ronny85 10 Anmeld indhold Skrevet June 20, 2014 Hej Inde på Mercedes hj. Side kan jeg se det koster mig ca. 4000 kr, at lease en glk Løbetiden er 3 år. Da jeg alligevel flytter fra Sverige om ca 4 år, vil det være en god ide Oluf Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kvalm 13 Anmeld indhold Besvaret June 20, 2014 Inde på Mercedes hj. Side kan jeg se det koster mig ca. 4000 kr' date=' at lease en GLK. Løbetiden er 3 år. Da jeg alligevel flytter fra Sverige om ca 4 år, vil det være en god ide[/quote'] Ja hvis du ligesom kender fremtiden for dit forbrug af bil og vil af med den i ren handel, kan leasing være en god idé, fordi du derved er fri for dét problem. Økonomisk set er det sikkert ikke så godt... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
ronny85 10 Anmeld indhold Besvaret June 20, 2014 Hvorfor er det ikke godt økonomisk? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kvalm 13 Anmeld indhold Besvaret June 20, 2014 Hvorfor er det ikke godt økonomisk? Prøv at opstille de 2 regnestykker: Leasing: Indskud = ? Betaling = 36 x 4.000 kr = 144.000 kr Ialt = Køb: Købspris ? Salgspris ? Ialt = ? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
ronny85 10 Anmeld indhold Besvaret June 20, 2014 jamen der er ingen renter på leasing? eller hvad Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kvalm 13 Anmeld indhold Besvaret June 20, 2014 jamen der er ingen renter på leasing? eller hvad Nø, men udfyld nu felterne og lad os se forskellen. Hvad taber du på den valgte model på 4 år? - forskellen mellem køb- og salgspris. Hvad er dit indskud ifm. leasing? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
sup3rior 22 Anmeld indhold Besvaret June 22, 2014 Nø, men udfyld nu felterne og lad os se forskellen. Hvad taber du på den valgte model på 4 år? - forskellen mellem køb- og salgspris. Hvad er dit indskud ifm. leasing? Privatleasing hos MB er p.t. på kampagne med 0 kr. i indskud... Men på en leasingaftale betaler man jo for forudsigeligheden, det at kende sin udgift de kommende 3 år og at vide at man bare kan aflevere kareten no strings attached når perioden er udløbet... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kvalm 13 Anmeld indhold Besvaret June 22, 2014 ...hvorfor det er relativt enkelt at opstille det regnestykke, jeg efterlyser ;-) Herefter er det en "smal sag" at sige go or no go IMO... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
sup3rior 22 Anmeld indhold Besvaret June 23, 2014 ...hvorfor det er relativt enkelt at opstille det regnestykke, jeg efterlyser ;-) Herefter er det en "smal sag" at sige go or no go IMO... Det er jo ikke en smal sag, du kender jo ikke med sikkerhed dit værditab på bilen om 3 år og du ved heller ikke med sikkerhed hvad der går i stykker når garantiperioden er udløbet (dvs. det sidste år af perioden) ved et køb... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kvalm 13 Anmeld indhold Besvaret June 23, 2014 Det er jo ikke en smal sag' date=' du kender jo ikke med sikkerhed dit værditab på bilen om 3 år og du ved heller ikke med sikkerhed hvad der går i stykker når garantiperioden er udløbet (dvs. det sidste år af perioden) ved et køb...[/quote'] Du ved ikke, hvad "" betyder, ka jeg læse. Desuden er der masser af mulighed for at kalkulere tabet - såvel bytbil.com som forhandlerne ka være dig behjælpelig. Er der mulighed for servicekontrakt ifm leasing? - det sidste år... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
ronny85 10 Anmeld indhold Besvaret June 23, 2014 Jeg tænkte på, om fx. om det er skjulte omkostninger. fx. ridse i kofanger. eller slidt indtræk. Kan i ikke huske, hvormeget ballader der var i DK, da det blev populært Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
sup3rior 22 Anmeld indhold Besvaret June 24, 2014 Du ved ikke' date=' hvad "" betyder, ka jeg læse. Desuden er der masser af mulighed for at kalkulere tabet - såvel bytbil.com som forhandlerne ka være dig behjælpelig. Er der mulighed for servicekontrakt ifm leasing? - det sidste år...[/quote'] De 3 års leasing er inkl. fuld service og reparationer... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kvalm 13 Anmeld indhold Besvaret June 24, 2014 De 3 års leasing er inkl. fuld service og reparationer... Manden vil ha bilen i 4 år, så derfor spørger jeg efter udgiften til servicekontrakt det sidste år i leasingperioden. Blot for at få alle udgifter med til regnestykket, der ska ligge til grund for afgørelsen... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites