bonne 16 Anmeld indhold Skrevet March 23, 2014 Nå for satan... nu har jeg kørt op i en anden bil. Vi holdt i kø ved genbrugsstationen i Bunkeflo. Der var mange, så bommen sluser folk ind. Bommen gik op, og ham foran mig begyndte at køre, men lige pludselig klodsede han bremserne i. Vi kørte ind til siden, og mens vi udvekslede informationer, sagde han, at bommen gik op, men pludeslig gik den hurtigt ned igen. Jeg synes at det lyder underligt, for når jeg efterfølgende kiggede på bommen, så synes jeg at den gik ualmindeligt meget langsomt ned. Jeg kørte i min gamle Saab, og det var bare nummerpladen, der blev lidt krøllet, men hele hans bagerste kofanger og noget af bagklappen blev skadet. Han sagde, at han lige havde fået ny kofanger på for tre måneder, så han må jo have prøvet det før. Men... hvem har skylden. Jeg skal vel holde en tilstrækkelig afstand til den forankørende, men den forankørende må vel heller ikke bremse umotiveret op? Bliver det sådan en af de sager, som forsikringen elsker, hvor skyldsspørgsmålet bliver delt mellem begge parter? Vh, Lars. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
bananas 14 Anmeld indhold Besvaret March 23, 2014 Var det en af de super-sinker, som huserer på vejene herovre? Som minimum må du vel få noget af skylden, når I have været nede i næsten gåfart og du kører op i nogen foran - endda selvom han været på stoffer og klodset bremsen helt umotiveret fordi han pludseligt så en imaginær drage!! Man må naturligvis ikke bremse umotiveret op, men hvis nu han har troet at have set, at bommen gik ned, er det vel ikke helt umotiveret. Er det ikke smartest at kun en af Jer erkender skyld, så der kun ryger een selvrisiko? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kvalm 13 Anmeld indhold Besvaret March 23, 2014 Afhænger af situationen (se vedhæftede), men ofte vil det være den bagfrakommende, der får hele skylden: www.ankeforsikring.dk/upload/13_630_100_ansvar_ved_sammen.pdf Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
bonne 16 Anmeld indhold Besvaret March 23, 2014 Afhænger af situationen (se vedhæftede), men ofte vil det være den bagfrakommende, der får hele skylden: www.ankeforsikring.dk/upload/13_630_100_ansvar_ved_sammen.pdf Gælder de danske regler dér også i Sverige? For så må det jo blive en 8'er - altså 50/50, som jeg også regnede med. Jeg har valgt en forsikring med høj selvrisiko, for jeg har sgu aldrig haft brug for den. Måske kan jeg lave en studehandel med ham. Ja, vi var næsten i gå-fart, og jeg synes ikke at sammenstødet var så hårdt. Alligevel så skaden på hans bil ret slem ud. Vh, Lars. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
bonne 16 Anmeld indhold Besvaret March 23, 2014 Var det en af de super-sinker, som huserer på vejene herovre? Haha, ja. Det tror jeg. Han var hundrede år om at finde ud af, hvordan han skulle håndtere sagen, og han måtte ringe til sin mor (helt seriøst). Han begyndte at skrive en masse ned - jeg tog bare et billede af hans kørekort og skaden på hans bil. Det synes han var rigtig smart, så han gjorde det samme. Og så forbavsede han sig over at et dansk kørekort holder så længe... Vh, Lars. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
bonne 16 Anmeld indhold Besvaret March 23, 2014 Afhænger af situationen (se vedhæftede), men ofte vil det være den bagfrakommende, der får hele skylden: www.ankeforsikring.dk/upload/13_630_100_ansvar_ved_sammen.pdf Er lidt uenig i logikken i 1). Jeg mener... man må vel ikke overhale en venstresvingende venstreom? Omvendt skal man vise særlig agtpågivenhed (husker det hedder sådan fra teoribogen), når man foretager så handlingsændringer som vognbaneskift osv... Så delt skyld er vel oik her, men jeg synes, at den overhaldende har den største skyld. En anden ting... nu har jeg to biler i hvert sit forsikringsselskab. Hvis jeg vælger at lade forsikringen betale, får det så indvirkning på mit skadetrin i den anden forsikring? Vh, Lars. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites