bonne 16 Anmeld indhold Skrevet July 11, 2014 http://epn.dk/privat/biler/ECE6867000/nye-regler-pa-vej-fa-en-luksusbil-som-lanebil/ Så er det jo bare at købe en billig lortebil, som altid skal på værksted. Må jeg foreslå de interesserede en Fiat Ritmo? Vh, Lars. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Markowitch 12 Anmeld indhold Besvaret July 12, 2014 Hvornår indser de danske politikere, at de danske registreringsafgifter på biler, ikke er i samfundets interesse? Der var en historie i den danske presse fornylig, omkring registreringsafgifterne i Sverige, animerede svenskerne til at købe bedre biler. Kopierer man det til Danmark, vil man miste noget på registreringsafgifterne, som så ville kunne hives hjem igen på øgede momsindtægter. Den danske bilpark vil tilgengæld blive mere moderne, sikker og måske også mere grøn? Det store problem ved at ændre registreringsafgifterne pludesligt, er at danskernes brugte biler vil miste værdi. Det betyder en hel del for bankernes sikkerhed i pant, men også for privatøkonomien. Enhver ændring skal derfor indfases langsomt... Er man ikke også igang med at kigge på en reform af registreringsafgiften? Det kan vist ikke gå hurtigt nok, hvis udenlandske lånebiler bliver lovlige for danskerne at køre rundt i. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret July 12, 2014 Man kunne jo skele til Norge som havde en model i stil med den danske - som nu er ændret til at være teknisk betinget. Et af de store problemer i den danske model er jo at alt det smarte - og dyre - sikkerhedsudstyr brandbeskattes. På samme måde giver det jo ingen mening at læderstole beskattes med 180 pct plus moms blot fordi de sidder i en bil. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
sup3rior 22 Anmeld indhold Besvaret July 14, 2014 Danmark har verdens højeste bilafgifter - men på trods af, at vi betaler 180 procent i afgift - og også betaler afgift af momsen, ender en dansk gennemsnitsbil alligevel med at indkassere nogenlunde det samme i moms og afgifter som svenskerne gør. Forklaringen er, at svenskerne bruger langt flere penge på at købe bil end danskerne gør - og derfor ender svenskerne med at betale noget tilsvarende i moms, som vi danskere betaler i moms og registreringsafgift. http://ekstrabladet.dk/biler/bil_nyheder/article4629882.ece Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
jesperjensen 10 Anmeld indhold Besvaret July 14, 2014 Jeg syntes alle dage at det har været totalt latterligt at biler skal koste så meget i Danmark, jeg kan huske første gang jeg flyttede til Sverige i 2002 - der så man mange danskere som flyttede over som endelig skulle have drømmebilen, hvilket der som sådan kan vises stor forståelse overfor, pludselig at have råd til en bil i luksus-klassen. Desværre oplevede jeg selv meget misundelse hærværk på min bil de gange den var en tur i Danmark ( så kan vi genkende den danske jantelov igen ) den ene gang en fik jeg en "ny fartstribe" fra bagklappen hele vejen op til køleren, som nogen så flinkt havde lavet med sin nøgle. Lad os håbe Danmark snart får afskaffet afgiften Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites