HillSurfer 14 Anmeld indhold Skrevet May 20, 2014 Hej folkens Jeg er par gange stødt på den nye model af Mercedes A-180, jeg gætter på den er fra 2013. Er der nogen der har erfaringer med denne? 18,2 km/l med en 1.6 benzin og smart at se på. Den virker da rigtig lækker. Er der nogen der har erfaringer med denne? Hvordan mon det ser ud driftsøkonomisk og afskrivningsmæssigt på sådan en? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kvalm 13 Anmeld indhold Besvaret May 20, 2014 Jeg er par gange stødt på den nye model af Mercedes A-180, jeg gætter på den er fra 2013. Er der nogen der har erfaringer med denne? 18,2 km/l med en 1.6 benzin og smart at se på. Den virker da rigtig lækker. Er der nogen der har erfaringer med denne? Hvordan mon det ser ud driftsøkonomisk og afskrivningsmæssigt på sådan en? Jep, jeg synes også, den ser smart ud. Jeg kører en del med en 2013 MB B180 CDI man. gear (firmabil), og den kører ret godt. Den er meget skuffende på motorsiden, så på det punkt bør man vælge en noget kraftigere udgave IMO. Der skal arbejdes kraftigt med gearene, og speederen er nærmest en on/off konstruktion :-) Jeg tror ikke, en A-klasse har større afskrivning end andre biler. Den nævnte B-model kører 15 km/l, men der bliver også gået til den på motorvejen (sjælden by-kørsel). Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret May 20, 2014 Den er meget skuffende på motorsiden' date=' [/quote'] Hehe... Gør som mig - tag på ferie et par uger. Lejebilen vi har er en Hyundai Accent Sedan med 75 hk's benzin motor inklusive automatic - udover at være ufattelig sløv har den også en dejlig ringe benzinøkonomi og kører 11-12 km/L... :p Efter et par uger i sådan en vil alt nærmest føles som en raket! :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kvalm 13 Anmeld indhold Besvaret May 20, 2014 Hehe... Gør som mig - tag på ferie et par uger. Lejebilen vi har er en Hyundai Accent Sedan med 75 hk's benzin motor inklusive automatic - udover at være ufattelig sløv har den også en dejlig ringe benzinøkonomi og kører 11-12 km/L... :p Efter et par uger i sådan en vil alt nærmest føles som en raket! :) Alle vore ferier er bil-ferier i vor egne biler :-) Jeg kører cirka 500-750 km om ugen (arbejdsuger) i Mercedes'en, så jeg kender den temmelig godt, må man sige... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rene Larsen 10 Anmeld indhold Besvaret May 20, 2014 Er der ikke noget med at diesel motoren er en Renault ?? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kvalm 13 Anmeld indhold Besvaret May 20, 2014 Er der ikke noget med at diesel motoren er en Renault ?? Jow, de mindste udgaver er... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
thomas_lund 10 Anmeld indhold Besvaret May 20, 2014 Vi har lige købt en - leverance fredag. Så får vi at se hvordan den er i dagligdagen. I diverse tests er den ikke vinder over golf, a3 - men styling og kvalitetsfølelsen indeni slår de andre en del. Og da det er konens bil, så tæller det jo en del mere end motorkraft og lign :-D Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret May 21, 2014 Alle vore ferier er bil-ferier i vor egne biler :-) Haha.. Ja tak - det blev bare en tand for kostbart at få transporteret vores herned syd for ækvator :p Så må lide lidt og så bare nyde resten... :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kvalm 13 Anmeld indhold Besvaret May 21, 2014 På dagens kørsel i Mercedesen rundt i landet ville skæbnen, at jeg kom til at møde en A180 CDI på en stigning på motorvejen. Han ville egentlig gerne overhale de forankørende, men det var tydeligt, at stigningen gjorde ham usikker - har bilen nu power nok. Han valgte at trække ud og ganske rigtig gik bilen i stå, så det endte med en elefant-overhaling :-) Nuvel jeg synes, Mercedes har en fremragende detalje - bremserne. Der er ingen frigang i pedalen, så man ska blot kigge på pedalen - så bremser den. Fremragende ! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites