Kvalm 13 Anmeld indhold Skrevet June 25, 2014 Jeg har ingen svensk indtægt - kun dansk. Den netop modtagne besked om "Beslut om årlig beskattning" er endt med et negativt beløb. Gad vide om dette underskud kan anvendes ift. min danske skatteafregning / selvangivelse? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret June 25, 2014 Jeg har ingen svensk indtægt - kun dansk. Den netop modtagne besked om "Beslut om årlig beskattning" er endt med et negativt beløb. Gad vide om dette underskud kan anvendes ift. min danske skatteafregning / selvangivelse?Lur mig om udregningen netop ikke er blevet sådan, fordi du har selvangivet danske renteudgifter o.l. i Sverige. Træerne vokser ikke ind i himmelen, da du jo nok også har haft fordel af dem på den danske side ;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret June 25, 2014 Jeg har ingen svensk indtægt - kun dansk. Den netop modtagne besked om "Beslut om årlig beskattning" er endt med et negativt beløb. Gad vide om dette underskud kan anvendes ift. min danske skatteafregning / selvangivelse?Lur mig om facit ikke netop er blevet sådan, fordi du har selvangivet renteudgifter o.l. i både Danmark og Sverige. Træerne vokser ikke ind i himmelen, da du jo nok allerede har haft fordel af dem på den danske side ;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kvalm 13 Anmeld indhold Besvaret June 25, 2014 Lur mig om facit ikke netop er blevet sådan' date=' fordi du har selvangivet renteudgifter o.l. i både Danmark og Sverige[/quote'] Nope - har jeg ikke gjort... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rene Larsen 10 Anmeld indhold Besvaret June 25, 2014 Det negative svenske skatte resultat kan ikke benyttes i DK. Du har oplyst alle renteudgifter - danske og svenske - da du havde muligheden for det i marts/april ?? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kvalm 13 Anmeld indhold Besvaret June 26, 2014 Du har oplyst alle renteudgifter - danske og svenske - da du havde muligheden for det i marts/april ?? Hvad tænker du specifikt på? Vi har naturligvis selvangivet alle renteudgifter i DK, og da vi ingen indkomst har fra svensk ansættelse, er tallene på den svenske angivelse 0 kr. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
ice 10 Anmeld indhold Besvaret June 26, 2014 Lur mig om udregningen netop ikke er blevet sådan, fordi du har selvangivet danske renteudgifter o.l. i Sverige. Træerne vokser ikke ind i himmelen, da du jo nok også har haft fordel af dem på den danske side ;) Dette er faktisk et af de få tilfælde hvor træerne vokser ind i himlen.. Vi har haft kontakt til skat både i Danmark og i Sverige og resultatet er at du uden problemer kan trække renteudgifter fra både i Danmark og i Sverige, se mere her Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret June 26, 2014 Dette er faktisk et af de få tilfælde hvor træerne vokser ind i himlen.. Vi har haft kontakt til skat både i Danmark og i Sverige og resultatet er at du uden problemer kan trække renteudgifter fra både i Danmark og i Sverige, se mere herDet er ikke nogen nyhed, og egentlig også det jeg regnede med Mogens havde gjort. Men hvis han ikke har påført dk-renteudgifter på sin svenske selvangivelse, så har vi lidt svært ved at se hvorfor hans underskott av kapital er så stort. Men egentlig, Mogens, så må det jo stå på din skatteudregning i detaljer. Det er bare at logge ind og tjekke - eller finde papirs-udregningen frem der kom for noget tid siden. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret June 26, 2014 Dette er faktisk et af de få tilfælde hvor træerne vokser ind i himlen.. Vi har haft kontakt til skat både i Danmark og i Sverige og resultatet er at du uden problemer kan trække renteudgifter fra både i Danmark og i Sverige, se mere herDet er ikke nogen nyhed, og egentlig også det jeg regnede med Mogens havde gjort. Men hvis han ikke har påført dk-renteudgifter på sin svenske selvangivelse, så har vi lidt svært ved at se hvorfor hans underskott av kapital er så stort. Men egentlig, Mogens, så må det jo stå på din skatteudregning i detaljer. Det er bare at logge ind og tjekke - eller finde papirs-udregningen frem der kom for noget tid siden. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rene Larsen 10 Anmeld indhold Besvaret June 26, 2014 Hvad tænker du specifikt på? Vi har naturligvis selvangivet alle renteudgifter i DK, og da vi ingen indkomst har fra svensk ansættelse, er tallene på den svenske angivelse 0 kr. Renteudgifter kan benyttes i begge lande - på den måde kan man typisk undgå at skulle efterbetale skat til Sverige :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kvalm 13 Anmeld indhold Besvaret June 26, 2014 Renteudgifter kan benyttes i begge lande Jep, I know - jeg vil undersøge, hvorledes underskudet helt specifkt er genereret. Har det noget på sig, må jeg kunne anvende underskudet 5 år tilbage i tiden (-: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret June 26, 2014 Har det noget på sig' date=' må jeg kunne anvende underskudet 5 år tilbage i tiden (-:[/quote']Til hvad? Hvis du ikke har haft en indkomst i Sverige, så har du jo heller ikke noget at fradrage i. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kvalm 13 Anmeld indhold Besvaret June 26, 2014 Til hvad? Hvis du ikke har haft en indkomst i Sverige' date=' så har du jo heller ikke noget at fradrage i.[/quote'] I min danske indkomst kva de indlæg, der er kommet ;-) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kvalm 13 Anmeld indhold Besvaret June 26, 2014 Til hvad? Hvis du ikke har haft en indkomst i Sverige' date=' så har du jo heller ikke noget at fradrage i.[/quote'] I min danske indkomst/skat kva de indlæg, der er kommet ;-) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret June 26, 2014 I min danske indkomst kva de indlæg' date=' der er kommet ;-)[/quote']Du må nok forklare lidt nærmere hvad det ér du vil bruge din svenske underskuds-kapital til. Hvis du mener den kan bruges til at mindske skattebetaling yderligere i DK, så lad os høre hvordan du havde tænkt dig det skulle foregå. Du har jo ikke haft ekstra-udgifter i Sverige der er fradragsberettigede i Danmark, bare fordi din svenske årsbesked gør dig til noll-taxare, og giver dig et facit der er i minus. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret June 26, 2014 I min danske indkomst kva de indlæg' date=' der er kommet ;-)[/quote']Du må nok forklare lidt nærmere hvad det ér du håber at kunne bruge din svenske underskuds-kapital til. Hvis du mener den kan bruges til at mindske skattebetaling yderligere i DK, så lad os høre hvordan du havde tænkt dig det skulle foregå. Du har jo ikke haft ekstra-udgifter i Sverige der er fradragsberettigede i Danmark, bare fordi din svenske årsbesked gør dig til noll-taxare, og giver dig et facit der er i minus. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kvalm 13 Anmeld indhold Besvaret June 26, 2014 Det var med sammenligning til et hussalg, hvor et eventuelt tab kan anvendes skattemæssigt Jeg kunne ikke umiddelbart se, hvorledes Skat SE kom frem til, at jeg ligefrem havde underskud... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
skallstorp 11 Anmeld indhold Besvaret June 26, 2014 Det var med sammenligning til et hussalg, hvor et eventuelt tab kan anvendes skattemæssigt Jeg kunne ikke umiddelbart se, hvorledes Skat SE kom frem til, at jeg ligefrem havde underskud... Det er vel bedre de kommer frem til at du har underskud, end overskud af hussalget:lol: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
skallstorp 11 Anmeld indhold Besvaret June 26, 2014 Underskud Det var med sammenligning til et hussalg, hvor et eventuelt tab kan anvendes skattemæssigt Jeg kunne ikke umiddelbart se, hvorledes Skat SE kom frem til, at jeg ligefrem havde underskud... Det er vel bedre de kommer frem til at du har underskud, end overskud af hussalget:lol: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
ice 10 Anmeld indhold Besvaret June 26, 2014 Du kan ikke bruge dit underskud af kapital til noget i Danmark, men det giver en fordel hvis du har en eller anden indtægt i Sverige (aktie indkomst, lejeindtægter etc.) Et andet sted hvor det også giver en fordel er ved betaling af Fastighetsavgift, for der kan dit underskud anvendes, så det i praksis betyder at der ikke skal betales Fastighetsavgift i Sverige. Hvis du gerne vil vide hvordan dit underskud er fremkommet kan jeg anbefale denne guide fra det Svenske skattevæsen https://www.skatteverket.se/download/18.2b543913a42158acf800021407/1355745407930/42519_Skatteutr%C3%A4kningsbroschyren_2013.pdf På side 13 ser du hvordan overskud og underskud regnes ud. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kvalm 13 Anmeld indhold Besvaret June 27, 2014 Hvis du gerne vil vide hvordan dit underskud er fremkommet kan jeg anbefale denne guide fra det Svenske skattevæsen https://www.skatteverket.se/download/18.2b543913a42158acf800021407/1355745407930/42519_Skatteutr%C3%A4kningsbroschyren_2013.pdf På side 13 ser du hvordan overskud og underskud regnes ud. Takker for linket... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
credde 0 Anmeld indhold Besvaret June 27, 2014 Ligeledes kan underskud af kapital i Sverige anvendes til at barbere en eventuel uppskov ned år efter år mod 0. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret June 27, 2014 Det var med sammenligning til et hussalg' date=' hvor et eventuelt tab kan anvendes skattemæssigt[/quote']Ved salg af ejendom med tab, så har du stadig ikke nogen svensk indkomst at modregne i - og det er ikke ladsiggørligt at snige den på den danske selvangivelse. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites