Jump to content
Thyper

Avräkning av utländsk skatt ?

Recommended Posts

Bør jeg sætte kryds i avräkning av utländsk skatt når jeg oplyser min danske indtægt på den svenske selvangivelse ?
Nogen speciel årsag til du vil oplyse Sverige om din danske indkomst? Går ud fra du arbejder i dk og bor i Sverige? @ Tapatalk

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har aldrig sat min danske arbejdsindkomst på den svenske deklaration. Jeg kan ikke se, hvad det rager dem, og min mavefornemmelse siger mig at det måske kunne skabe problemer at gøre det, hvis en eller anden nisse, finder på at regne det med under den svenske indkomst og pludselig vil have skat af det.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg har aldrig sat min danske arbejdsindkomst på den svenske deklaration. Jeg kan ikke se, hvad det rager dem, og min mavefornemmelse siger mig at det måske kunne skabe problemer at gøre det, hvis en eller anden nisse, finder på at regne det med under den svenske indkomst og pludselig vil have skat af det.
Det er netop det jeg har hørt ske... Og der skulle satme slås for at vedkommende ikke skulle betale skat af det alligevel...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ved ikke om det er noget nyt Skatteverket har tilføjet fra i år? Svensk bureaukrati er mildest talt underligt... der sker ingenting ved ikke at indsende selvangivelsen. Jeg har det også bedst ved at indsende selvangivelsen som den er. Er utryg ved at sætte kryds, og angive den danske indkomst, da den medfølgende "Dags att deklarera" slet ikke kommer ind hvad de har tænkt sig at bruge oplysningerne til, og hvad konsekvenserne kan blive.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Så længe du ikke har haft kapital-indkomst som bosiddende i Sverige, så har de slet ikke noget at bruge din danske indkomst til. Desuden er denne allerede beskattet efter gældende regler DK<->S imellem...så hvad skulle de dog bruge den til!? (udover at lave ged i deres egne regnskaber)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Så længe du ikke har haft kapital-indkomst som bosiddende i Sverige, så har de slet ikke noget at bruge din danske indkomst til. Desuden er denne allerede beskattet efter gældende regler DK<->S imellem...så hvad skulle de dog bruge den til!? (udover at lave ged i deres egne regnskaber)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites