Igelkottar 11 Anmeld indhold Skrevet May 30, 2014 Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret May 30, 2014 https://www.skanetrafiken.se/templates/InformationPage.aspx?id=35478&epslanguage=SV Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kvalm 13 Anmeld indhold Besvaret May 30, 2014 Dødsygt og rammer utroligt mange mennesker, hvorfor de gør det. Burde man kunne finde ud af at få på plads, inden det kommer så langt - i 2014 :-/ Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret May 30, 2014 Tja - endnu en god grund til at køre i bil - høje bropriser og vejbump til trods.... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Menace 10 Anmeld indhold Besvaret May 31, 2014 Så må vi håbe de ikke begynder at strejke på broen ,-) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Jakriborg 10 Anmeld indhold Besvaret May 31, 2014 DSB vil i givet fald indsætte busser mellem Hyllie og Kastrup. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Igelkottar 11 Anmeld indhold Besvaret May 31, 2014 Lort ? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
ronny85 10 Anmeld indhold Besvaret May 31, 2014 Lad os håbe de løser deres problem. Der står ikke noget om, hvorfor de strejker? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Menace 10 Anmeld indhold Besvaret June 1, 2014 http://www.dsb.dk/om-dsb/presse/nyheder/mulig-strejke-blandt-togpersonale-i-sydsverige-kan-pavirke-oresundstog/ - Som Jakriborg skriver, så indsætter DSB busser. Egentligt underligt, for på den svenske side, indsættes ikke busser pga. at de er strejkebrydere, men så indsætter DSB dem bare... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Menace 10 Anmeld indhold Besvaret June 1, 2014 Ronny - Det er fordi de vil have at deres fuldtidsansatte, skifter til deltid eller timebaseret ansættelse. Så kan de kalde en togfører ind, 1 time om dagen, i stedet for 1 hel dag. Derudover fyrer veolias vistnok 90 personer, ud af 254 og varsler 160 som deltid/timebaseret personale i stedet. Umiddelbart lå deres bud også meget lavt (50 mio lavere end den nærmeste) og det eneste sted de kan spare er på personale, herunder pauser, helligdage, sygdage osv., hvor timebaseret personale ville, med fordel kunne bruges. Seko, fagforeningen, mener dog at det er uholdbart at man i stedet for heltidsstillinger, vil gå efter timebaseret, uden muligheder for at vide hvad man egentligt får udbetalt (du får jo kun for de timer du arbejder), man kan så også skippe frokosten, hvis man kun har en togfører/kontrollør gående i 5 timer om dagen. Faktisk tror jeg at sagen er vigtigt, ift. togturen over broen, fremadrettet, da man ved mindre personale også slækker på sikkerheden. F.eks vil der ikke være en der går ud og fløjter af og kigger om alle døre er lukket, før toget kører, osv. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
jolin 15 Anmeld indhold Besvaret June 1, 2014 http://www.dsb.dk/om-dsb/presse/nyheder/mulig-strejke-blandt-togpersonale-i-sydsverige-kan-pavirke-oresundstog/ - Som Jakriborg skriver, så indsætter DSB busser. Egentligt underligt, for på den svenske side, indsættes ikke busser pga. at de er strejkebrydere, men så indsætter DSB dem bare... DBS indsætter busser for at erstatte den DANSKE kørsel over broen, som jo ikke strejker. Så det er ikke strejkebryderi. Det ville det være hvis Skånetrafiken også indatte busser som erstatning for sine tog. Årsagen til at DSB indsætter busser i det hele taget, må være fordi de vil undgå at strejken går ud over strækningerne i Danmark (Helsingør/Kastrup-banen). Der ville jo opstå kaos og massive forsinkelser både til og fra Sverige med de relativt få togsæt DSB kører med, såfremt de opretholdt trafik over broen. Der kommer uden tvivl også kaos nu hvor det er busser, men det går i det mindste "kun" ud over dem der skal over Øresund. Yay, jeg kører bil :D Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
HillSurfer 14 Anmeld indhold Besvaret June 1, 2014 Nå... Er der nogen der kan give et lift over broen på mandag? Betaler gerne noget for turen. Kan stå ved motorvejen ved Bunkeflo og skal bare over på den anden side. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Menace 10 Anmeld indhold Besvaret June 1, 2014 DBS indsætter busser for at erstatte den DANSKE kørsel over broen, som jo ikke strejker. Så det er ikke strejkebryderi. Det ville det være hvis Skånetrafiken også indatte busser som erstatning for sine tog. :D Hvilke danske togsæt kører normalt over broen? mener da det alle samme er veolias der driver dem eller? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
sup3rior 22 Anmeld indhold Besvaret June 1, 2014 Nå... Er der nogen der kan give et lift over broen på mandag? Betaler gerne noget for turen. Kan stå ved motorvejen ved Bunkeflo og skal bare over på den anden side. Hvad tid skal du over? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
jolin 15 Anmeld indhold Besvaret June 1, 2014 Hvilke danske togsæt kører normalt over broen? mener da det alle samme er veolias der driver dem eller? Når man snakker om "de danske tog" kan det betyde to ting. Nogle af de fysiske tog ejes af transportstyrelsen, mens resten ejes af (tror jeg) Öresundståg AB. Alle tog indgår i en samlet pulje når trafikken skal planlægges. Dvs. et dansk tog kan ende i Kalmar ligesom et svensk tog kan ende i Helsingør. I denne sammenhæng (strejken) er det dog irrelevant hvem der ejer det fysiske tog. Det der er interessant er hvem der driver toget. DSB driver alle tog der kører på dansk side og Veolia driver alle tog der kører på svensk side. Dog "deles" de om at køre over Øresund. Nogle gange er det DBS's personale (lokofører, togfører osv.) og andre gange er det Veolias personale (der er noget med at de skifter personale på København H/Malmö C). DSB's personale strejker som bekendt ikke, og derfor kunne togdriften over Øresund i teorien opretholdes i begrænset omfang. I praksis vil det dog være meget svært uden at det får konsekvensker for den danske trafik, og DSB går nok ikke med til at danske indenrigspassagerer skal rammes af en strejke i Sverige. Hvem står tilbage med aben? Som sædvanlig alle de togpassagerer der skal over Øresund. Integration my ass! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
HillSurfer 14 Anmeld indhold Besvaret June 1, 2014 :pHvad tid skal du over? Det er ikke så vigtigt. Plejer at tage afsted ved 8-tiden. Hvad tid kører du? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
BS 4 Anmeld indhold Besvaret June 1, 2014 Nå... Er der nogen der kan give et lift over broen på mandag? Betaler gerne noget for turen. Kan stå ved motorvejen ved Bunkeflo og skal bare over på den anden side. 04:30 kan jeg samle dig op hvis det er? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
HillSurfer 14 Anmeld indhold Besvaret June 1, 2014 04:30 kan jeg samle dig op hvis det er? Det var pænt af dig, men dog lige lidt for tidligt. Men mange tak for tilbuddet. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
bananas 14 Anmeld indhold Besvaret June 1, 2014 Hvis jeg skal samle op er det nok omkring 9.20 Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Igelkottar 11 Anmeld indhold Besvaret June 1, 2014 http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article2297070.ece Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Nico_Idskov 10 Anmeld indhold Besvaret June 1, 2014 Det var pænt af dig' date=' men dog lige lidt for tidligt. Men mange tak for tilbuddet.[/quote'] Jeg kører ca 08:20 og kan sagtens smide dig af på Avedøre. Skriv i morgen tidlig hvis du skal med. Du har mit nummer. Hjem kan vi også arrangere, jeg skal dog samle noget mad op i KBH så jeg triller nok først over broen igen 18:15 eller sådan. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
sup3rior 22 Anmeld indhold Besvaret June 2, 2014 Jeg ruller afsted herfra omkring 8.45, så passerer Bunkeflo omkring klokken 9... Hjemad fra KBH centrum ved cirka 17-tiden... Smider lige en PM med mit nummer hvis det er aktuelt... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
HillSurfer 14 Anmeld indhold Besvaret June 3, 2014 Fedt at få et lift af gutterne herfra. Kæmpe tak Til Nico og sup3rior for liftene de sidste par dage. Og tak til BS og bananas også for de flotte tilbud. Jeg får først min bil torsdag eftermiddag og mangler derfor lift mod Kbh. på torsdag og hvis nogen kører retur omkring kl. 15.00 og har plads til en mere er jeg klar. Som sagt. Betaler gerne til turen. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
sup3rior 22 Anmeld indhold Besvaret June 3, 2014 Fedt at få et lift af gutterne herfra. Kæmpe tak Til Nico og sup3rior for liftene de sidste par dage. Og tak til BS og bananas også for de flotte tilbud. Jeg får først min bil torsdag eftermiddag og mangler derfor lift mod Kbh. på torsdag og hvis nogen kører retur omkring kl. 15.00 og har plads til en mere er jeg klar. Som sagt. Betaler gerne til turen. Du er godt klar over det er grundlovsdag torsdag right? ;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
BS 4 Anmeld indhold Besvaret June 3, 2014 Skal over ca kl 12 på torsdag Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites