Jump to content
bonne

Bom smadrer ned i taget samt de nye vejfælder

Recommended Posts

Nå, så efter at have kørt igenne tunellen i 7 år, har jeg nu selv oplevet det, som jeg har set ske for andre. Man nærmer sig betalingsanlæget - brobizzen siger "Bip", der bliver grønt, og pludselig , når man er ved den åbne bom, skifter det til rødt og bommen hamrer ned i taget. Egentlig meget god håndtering af medarbejderne. Beder en køre ind til siden, de tjekker om brobizzen var registreret (det var den), de kunne ikke se nogle umiddelbare skader, og spurgte, om jeg var tilfreds med det. Det svarede jeg nej til - at jeg ville have bilen tjekket hos trediepart inden jeg siger, at det er ok - og de noterer det i skaderapporten. Hvad er det egentlig, der gjorde, at bommen nu denne gang besluttede sig for at smadre sig ned i mit tag? Den forankørende to farten af sikkert fordi vejfælden var aktiveret. Og det undrer mig også, at den gør ret ofte. Sætter tit fartpiloten på 31 km/t (så kører jeg 29 iflg. GPS'en, og jeg oplever næsten altid, at fælden aktiveres, og så må man trille over. Det påtalte jeg også overfor medarbejderne... og de rystede på hovederne uden at sige noget (jeg tog det egentlig som et anderkendende rysten) Hmmm. Vh, Lars.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Nå, så efter at have kørt igenne tunellen i 7 år, har jeg nu selv oplevet det, som jeg har set ske for andre. Man nærmer sig betalingsanlæget - brobizzen siger "Bip", der bliver grønt, og pludselig , når man er ved den åbne bom, skifter det til rødt og bommen hamrer ned i taget. Egentlig meget god håndtering af medarbejderne. Beder en køre ind til siden, de tjekker om brobizzen var registreret (det var den), de kunne ikke se nogle umiddelbare skader, og spurgte, om jeg var tilfreds med det. Det svarede jeg nej til - at jeg ville have bilen tjekket hos trediepart inden jeg siger, at det er ok - og de noterer det i skaderapporten. Hvad er det egentlig, der gjorde, at bommen nu denne gang besluttede sig for at smadre sig ned i mit tag? Den forankørende to farten af sikkert fordi vejfælden var aktiveret. Og det undrer mig også, at den gør ret ofte. Sætter tit fartpiloten på 31 km/t (så kører jeg 29 iflg. GPS'en, og jeg oplever næsten altid, at fælden aktiveres, og så må man trille over. Det påtalte jeg også overfor medarbejderne... og de rystede på hovederne uden at sige noget (jeg tog det egentlig som et anderkendende rysten) Hmmm. Vh, Lars.
Jeg har siden 2006 fået bommen i "hovedet" 3 gange med skader tilfølge 2 af gangene - den 3. gang stoppede BMW'ens tagrail bommen. Oplevelserne har betydet, at jeg er "nervøs" ved hver passage. Det er helt ufatteligt, at bommens lukning ikke er sikret vha en spole parallelt med bommen. Faldlemmen har jeg været modstander af fra starten og ved første passage måtte jeg lide den tort, at lemmen blev aktiveret af den bagvedkørende. Det er det danske firma ATKI, der har monteret - det er en ommer. Iøvrigt påtalte jeg forleden, at hastighedsviserne nu er slukkede, men måske deres visning er unøjagtig ha ha. Ser frem til, at de åbner banerne yderst til højre igen - dem anvender jeg...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har pendlet over broen siden 2003, og har endnu ikke oplevet at få bommen i taget (eller set det ske). Fald-lemmene...tja - dem har jeg heller ikke oplevet aktivere endnu. Jeg siger ikke at i kører anderledes igennem anlægget - men det er da pudsigt...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

That's it! Der er for mange historier om dette efterhånden. Det bliver lastvognsbanerne for mit vedkommende nu. Jeg kan simpelthen ikke leve med risikoen. Ikke mindst nu hvor vi også har set, at faldlemmen i bane 3 allerede har været defekt (konstant nede) så ekstremt kort tid efter deres introduktion. Dén kan jeg ganske enkelt ikke forcere (afhængig af hvilken bil, jeg kører i den pågældende dag). Broen ér og bliver en byl i r*v*n på alle vi pendlere. Den (ledelsen) hænger mig langt ud af halsen. :( Jeg har endnu ikke selv oplevet "bom i tag", men tilbage i 2006'ish fik min hustru smadret antennen (bagerst på bilen) på vores kære Rover 620Si. Ingen katastrofe for en gammel bil fra '98, og broen betalte såklart - men det er bare ikke godt nok, og jeg ville *eksplodere* hvis det skete på en nyere bil. Plus, den tid man spilder på at få udbedret skaden....

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Da jeg "back in the days" fik bummen i taget, var det i.f. broen pga. at min bizz ikke sad som forskrevet i forruden - men hvorfor skulle dér være et issue, når nu det har virket 999 ud af 1000 gange ?? - det vidste de heller ikke, men DE havde ikke nogen fejl i deres system.... *SUK*

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Da jeg "back in the days" fik bummen i taget' date=' var det i.f. broen pga. at min bizz ikke sad som forskrevet i forruden - men hvorfor skulle dér være et issue, når nu det har virket 999 ud af 1000 gange ?? - det vidste de heller ikke, men DE havde ikke nogen fejl i deres system.... *SUK*[/quote'] Min brobizz sidder korrekt - og det har de også noteret i skadesopgørelsen. Og den jeg er blevet debiteret - det er dét, der er underligt, at bommen går ned efter man har hørt bip'et og signalet bliver grønt, men inden man er kommet helt igennem. Der må vel have været en sensor eller lign., der ikke virker efter hensigten. Vh, Lars.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Min brobizz sidder korrekt - og det har de også noteret i skadesopgørelsen. Og den jeg er blevet debiteret - det er dét, der er underligt, at bommen går ned efter man har hørt bip'et og signalet bliver grønt, men inden man er kommet helt igennem. Der må vel have været en sensor eller lign., der ikke virker efter hensigten.
Præcis problemet - kunden opfører sig efter reglerne, men alligevel ødelægges bilen, fordi "Øresund" ikke har noget så simpelt som en sikkerhedsanordning installeret. Skod !

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Min brobizz sidder korrekt - og det har de også noteret i skadesopgørelsen.
Jeg håber ikke at placering af bro bizz har indflydelse på erstatning, hvis bommen går ned for tidligt? For det holder da absolut ingen steder. Min bizz ligger i et lille "mønt" rum lige under ruden, hvor den fanges upåklageligt af deres modtaget. Men det er jo ikke (iflg. Broen) "korrekt" placering. Written on my Sony Xperia Z Ultra using Tapatalk

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg håber ikke at placering af bro bizz har indflydelse på erstatning, hvis bommen går ned for tidligt? For det holder da absolut ingen steder. Min bizz ligger i et lille "mønt" rum lige under ruden, hvor den fanges upåklageligt af deres modtaget. Men det er jo ikke (iflg. Broen) "korrekt" placering. Written on my Sony Xperia Z Ultra using Tapatalk
Det giver da heller ikke nogen mening hvis den har det. Brobizz skal jo bare registrere betaling og sikre at bommen åbnes. Jeg håber da virkelig ikke at den er indblandet i hvornår bommen lukkes igen. Det er forhåbentlig nogle fotoceller, laser eller andet der afgør det. Tror bare det er en dårlig undskyldning fra en bro-medarbejder der ikke ved en skid.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Min bizz ligger i et lille "mønt" rum lige under ruden' date=' hvor den fanges upåklageligt af deres modtaget. Men det er jo ikke (iflg. Broen) "korrekt" placering.[/quote'] Min lå også på instrumentbordet, og det blev norteret som "ikke korrekt placering" - om det ville ha' haft en betydning i forbindelse med en erstatning, ved jeg så ikke, da der ikke var behov for det - denne ene gang.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Præcis problemet - kunden opfører sig efter reglerne' date=' men alligevel ødelægges bilen, fordi "Øresund" ikke har noget så simpelt som en sikkerhedsanordning installeret. Skod ![/quote'] Og de har så svaret nu, at de beklager at jeg har fået bommen på min bil og at det skyldes, at jeg har kørt for tæt på bilen foran. Ved ikke helt hvordan de kan konkludere det - jeg har ikke opgivet hverken registrerings- eller kundenummer, men det har måske slået mit navn op - eller også generalliserer de blot. Gad vide om det får betydning for erstatningen. Vh, Lars.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kørte igennem på vej hjem i forgårs, der var ingen bil foran mig. Brobizz'en bipper og der bliver grønt, pludselig går bommen ned og jeg bremser alt hvad jeg kan. Det lykkedes mig at stoppe inden bommen, men jeg var noget rystet. Jeg kiggede på konen som heldigvis sad ved siden af mig og hun bekræftede at der havde været grønt osv. Jeg har kørt igennem det anlæg i 10 år uden noget lignende. Der var ingen bil foran, jeg kørte ikke for stærkt (Jeg havde børn med i bilen), hvilket det faktum at jeg nåede at bremse inden bommen bekræfter. I min verden har de et problem med de bomme, der er for mange folk der har oplevet det. Jeg har godt nok min brobizz liggende gemt væk og så holder jeg den op ved spejlet når jeg kører igennem, men hvis den registrerer den, skifter til grøn og åbner bommen, så må den jo "sidde" godt nok.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg kørte igennem på vej hjem i forgårs, der var ingen bil foran mig. Brobizz'en bipper og der bliver grønt, pludselig går bommen ned og jeg bremser alt hvad jeg kan. Det lykkedes mig at stoppe inden bommen, men jeg var noget rystet. Jeg kiggede på konen som heldigvis sad ved siden af mig og hun bekræftede at der havde været grønt osv. Jeg har kørt igennem det anlæg i 10 år uden noget lignende. Der var ingen bil foran, jeg kørte ikke for stærkt (Jeg havde børn med i bilen), hvilket det faktum at jeg nåede at bremse inden bommen bekræfter. I min verden har de et problem med de bomme, der er for mange folk der har oplevet det. Jeg har godt nok min brobizz liggende gemt væk og så holder jeg den op ved spejlet når jeg kører igennem, men hvis den registrerer den, skifter til grøn og åbner bommen, så må den jo "sidde" godt nok.
Skriv venligst din oplevelse til dem, så de er opmærksomme på hændelsen - jo flere hændelser, jo hurtigere gør de noget ved det

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites