mickiii 10 Anmeld indhold Besvaret April 25, 2014 Skal du ikke med til Øresundslan i maj? :) Ville sq gerne, men er på ferie lige der :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
BS 4 Anmeld indhold Besvaret April 25, 2014 Det gjorde jeg allerede for 3 år siden - bye bye arbejde i DK. Har det for godt i mit nuværende job og der er så mange ubekendte faktorer som der skal reddes ud inden man bare springer over. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
sup3rior 22 Anmeld indhold Besvaret April 26, 2014 Husk dog på det er den offentlige ejendomsvurdering der danner grundlag for beskatningen - og ikke prisen ejendommen handles til. Som de senere år har ligget over handelsprisen ;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kvalm 13 Anmeld indhold Besvaret April 26, 2014 Det er ikke fordi jeg ikke har råd - men pengene skal heller ikke bare kastes ud af vinduet. Jeg piver egentlig ikke - men kan desværre bare ikke se fornuften i det længere, som tingene ser ud DK<->S. Jeg har givet Du gamla, Du fria en mere end ærlig chance. Desværre er luften pebet ud af dén ballon Nu ved jeg ikke, hvor meget du har søgt bolig i DK, men jeg tror, du bliver overrasket, når du ser, hvad du kan få for pengene - og ikke mindst, hvad de løbende boligomkostninger andrager. Det er ret meget ! Sagt på en anden måde kan vi for vort vedkommende ikke leve, som vi gør det i Sverige - i DK (samme bolig, indretning, biler og privatrejser). Broen er steget gevaldig, men det er omkostningerne i DK / på Sjælland dælme også - når jeg sammenligner vore nuværende forhold med tilsvarende i DK... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret April 26, 2014 Jeg har altid stået for alle udgifter herovre selv, og altså kun været mig selv om husholdningen. Det laves der om på nu. Så den for-chromede 'bottomline' ændrer sig i positiv retning i dette tilfælde. Huset er også allerede underskrevet hele vejen rundt - så kæresten og jeg regner med at vi er under samme tag engang i september. Overtagelse ligger dog tidligere - men vi har hver især aktiver vi skal have realiseret (Frb-lejlighed og mit eget hus i Flyinge), inden adressen fællesgøres. Forhandlede desuden udbudspris ned med næsten 10% på et hus fra 2008 - så udgangspunktet er ikke så tosset :-) @ Tapatalk Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larsk 14 Anmeld indhold Besvaret April 27, 2014 jeg har altid stået for alle udgifter herovre selv, og altså kun været mig selv om husholdningen. Det laves der om på nu. Så den for-chromede 'bottomline' ændrer sig i positiv retning i dette tilfælde. Huset er også allerede underskrevet hele vejen rundt - så kæresten og jeg regner med at vi er under samme tag engang i september. Overtagelse ligger dog tidligere - men vi har hver især aktiver vi skal have realiseret (frb-lejlighed og mit eget hus i flyinge), inden adressen fællesgøres. Forhandlede desuden udbudspris ned med 250.000 dkk på et hus fra 2008 - så udgangspunktet er ikke så tosset :-) @ tapatalk Tillykke :th2::th2: -selvom du vil blive savnet på denne side af sundet :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Markowitch 12 Anmeld indhold Besvaret April 27, 2014 Øresundsbroen har dog kunne finde penge til at sænke prisen for lastbilstrafikken. Dette skete kort efter at Scanlines gjorde det samme ved Helsingør-Helsingborg. Når man nu ser at tilbagebetalingstiden på Øresundsbroen stiger både på landanlæg og bro, så er beskyldningerne om statsstøttede nedsættelser til at tage og føle på. Scandlines har indbragt sagen for Europa Kommissionen. I bund og grund afspejler det finansielle fundament under Øresundsbroen ikke en samfundsmæssig ligelig fordeling af byrderne. Der er ingen tvivl om at samfundet høster nogle ret store gevinster, men det er kun brugerne af broen der skal betale for gildet. Pendlernes andel af biltrafikken er nu faldet for fjerde år i træk. Scenariet er værre end det mest pessimistiske scenarie broen arbejder med. Dog vælger de forsat at følge et middelscenarie, hvilket begrundes i at samfundsøkonomien er i bedring. Vi får at se om det kommer til at holde, eller om de må ansætte komiske Ali i deres PR afdeling. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
HillSurfer 14 Anmeld indhold Besvaret May 25, 2014 Priserne er pt. således: DKK Pris per enkelttur per kalendermåned (DKK inkl 25% moms) SmutTur* Enkelttur 1 - 16 100,00 156,00 Enkelttur 17 - 50 33,00 Enkelttur 51 - 100,00 156,00 Tillæg for anhænger/campingvogn 156,00 SEK Pris per enkelresa per kalendermånad (SEK inkl 25% moms) SnabbTur* Enkelresa 1 - 16 115,00 183,00 Enkelresa 17 - 50 39,00 Enkelresa 51 - 115,00 183,00 Tillägg för släp/husvagn 183,00 Det ser ud til at med den nuværende kurs, er den svenske faktisk lidt billigere. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
briped 10 Anmeld indhold Besvaret May 26, 2014 Ja, man sparer ca. 119 DKK i måneden ved at betale med SEK, med dagens kurs og 22 dage (44 ture). Med mindre min udregning er helt skæv, vel og sagtens: https://docs.google.com/spreadsheets/d/1UPE28eXXlXS7FGBfqbf75DVthu15nd0tcxcUlbBAevk/edit?usp=sharing Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
HillSurfer 14 Anmeld indhold Besvaret May 27, 2014 Ja, man sparer ca. 119 DKK i måneden ved at betale med SEK, med dagens kurs og 22 dage (44 ture). Med mindre min udregning er helt skæv, vel og sagtens: https://docs.google.com/spreadsheets/d/1UPE28eXXlXS7FGBfqbf75DVthu15nd0tcxcUlbBAevk/edit?usp=sharing Sikke da nogle lange formler. Gider ikke til at gå dem igennem. Men der er umidedlbart mellem 220 og 225 arbejdsdage på et år. Altså ikke et gennemsnit på 22 om måneden. Men omvendt har man jo så også nogle privat ture. Afhængigt af hvad man forventer den svenske kronekurs ender på i løbet af året så kan det jo bedst betale sig at få afregning i SEK. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
briped 10 Anmeld indhold Besvaret May 27, 2014 Sikke da nogle lange formlerMjae, de ser lange ud, men det er mest fordi jeg refererer andre ark, for at holde tallene for de forskellige år adskilt. Og for at holde styr på priserne fra 1-16, 17-50 og 50+, bliver der nødt til at være lidt if,then,else logik som gør det endnu mere komplekst at læse :( ... Men der er umidedlbart mellem 220 og 225 arbejdsdage på et år. Altså ikke et gennemsnit på 22 om måneden. Men omvendt har man jo så også nogle privat ture...Det er ikke en gennemsnitlig udregning per måned udregnet over et år, men for # antal dage indtastet for en given måned. Afhængigt af hvad man forventer den svenske kronekurs ender på i løbet af året så kan det jo bedst betale sig at få afregning i SEK. 2014 kursen er den aktuelle kurs i det øjeblik arket åbnes, hevet direkte fra Googles Finance modul. 2013 og 2012 kursen er en gennemsnitskurs for de pågældende år (igen hevet via Googles Finance modul), bare fordi jeg synes det var interessant at have et historisk overblik over udgifterne. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
HillSurfer 14 Anmeld indhold Besvaret May 27, 2014 Mjae, de ser lange ud, men det er mest fordi jeg refererer andre ark, for at holde tallene for de forskellige år adskilt. Og for at holde styr på priserne fra 1-16, 17-50 og 50+, bliver der nødt til at være lidt if,then,else logik som gør det endnu mere komplekst at læse :( Det er ikke en gennemsnitlig udregning per måned udregnet over et år, men for # antal dage indtastet for en given måned. 2014 kursen er den aktuelle kurs i det øjeblik arket åbnes, hevet direkte fra Googles Finance modul. 2013 og 2012 kursen er en gennemsnitskurs for de pågældende år (igen hevet via Googles Finance modul), bare fordi jeg synes det var interessant at have et historisk overblik over udgifterne. Du har styr på det kan jeg se. Jeg overvejer faktisk Svensk Bronizz nu, det er jo ca. 1200 om året man sparer. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
bananas 14 Anmeld indhold Besvaret May 27, 2014 Man kan skifter fra DKK til SEK som afregningsvaluta ved at gå ind på deres hjemmeside og skifte sit kreditkort fra et dansk kort til et svensk kreditkort. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
sup3rior 22 Anmeld indhold Besvaret May 28, 2014 Man kan skifter fra DKK til SEK som afregningsvaluta ved at gå ind på deres hjemmeside og skifte sit kreditkort fra et dansk kort til et svensk kreditkort. Forudsætter man er på kreditkort og ikke faktura ;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
HillSurfer 14 Anmeld indhold Besvaret May 28, 2014 Man kan skifter fra DKK til SEK som afregningsvaluta ved at gå ind på deres hjemmeside og skifte sit kreditkort fra et dansk kort til et svensk kreditkort. Supergod detalje at få med. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Nico_Idskov 10 Anmeld indhold Besvaret June 5, 2014 Du har styr på det kan jeg se. Jeg overvejer faktisk Svensk Bronizz nu' date=' det er jo ca. 1200 om året man sparer.[/quote'] Det havde brokonsortiet vist også regnet på så nu stiger prisen lige med en 5'er pr. tur (de første 15 pr måned) Og så gider de ikke længere skulle bøvle med at fortælle alle der har en pendleraftale at prisen er ændret. Så fremover skal vi selv finde ud af det på enten hjemmesiden eller vore kontoudtog. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
HillSurfer 14 Anmeld indhold Besvaret June 5, 2014 Det havde brokonsortiet vist også regnet på så nu stiger prisen lige med en 5'er pr. tur (de første 15 pr måned) Og så gider de ikke længere skulle bøvle med at fortælle alle der har en pendleraftale at prisen er ændret. Så fremover skal vi selv finde ud af det på enten hjemmesiden eller vore kontoudtog. Måske de læser med herinde Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Nico_Idskov 10 Anmeld indhold Besvaret June 5, 2014 Måske de læser med herinde Big brother is watching. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites