HillSurfer 14 Anmeld indhold Skrevet July 25, 2014 Hej folkens Jf. Øresunddirekt betaler man følgende satser inden man når topskattegrænsen: I Danmark skal du betale kommuneskat og sundhedsbidrag. Når du bor i Sverige er det den procentsats, som SKAT angiver, der er afgørende for hvor meget du betaler i kommuneskat. I 2014 er kommuneskatten og sundhedsbidraget for pendlere fra Sverige på 29 procent. Det har altså ingen betydning, hvad skatten er i din arbejdskommune. Samt AM-bidrag på 8-procent. Er det korrekt at man i alt kun bliver trukket først de 8 procent og efterfølgende de 29 procent efter fradraget? Jeg synes nemlig mine sats er højere. Hhv. 8% og 36%. Hvad er det jeg misser i sommervarmen? EDIT: Det var selvfølgelig statsskatten. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rene Larsen 10 Anmeld indhold Besvaret July 25, 2014 Er du grænsegænger (skattecenter = SkatØresund) ?? - hvilke skattecenter/kommune står der på din forskudsopgørelse ?? Sundhedsskatten er på 5% og så er kommuneskatten et gennemsnit af alle danske kommuneskatter, og den er så 24% - dette giver så samlet 29% - når du bor i udlandet slipper du for kirkeskatten, så den bør heller ikke stå på din forskudsopgørelse. Og ja, så er AM ydeligere 8%, bundskat = 6,83%, topskat = 15% (kan være sat lidt ned, alt efter din samlede skatteprocent). Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites