Juka 10 Anmeld indhold Skrevet March 28, 2014 Hej.. Er der nogen der har erfaring med at flytte bolig lån fra DK til SE på det seneste..? Hvordan gör I og hvilken bank har I..? Har været forbi Nordea, og alt var ok indtil jeg fik afslag over at man skal ha' lån i det land man får løn i.. Synes bare det er mega irriterende at få afslag på baggrund af det selvom det ikke var noget problem da vi holdt møde.. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Menace 10 Anmeld indhold Besvaret March 28, 2014 Kan ikke give dig en frisk erfaring, men vores lån er i det land, vi ikke får løn i.... Dvs. at vi arbejder begge i danmark og har lån i sverige. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret March 28, 2014 Det er "ny" politik hos Nordea. Jeg spurgte til det hos min rådgiver og hun sagde at det kun gælder for nye kunder. Er du kunde hos Nordea SE i forvejen? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Juka 10 Anmeld indhold Besvaret March 28, 2014 Det er "ny" politik hos Nordea. Jeg spurgte til det hos min rådgiver og hun sagde at det kun gælder for nye kunder. Er du kunde hos Nordea SE i forvejen? Ja, har været det i godt stykke tid.. Det virker lidt mærkeligt at hun først siger det er ok for derefter at skifte mening uden grund... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
bananas 14 Anmeld indhold Besvaret March 28, 2014 Vil de virkelig have at folk skal have deres huslån i DKK, mens pantet (i.e huset) er i SEK?. Det er jo fuldstændig gak, hvis der fx. er tale om et hus til 3 millioner og et lån på en stor del af det. Hvis Sverige får et boligkrak og følgende økonomisk krise vil den svenske krone jo også falde kraftigt. Så er folk da stavsbundet for evigt, når gælden står i DKK, mens huset falder i SEK og SEK derudover falder yderligere. Det var jo det, som skete i starten af 90erne - og til dels også i 2009. Umiddelbart lyder det som meget dårlig risikostyring og dermed rådgivning med mindre der er tale om lån på nogen få hundrede tusinde kroner. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites