Jump to content
zabel

Boligmarkedet i sverige lige nu

Recommended Posts

Nogen der har styr på boligmarkedet? Jeg flyttede til sverige i 2008, og vi har været nede i en finansiel krise m.m., men er markedet ved at være oppe på det niveau igen? Jeg synes selv jeg har fulgt lidt med, og forventede egentlig at niveauet var højere end dengang, men jeg har lige set et hus handlet EKSTREMT billigt tæt på hvor jeg bor (Oxie). Renten er lige faldet, og det "forventes" at den bliver på et lavt niveau i nogen tid endnu, så jeg troede sådan set at markedet ville "eksplodere", da mange måske har ventet med at sælge...? Lad mig høre jeres vurdering. :-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Priserna har i Malmö ännu inte återhämtat sig från finanskrisen, men mycket tyder väl på att de kommer göra det de närmaste åren. Det är fördelaktigt att köpa just nu: priserna är relativt låga, räntan är låg och kommer förbli låg minst 18 månader, och det finns inte så många köpare som trissar upp priserna. Malmö påverkas mycket av Köpenhamn, om räntorna börjar gå upp i Danmark så kan det leda till fler danska köpare och därmed högre priser.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Det afhænger af, hvor i Sverige boligen er til salg. Her på VH i Malmö er priserne ikke dalet specielt - tværtimod... (her i huset er samme lejlighed solgt 2 gange i perioden - den er steget hver gang (endelige salgspris)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites