Juka 10 Anmeld indhold Skrevet June 13, 2014 Er der nogen af jer Audi ejere der har oplevet dette før..? Nå jeg starter i 1. gear så ryster bilen lidt, og det gør den kun når den er varmet op og kørt lidt i byen (med mange gearskift).. Bilen er en A5 2.0 tdi q... Har været forbi audi malmø, men de synes det er normalt... Det synes jeg nu ikke.. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Juka 10 Anmeld indhold Besvaret June 13, 2014 Shit..den skal lige rykkes til Bil forumet.. :-D Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Nico_Idskov 10 Anmeld indhold Besvaret June 13, 2014 Hvilken årgang? Hvor langt har den kørt? Manuelt, DSG eller automatgear? Er den chippet? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Juka 10 Anmeld indhold Besvaret June 14, 2014 Hvilken årgang? Hvor langt har den kørt? Manuelt, DSG eller automatgear? Er den chippet? 2011 44.000km manuelt ikke chippet Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Nico_Idskov 10 Anmeld indhold Besvaret June 14, 2014 2011 44.000km manuelt ikke chippet Det virker godt nok tidligt hvis der skulle være problemer med kobling eller svinghjul efter 44.000km. Men ikke noget der ikke er set før. Er det kun ved igangsætning eller også hvis du kører den helt ned i omdrejninger i 2.gear og så giver den gas? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Juka 10 Anmeld indhold Besvaret June 15, 2014 Det virker godt nok tidligt hvis der skulle være problemer med kobling eller svinghjul efter 44.000km. Men ikke noget der ikke er set før. Er det kun ved igangsætning eller også hvis du kører den helt ned i omdrejninger i 2.gear og så giver den gas? Det er kun ved igangsætning.. Alt andet fungerer sådan set normalt.. Hvis jeg slipper koblingen langsomt, uden at give gas, så ruller bilen fint nok. Når jeg gasser lidt op ved koblingspunktet, så kommer rystelsen.... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Nico_Idskov 10 Anmeld indhold Besvaret June 15, 2014 Det er kun ved igangsætning.. Alt andet fungerer sådan set normalt.. Hvis jeg slipper koblingen langsomt' date=' uden at give gas, så ruller bilen fint nok. Når jeg gasser lidt op ved koblingspunktet, så kommer rystelsen....[/quote'] Kunne godt lyde som de første slid-tegn for svinghjulet. Men det er godt nok tidligt hvis det er det efter kun 44.000 Anyway hvis du kun har lidt vibration som du beskriver det så kan det ikke betale sig at gøre noget ved nu. Ved kobling og svinghjul kost rep det samme om man gør det nu eller når det er blevet rigtig slemt. Så kør den til man ikke er i tvivl om hvad der er galt. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Juka 10 Anmeld indhold Besvaret June 15, 2014 Jeg har stadig Audi Approved garanti.. Derfor var jeg inde hos Audi Malmø så de kunne evt bytte den, men de synes at det ikke er noget unormalt.. Godt nok dårlig service derude.. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kvalm 13 Anmeld indhold Besvaret June 15, 2014 Jeg har stadig Audi Approved garanti.. Derfor var jeg inde hos Audi Malmø så de kunne evt bytte den' date=' men de synes at det ikke er noget unormalt.. Godt nok dårlig service derude..[/quote'] Jeg havde samme problem på min BMW 120d cab, men ved kold motor - km-stand: 19.000 km. Kobling og svinghjul blev udskiftet på garanti - pris 16.000 kr (garanti, men man får jo altid beviset). Få det fixet vha. af en anden forhandler - VAG Malmö får jo en jammerlig kritik herinde... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
ronny85 10 Anmeld indhold Besvaret June 15, 2014 Meget underligt, at kobling og svinghjul blev udskiftet efter 19.000 Km Kvalm! Trådstarter: Prøv evt. at tage den til merkonomen. ellers prøv skriv inde på vagcars Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Juka 10 Anmeld indhold Besvaret June 15, 2014 Gælder min Audi Approved garanti andre steder end Audi Malmø....? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kvalm 13 Anmeld indhold Besvaret June 16, 2014 Meget underligt' date=' at kobling og svinghjul blev udskiftet efter 19.000 Km Kvalm[/quote'] Det er en klassisk fejl på moderne biler med et højt drejningsmoment. Det forstærkes af hurtige gearskift i de lave gear - svinghjulet kan ikke holde til det... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Nico_Idskov 10 Anmeld indhold Besvaret June 16, 2014 Bilen "hakker"... Det er en klassisk fejl på moderne biler med et højt drejningsmoment. Det forstærkes af hurtige gearskift i de lave gear - svinghjulet kan ikke holde til det... Ja særligt kørsel med lave omdrejninger og højt moment tager livet af dæmper-delen i dual-mass svinghjulene. Så ikke alt det øko-kørsel og/eller sejtræk. Hiv den nogle omdrejninger. Fyi så holdt mit svinghjul 344.000km :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
jesperjensen 10 Anmeld indhold Besvaret June 17, 2014 Gælder min Audi Approved garanti andre steder end Audi Malmø....? uha, der kan skrives tykke bøger om servicen hos Audi malmö eller mangel på samme :-D Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Juka 10 Anmeld indhold Besvaret June 19, 2014 Tja, fik booket bilen ind til kontrol igen..(om en måned)... Tror min mail til Audi Sverige hjalp lidt... De var ude og køre med mig i dag. De kunne godt se hvad jeg mente og, at det ikke var helt normalt som de ellers sagde første gang.. Holder jeg opdateret... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kvalm 13 Anmeld indhold Besvaret June 19, 2014 Tja, fik booket bilen ind til kontrol igen..(om en måned)... Tror min mail til Audi Sverige hjalp lidt... De var ude og køre med mig i dag. De kunne godt se hvad jeg mente og, at det ikke var helt normalt som de ellers sagde første gang.. Holder jeg opdateret... Fedt - de følger nok med herinde :-) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Amazes 0 Anmeld indhold Besvaret March 10, 2019 Hej Juka. Jeg har en Audi A5 fra 2011 der gør præcis det samme... Kan du ikke nok skrive hvad du fandt ud af. Jeg har fået skiftet svinghjul osv. Det hjalp ikke... Mvh Jacob Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Ninogomez 0 Anmeld indhold Besvaret March 10, 2019 Det kan være EGR er tilsodet. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Amazes 0 Anmeld indhold Besvaret March 11, 2019 Det er det ikke, det er kun igangsætning i 1. gear.Mvh Jacob Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
bonne 16 Anmeld indhold Besvaret March 12, 2019 Jeg havde det på min gamle Ford Taunus tilbage i 80'erne, men jeg levede med det. Det lyder klart til at være noget i kraftoverførslen. Gear/kobling Vh, Lars. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Paul 26 Anmeld indhold Besvaret March 13, 2019 Hvis du med "hakker" mener at bilen ligesom gynger lidt frem og tilbage, så giver jeg bonne ret i at det enten er gear eller kobling. Har du DSG? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Amazes 0 Anmeld indhold Besvaret March 14, 2019 Helt ny kobling, nyrenoveret gearkasse. Huset på gearkassen blev skiftet ud fordi det var blevet ødelagt af vibrationer i de lejer der går ud af den manuel gearkasse(jeg er ikke mekaniker), der er blevet skiftet trækstænger og ophæng. Desværre rykker der stadig i bilen når jeg prøver at starte blidt op. Nogle gange kan jeg ramme et punkt hvor at jeg gasser meget meget lidt op mens jeg kobler ind og så gør den det ikke. Men det er godt nok øv at skulle køre med den oplevelse hver dag. Holde i kø er helt forfærdeligt. mvh Jacob Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Amazes 0 Anmeld indhold Besvaret March 14, 2019 Jeg ved ikke om jeg har DSG, hvordan finder jeg ud af det? Jeg har manuelt gear, A5 fra 2011. Diesel 2.0. Mvh Jacob Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
bonne 16 Anmeld indhold Besvaret March 14, 2019 3 minutes ago, Amazes said: Nogle gange kan jeg ramme et punkt hvor at jeg gasser meget meget lidt op mens jeg kobler ind og så gør den det ikke. Nøjagtigt som i min Taunus Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larsk 14 Anmeld indhold Besvaret July 25, 2019 Hvorfor bliver ovenståendes ? konto ikke bare lukket - han skriver nonsens gang på gang i gamle tråde, og 'beriger' det med link til ligegyldige danske sites. ? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites