, med mindre at du har nogle renteindtægter eller noget salg af tidligere svensk bolig de kan modregnes i. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
christopherstein 10 Anmeld indhold Besvaret July 30, 2014 Det bekræftede mine antagelser! Tak, Rene Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites